Clio RSi mogelijk op 3 poten.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Kliko RSI

Clio RSi mogelijk op 3 poten.

Bericht door Kliko RSI »

Goedendag

Ik start net m'n auto. En hij maakte wat ander geluid als anders. Als ie stationair loopt, is het met (halve uitlaat) net een 6 cilinder. Nu kan het wezen dat de uitlaat los getrild is. Maar ik heb gister geprobeerd de toerenteller aan te sluiten. (Volgens de howto hier op het forum, 't is overigens niet gelukt. Misschien kapotte toerenteller ofzo) Maar toen ik hem voor de 1e keer startte had ik dat geluid al. Kan ook best wezen dat ik hem met het naar binnen rijden van de auto, dat de uitlaat achter de drempel is blijven hangen. Daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
Maar nu is mijn vraag. Wat de symptomen zijn van een missende cilinder? En wat dat mogelijk kan zijn.
Kliko RSI

Re: Clio RSi mogelijk op 3 poten.

Bericht door Kliko RSI »

Ja, naja, ik dacht eerst zelf dat het misschien 3 poten waren, maar toen bedacht ik dat het de uitlaat misschien was. Maar toen zei pa dat het misschien wel 3 poten waren ja. Maar vermogen verlies heeft ie niet nee. Wel als ik heel kort vol gas geef, dat ie dan even hapert. En als je dat een paar keer doet, dat ie dan ploft. Maar dat doet ie ook met 4 poten denk ik.
Kliko RSI

Bericht door Kliko RSI »

Oké, bedankt! Dat is wel een goed idee ja. Zal er binnenkort eens naar kijken.
Kliko RSI

Bericht door Kliko RSI »

Was inderdaad de uitlaat. Denk ik voor 99%. Heeft in elk geval geen lekke koppakking!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”