Voorruit binnenkant schoonmaken

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
timovd

Voorruit binnenkant schoonmaken

Bericht door timovd »

Hoe maak je het beste de binnenkant van je voorruit schoon. Met de koude dagen wil de voorruit wel eens beslaan. Is er een manier om dit te verminderen of te voorkomen?
Ik pak vaak wat glassex en een katoenen (pluisvrije) doek. Het is alleen lastig te zien of het glas echt goed gepoetst is.
Contacteer:

Re: Voorruit binnenkant schoonmaken

Bericht door Age »

Airco aan als hij beslaat... :thumbsup:
Ik maak hem schoon met water en een scheut ammonia, met daarin een druppel afwasmiddel..... blijft een K klus, maar hij wordt wel mooi schoon.
Groet, Age
timovd

Bericht door timovd »

Als ik alleen de fan van de voorruit aanzet, gaat automatisch de airco aan. Werkt best snel. Maar goed schoonmaken kan geen kwaad.
Ik ga het binnenkort eens proberen. Volgens mij heb ik nog wel ergens ammonia liggen.
Contacteer:

Bericht door Age »

Hier ook hoor, maar airco staat altijd aan, staat op automatisch.
Wel oppassen dat het niet op je dash komt, ik weet niet of dat tegen ammonia kan... maar bij mij werkt het, wordt er mooi schoon van.
Groet, Age
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

ik gebruik Glassex met keukenrol .... werkt super !!

je kunt et wel vernemen als je nog ergens wat hebt zitten , waar je niet goed uitgewreven hebt ...
das ist et op die plekken nog wat 'stroef' zeg maar ... gewoon een kwestie van ff iets langer doorboenen ...

en als je dat gedaan hebt kun je eventueel ook nog raampoets gebruiken natuurlijk :wink:
sneezevbergen

Bericht door sneezevbergen »

timovd schreef:Hoe maak je het beste de binnenkant van je voorruit schoon. Met de koude dagen wil de voorruit wel eens beslaan. Is er een manier om dit te verminderen of te voorkomen?
Ik pak vaak wat glassex en een katoenen (pluisvrije) doek. Het is alleen lastig te zien of het glas echt goed gepoetst is.
Heb ook hetzelfde probleem heb het met een antivocht spray gedaan maar helaas dit had geen zin heb er nog steeds last van. Hoop dat iemand nog een tip heeft voor ons om dit probleem op te lossen. ik wordt er gek van ondanks
dat mijn airco het probleem vrij snel oplost!!!!!

Greetz!!!!
DexterXL

Bericht door DexterXL »

Bij de Action heb je een speciaal stukje gereedschap hiervoor, het is dezelfde die je nog weleens
voorbij komt op die teleshopadvertenties op tv, alleen kost die bij de Action wat minder.
Het is een houder met flexibelekop met daaromheen een doekje, ook zit er een verlengstuk
bij, ideaal voor auto's met diepe dashboarden
http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/ ... &qs=ruiten" onclick="window.open(this.href);return false;

Een kwestie van ruitenreinger erop spuiten, en schoonmaken met de houder :thumbsup:
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

Ruit schoonmaken met amoniak, dan antifog van rain-x (zwarte fles)
Ruiten beslaan niet meer!
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

@ Dexter, ik heb dat ding ook van de Action. Kost 2,50 geloof ik en werkt perfect! Bij TellSell durven ze er 40 euro voor te vragen. En het is echt precies hetzelfde goedkope k*t ding :laugh4:

@ Timo, Als je de ruiten echt streepvrij schoon wil maken moet je dit met een oude krant doen. Glassex erop spuiten, een krant opfrommelen en op die manier je ruit poetsen. Dit was een tip van mijn Oma en dat werkt echt perfect!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

Je dashboard kan best tegen VERDUNDE ammonia. Op een 10 liter emmer niet mer dan 2 dopjes vol gebruiken. Ik heb zelf jaren taxi's van binnen en buiten schoongemaakt. Die dashboards namen we gewoon af met water en ammonia. Zien er na 6 a 7 ton en ongeveer 200 wasbeurten nog ale nieuw uit afhankelijke van hoe de chauffeur er mee omgaat natuurlijk.
diesel

Bericht door diesel »

Je raampje op een kiertje zetten, ik heb geen airco... :wink:
Voorraam heb ik nog nooit schoongemaakt. De rest ook niet trouwens, van het interieur...

Maar goed, als ik het deed dan vaak met glassex en een paar doeken of een zooitje brillenpoetsdoekjes van de aldi ofzo, die doen het ook erg goed.

mvg Rick
Kliko RSI

Bericht door Kliko RSI »

Gewoon een zwart-wit krant gebruiken! Daarn ziet het er uit alsof er geen ruit in zit.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Klopt, maar intussen weet ik beter en je kunt beter geen glassex oid gebruiken omdat dit vettig is.
Beter kun je speciale professionele glasreiniger pakken. Zelf gebruik ik Ipapropofol 1:3 met Demi water.
Is een soort alcohol, dus ontvet heerlijk! Gebruik ik ook om polijstresidu te verwijderen voordat de wax of sealant erop gaat.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

Propofol, daar had m.j toch teveel van gehad? :grin:
s_creemers

Bericht door s_creemers »

Age schreef:Hier ook hoor, maar airco staat altijd aan, staat op automatisch.
Wel oppassen dat het niet op je dash komt, ik weet niet of dat tegen ammonia kan... maar bij mij werkt het, wordt er mooi schoon van.
Hey Age, staat bij jou de airco altijd aan? Toch alleen als er AC in het display staat? Bij automatische ontwaseming van de vooruit bijvoorbeeld? Ik heb de CC meestal op AUTO staan en dan gaat er met koud weer geen AC aan volgens mij..? Duurt overigens ook erg lang voordat het interieur dan warm wordt bij mijn diesel...
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Airco gaat dan inderdaad niet aan. Alleen op sommige momenten en als je hem handmatig aanzet of op de ontwaseming zet.
jeroentune

Bericht door jeroentune »

Of zoals Arjan zijn vader mij ooit adviseerde : voor 3 euro een vochtvreter onder je stoel plaatsen.. sindsdien nooit meer beslagen ramen van binnen ..werkt PERFECT !

Jeroen
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb onder mijn stoel een oude kusselsloop liggen met kattebak korrels er in, werkt ook perfect :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”