clio 1.2 16v loopt eerst glad stationair, daarna hobbelpaard

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
roylee
forum member
Contacteer:

clio 1.2 16v loopt eerst glad stationair, daarna hobbelpaard

Bericht door roylee »

hallo,
ik weet niet of ik dit een probleem moet vinden maar ik irriteer me er wel vreselijk aan.
het is als volgt.
ik start mijn auto om naar mijn werk te gaan. ik laat hem altijd eventjes stationair draaien om gordel om te doen, kachel instellen, radio enz.
de eerste 5 seconden loopt hij braaf en smooth 1200 toeren(choke). dan begint hij te hikken.
vervolgens wil ik dat onderdrukken door gewoon te gaan rijden, en dat lukt ook, zonder horten of stoten.
kom ik bij de drempel aan het einde van de straat(stilstaand). staat mijn auto hevig te hobbelen. egt gewoon een hobbelpaard. maar het toerental verroerd zich niet gek genoeg. het is dan ook te zien aan de versnellingspook. met de kap open wordt je helemaal gek want dan zie je het blok helemaal schudden. wel met ritme overigens.
als de auto warm is is er geen vuitlje aan de lucht(af entoe een kleine hickup maar dat schijnt zo te horen)
als ik dan iets meer gas geef dan normaal als hij net het streepje heeft bereikt van 85 C dan zie ik in ene keer de temperatuurmeter inzakken naar 1/4 en gaat dan langzaam weer naar het midden. dit vind ik nog het gekste van het hele verhaal.
heeft iemand hier ervaring mee?
gr,
Afbeelding
roylee
forum member
Contacteer:

Re: clio 1.2 16v loopt eerst glad stationair, daarna hobbelp

Bericht door roylee »

de motor gaat dus alleen zo heen en weer als ie koud is, warm doet ie dat niet en ligt ie mooi recht.
Afbeelding
roylee
forum member
Contacteer:

Re: clio 1.2 16v loopt eerst glad stationair, daarna hobbelp

Bericht door roylee »

Ik zal een dezer dagen ff me obdii bluetooth module eraan hangen. Dan kijk ik wel ff naar de temperatuurwaardes en lambdasonde waardes.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”