Water (/nat) vloer voor achterbank

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Jacob Priem

Water (/nat) vloer voor achterbank

Bericht door Jacob Priem »

Tijdje terug al geconstateerd dat het daar nat was, dacht dat het kwam vanwege een flesje water wat ik er had neergelegd (en dan dop er niet goed op gedaan ofzo). Vloermatje laten drogen, tapijtje was ook droog inmiddels.

Ik was er niet helemaal zeker van dus ik kijk vanmiddag : weer helemaal zeiknat, linksachter dan. Rechtsachter beetje vochtig. Bij het drukken op het tapijt zie je gewoon de glinstering van het water.

Iemand enig idee waardoor het zou kunnen komen (ja, duh : regenwater :wink: :laugh4: ) ? Maar dan met name : waarvandaan ? Moet toch binnenkort afspraak bij de dealer maken, dit ook gelijk maar even meenemen.
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Water (/nat) vloer voor achterbank

Bericht door Nelis »

In anders topic had je toch een raamrubber wat kapot was?

Misschien dat?
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Jacob Priem

Nope, dat verwacht ik niet. Dat was een afdichtingsrubber wat tussen het raam en de deurstijl zit, stel dat daar water voorbij zou komen dan zou het opgevangen worden door het rubber wat aan je deur zit.
michel88

Bericht door michel88 »

kijk is bij je achterklep :wink:
Jacob Priem

Thanx, zal dat vanmiddag eens doen.

Kwam er trouwens al wel achter vrijdagavond dat er een klein zwembad was gevormd onder de parafaan, de afwateringsgaatjes zaten aan beide kanten verstopt. Je kan er niet ideaal bijkomen (kunstof plaat is los te halen op de hoeken, maar ruitenwissers zitten dan nog in de weg), maar toch de afvoer weten vrij te maken.
Contacteer:

Bericht door Age »

kan je eens een foto maken waar die zitten?
Groet, Age
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Ruitenwissers kan je loshalen door te wrikken.

En parafan zal dan de boosdoene zijn.

Zal het zsm gaan leeg halen anders heb je kanst dat het in je kachelmotor / weerstand ook nog komt!
Jacob Priem

Age, ik zal vanmiddag even wat foto's maken van de plaats en ook wat foto's van het afvoerrubber zelf. Vanwege het zwembad heb ik het rubber er gelijk volledig uitgedrukt en dat zat echt compleet dicht. Rubber gaat overigens wel terug hoor.

Nelis, ik heb het toen gelijk leeggehaald. Daar zit ook het interieurfilter als ik mij niet vergis, dus moet nog even kijken of die ook niet nat is geworden (zal anders lekker muf worden in de auto).
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Interieur filter zijn bij de bijrijders bij de voeten. Krijg je er meestal niet heel uit ;)!
Jacob Priem

Duurde iets langer als gepland, maar hier dan toch nog wat foto's.

Het "zwembad"

Afbeelding

Het afvoergootje en hoe erg deze zat verstopt (zat tot bovenaan dicht)

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de plaats waar het afvoergootje zat, is moeilijk te zien. Ongeveer ter hoogte van het gespoten oog door het rooster zie je net een randje van het gat.

Afbeelding

Afbeelding

Van de linkerkant een foto maken had niet veel nut, daar zit nog een groter onderdeel in de weg :wink:

Nelis, aangezien je ook wist waar het interieurfilter zat : weet jij ook wat hier dan op deze plaats net onder het rooster zit ? Alvast bedankt!

Zal nog wat duidelijkere foto's maken als ik het afvoergootje terug plaats.
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Hier heb ik dus ook last van. Als ik ga rijden nadat het een nachtje hard heeft geregend hoor ik bij het rijden een klotsend geluid. Vandaag maar is even een paar scherpe bochten gemaakt en daarbij zag ik dat het water door de kier aan de zijkant van de motorkap echt een weg naar buiten zocht. Zeker een litertje of 2 a 3 wat er uit kwam. Ik denk ook dat het afvoer putje onder de roosters vlak onder me voorraam verstopt zitten.
Heb hier nog ongeveer 2 weken last van.

