Ik heb deze week, nadat ik wat backfire heb gehad de inlaatspruitstukpakkingen van mijn clio2 uit 2001, 1.4, vervangen. De motor zoog valse lucht aan waardoor het stationair toerental opliep tot 2000 toeren.
De motor loopt nu weer perfect op zowel benzine als lpg maar weigert om stationair te blijven draaien. Zodra ik het gaspedaal loslaat slaat de motor af. Ik heb uitgelezen op foutcodes (waren er geen) , de accu los gehad, gereset, een 60km gereden, een 20 minuten de motor laten lopen op een 900 toeren door het gaspedaal wat ingedrukt te hebben gehouden maar geen resultaat. Wie weet een oplossing?
toerental stationair
Re: toerental stationair
Heb een vergelijkbaar probleem pas nog gehad met m'n Scénic. Was de nokkenassensor kapot. Misschien bij jou ook, of stekker niet (goed) vastgezet?
Overigens heb ik je vraag even bij de Clio 2 sectie neergezet
Overigens heb ik je vraag even bij de Clio 2 sectie neergezet
-
Henk62
Re: toerental stationair
Bedankt voor jullie reacties,
Het probleem is opgelost.
De gasklep stond stationair niet in zijn juiste positie. Bij een renault garage hebben ze de wagen aan de diagnoseapparatuur gehangen, uitgelezen en weer ingeleert. Daarnaast was er een bougie die niet 100% functioneerde dus ook 4 bougies vervangen. Motor loopt weer perfect.
Het probleem is opgelost.
De gasklep stond stationair niet in zijn juiste positie. Bij een renault garage hebben ze de wagen aan de diagnoseapparatuur gehangen, uitgelezen en weer ingeleert. Daarnaast was er een bougie die niet 100% functioneerde dus ook 4 bougies vervangen. Motor loopt weer perfect.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5744 Weergaves
-
Laatste bericht door StadiumIII
-
- 3 Reacties