inruilwaarde verschil TCE collection / Dynamique terecht ?

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Ted
beginner
Contacteer:

inruilwaarde verschil TCE collection / Dynamique terecht ?

Bericht door Ted »

Niet dat ik nu al van mijn Clio III TCE collection afwil, maar vroeg me wel wat af mbt inruilwaarde.

Als je een auto inruilt pakt men er meestal een bovag boekje bij. Nu vermoed ik dat dat boekje uitgaat van nieuwprijs, km en jaren.

Echter betekent dat dan dat (volgens dat bovagboekje) een Clio III TCE collection tweedehands minder waard is dan een III TCE dynamique bij zelfde leeftijd en km-stand, ook al was de collection luxer (ivm 16" lichtmetaal) uitgevoerd ? (maar zo'n 3.000 € goedkoper ivm actie/uitloop-model : bron autoweek.nl)

Ben zelf niet zo'n verkooptalent dus ben benieuwd hoe "de markt" hiermee omgaat, of je het voordeel bij aankoop gedeeltelijk weer inlevert bij verkoop .....
clio III 3D TCE 100 Collection 2009 Noir Nacre
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Re: inruilwaarde verschil TCE collection / Dynamique terecht

Bericht door Il Girasoli »

Volgens mij is Dynamique juist luxer uitgerust.

Verder krijg ik het gevoel dat actiemodellen harder afschrijven (al hoeft dat niet persé zo te zijn, tis een gevoel).

De afschrijving gaat min of meer uit van de aanschafprijs + extra's. Dit betekent dat hoe meer opties hoe harder de afschrijving. Een collection is vol gehangen met een aantal opties, dus schrijft meer af.

Verder is uiteraard ook staat van de wagen, onderhoud et cetera van belang.
En niet te vergeten: elke dealer taxeert anders. In de periode van orienteren en taxeren van mijn Clio II varieerde de prijs tussen 2.700 en 4.700 euro, ik bedoel maar...
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

zal thijs de autoverkoper maar even de boel verklaren hier?.. :p

Komt ie:

Een auto heeft een bepaalde waarde, die ontstaat uit de basiswaarde van een auto, en de eventuele korting die gegeven wordt op de aan te kopen auto.

Op een nieuwe auto is dit meestal een vast bedrag, op een occassion is dit wisselend.

Bij taxatie wordt over het algemeen een blik op het inruil object geworpen, een schatting gemaakt van de eventuele kosten (schade, reparaties e.d.) en dan wordt er gekeken of de auto zelf verkocht gaat worden, of naar de zogenaamde B2B (business 2 business ofterwijl de handel) circuits wordt afgeschoten.

Een collection is uiteraard minder waard omdat een dynamique een veel luxere uitvoering is! Wat dus ook mee weegt is hoe courabt is de kleur van het object, wat is de km-stand en hoe is de algemene staat.

Tot zover mijn uitleg.

Kom maar, kom maar, kom maar! :p
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

ik kom helemaal niet ... :smash:

ik heb net een andere auto :smash:

alhoewel .... een Clio V6 diesel automaat is ook wel kick ass :sunny: :worship:
Thijs Bosmann

Woei!!!

Wel de 3,5dci vd laguna coupe he?.. :p

K heb nog wel n donor laguna coupe in Emmen staan! Voor jou een zacht prijsje! :p
Ted
beginner
Contacteer:

Bericht door Ted »

Thijs Bosmann schreef:zal thijs de autoverkoper maar even de boel verklaren hier?.. :p
Een collection is uiteraard minder waard omdat een dynamique een veel luxere uitvoering is!
Niet waar :shocked:

voor de duidelijkheid : de "begin 2009" TCE Collection was gelijk aan de Dynamique in die tijd, alleen had de Collection als extra nog standaard 16 inch lichtmetaal, wat de dynamique standaard niet had. Destijds was de Collection dus luxer dan de Dynamique, maar wel zo'n 3.000 euro goedkoper.
(helaas staat dat van 16"lichtmetaal niet juist in de autoweek database, maar zijn wel paar "collection" eigenaren die dat zouden kunnen bevestigen mocht je mij niet geloven. Dit staat overigens ook wel genoemd in testverslagen als deze)

Extra ondersteuning dat Collection (minimaal) gelijk was aan de dynamique :
Afbeelding
Afbeelding
Thijs Bosmann

Hoezo was een 2009 collection voorzien van 16'' dan?...

Een collection heeft andere stoelen (geen kuipvorm) en de Collection heeft geen elepsoide koplampen.

Hebben we het nu over een 2009 clio 3 ph.1 of 2??

in 2009 was er nog geen collection, dit was de special line....
Contacteer:

Bericht door Age »

@ Ted, post eens een paar foto's van je auto, dan kunnen we zien wat het precies is. Ook van de binnenkant als het kan :thumbsup:
Groet, Age
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

@Thijs,

dat zeg ik :driving:

Volgens mij zitten er op Dynamique ook 16" velgen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat (uitgezonderd de RS) er op de één hoogste uitrustings niveau geen lichtmetaal zit...
Contacteer:

Bericht door Age »

15"was er ook als lichtmetaal....
Groet, Age
Ted
beginner
Contacteer:

Bericht door Ted »

Age schreef:@ Ted, post eens een paar foto's van je auto, dan kunnen we zien wat het precies is. Ook van de binnenkant als het kan :thumbsup:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vjktqkudqfnf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vjnqtr1jqflf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vjpmkmxakioe" onclick="window.open(this.href);return false;

niet mijn auto's , maar wel 2009 collection en ook foto's .....

Heb zelf niet die fotó's die je vraagt en ga ook niet nu ervoor naar buiten ;)
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Enige verschil wat ik zo zie. Geen verbrede voorspatborden en bochtenverlichting en trommelremmen achter. Dat heeft de Dynamique wel dacht ik.
Thijs Bosmann

Daar klopt geen hol van... Een collection was er nog niet eens in 2009!..

Ik heb t opgezocht in RTX (ons offerte programma) en daar staat in 2009 alleen de special line, bussiness serie limite (wat dit dus is die je net laat zien) en de dynamique!...
Ted
beginner
Contacteer:

Bericht door Ted »

Thijs Bosmann schreef:Daar klopt geen hol van... Een collection was er nog niet eens in 2009!..

Ik heb t opgezocht in RTX (ons offerte programma) en daar staat in 2009 alleen de special line, bussiness serie limite (wat dit dus is die je net laat zien) en de dynamique!...
:blabla:

En toch heb ik er een, en ben niet de enige op dit forum (ClioB) , naast de 3 links in een vorige post van mij (en er staan er nog veel meer)

kijk anders eens hier :idea:

Maar we dwalen steeds meer van 't eigenlijke onderwerp af .......
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Age schreef:15"was er ook als lichtmetaal....

Mij ligt Dynamique 16" bij. Desnoods optioneel.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”