Snelheidssignaal van ABS Clio Rs ph1?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Drew

Snelheidssignaal van ABS Clio Rs ph1?

Bericht door Drew »

Hallo,

Al enige tijd ben ik de trotse bezitter van een Clio Rs phase1.
Nu heb ik een probleem.. Mijn versnellingsbak is kapot gegaan (jc 5089). Nu heb ik een v-bak van een phase3 Rs, maar het probleem is nu dat deze v-bak geen aansluiting heeft voor de kilometerteller(achter op de bak)..

Mij is bekend dat de phase 3 Rs het snelheidssingal via de ABS ontvangt..

Ik zou dus De sensor van de vbak moeten aansluiten op het ABS systeem.. Maar nu is de vraag waar op welke kabel moet ik deze sensor van de vbak aansluiten bij de ABS?? Iemand enige ervaring hiermee?? Mvg À de winter
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Snelheidssignaal van ABS Clio Rs ph1?

Bericht door Arjan »

:chinrub: Ik betwijfel of, áls het al lukt om dat aan te sluiten, je teller wel de juiste snelheid aan gaat geven. zijn heel verschillende sensoren, met heel verschillende signalen dus ook een verschil in de uitkomst... Ervaring leert dat je in zulk soort gevallen dan waarschijnlijk ook een andere rekeneenheid en tellerbak nodig zal hebben.
Drew

Re: Snelheidssignaal van ABS Clio Rs ph1?

Bericht door Drew »

Dank voor de reactie! Zelf ben ik er ook n beetje bang voor dat met n simpele doorverbinding toch de nodige complicatie 's zullen zijn.. ti's wel echt n hele goeie bak met versterkt diffrentieel een jc5130. Die man waarvan ik m gekocht heb is voor mij ook onderzoek aan doen om dit mogelijk te maken.. Hij heeft er wel vertrouwen in zegt ie omdat de nieuwere types Rs het snelheidsignaal ook van de ABS op pikt.. Als niet dan moet ik denk maar iets van een gps snelheidsmeter inbouwen:p ti's toch ook wel verrektes makkelijk als je weet hoe hard da je gaat:p Gr.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”