1. Hoe krijg ik dit rooster (zie foto hier boven) eraf, volgens mij moet ik de ruitenwissers ook verwijderen (hoe krijg ik die los) en aan beide zijdes de schroefjes los maken.
2. Hoe ernstig is dit?
3. Wat raden jullie me aan?!

Alvast dank.
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Ff hier in de showroom gekeken. In de hoek zit de afdekkap van je schokdemper toren. Die kap iets meer naar het midden? van je kachelhuis ofzo? niet zeker.

Om het parafan los te halen moeten je RW armen los ja. Dit doe je door de 2 moertjes met een sleutel 13 los te halen. en dan een beetje aan wrikken en zijn ze zo los.

Zou het wel snel doen. Als er water naar binnenkomt mag je de binnenkant ook droog maken. Kans dat weerstand + motor kapot gaan.

De RW motors van een Clio III gaan ook nog wel is kapot. Ik vermoed dat dit ook komt door overtollig water in het parafan.
Jacob Priem

Je hoeft de parafaan niet volledig los te halen hoor, rechts kan je er goed bij als je alleen de "schroef" (/zwarte kunstof moertje, 1 kwartslag draaien en met een schroevendraaier eruit wippen). Vervolgens trek je het rubber aan de voorkant eraf voor een deel en kan je de parafaan een stukje lostrekken er er redelijk bij om het rubber eruit te drukken en vervolgens schoon te maken. Links is een ander verhaal, daar kan het maar een klein stukje los dus dan is het iets moeilijker. Maar ook daar is het gelukt zonder alles los te halen. Binnenkort gaat alles er wel af hoor, moet die ene nog terugplaatsen.

Nelis, bedankt voor het nakijken. Ik zal komend weekend ook nog eens onder de kap duiken.

Moet toegeven dat ik sinds deze actie geen last meer heb van een natte vloer achterin! Dit terwijl het toch flink heeft geregend de afgelopen tijd.
Contacteer:

Bericht door Age »

hebben die rubbertjes dan wel nut? Of werkt het niet zonder?
Groet, Age
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Hij gaat einde middag even bij een bevriende garage langs, ik zal even wat foto's maken zodat iedereen weet waar het over gaat. Eventueel maak ik dan nog een How-to.
Zal gelijk even vragen:

1. Waarom gebeurt dit zo vaak;
2. Hebben de rubbertjes wel nut? (Age) En, werkt het ook zonder rubbertjes?;
3. Moet je dit zelf schoonhouden? En zo ja, hoe?!

Maar misschien weet Nelis hier ook al wel weer alle antwoorden op! :thumbsup:
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Tsjha bij ons in de werkplaats vliegen ze ook wel is over de schouder heen :smash:

Mwah of het nut heeft wie zal het zeggen. Als je hem weghaalt wordt het gat gewoon groter waardoor het water makkelijker afgevoerd wordt.

Veelal raakt hij verstopt door de troep wat van de bomen af valt.

Tsjha 2x per jaar misschien zelf kijken scheeld je een hoop geld bij de garage. Het is in principe een kleine moeite.
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Het is erg simpel om te doen. En zeker aan te bevelen om dit net voor de winter even te doen en gelijk na de winter. Kost je misschien een minuutje of 10.

Bij de garage kost het je om en nabij 80€ ex.

Zie: http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 04&t=11648
Contacteer:

Bericht door Age »

maar als ik het goed begrijp, als je die rubbers er uit laat, kan het geen kwaad, en verstopt het ook niet meer.....
Lijkt me beter dan! :thumbsup:
Groet, Age
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Klopt, er kan dan alleen water van onderen naar boven spatten, wat je in principe natuurlijk ook niet wil. Het rubber dekt zeg maar wel je wiel kuip af.
Maar je kan ze eventueel ook gewoon afknippen zodat ze nog maar een cm of 4 lang zijn. Heb je ook nergens meer last van.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”