Led dag verlichting

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Led dag verlichting

Bericht door sj0ertum »

En hoe ziet het er uit?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
PeterGT

Bericht door PeterGT »

Heeft iemand toevallig al deze lampen laten monteren..?

of iets wat hierop lijkt wil ze zelf ook graag in de clio maar wil wel even zien hoe het eruit ziet op een clio uit 2007.

gr
jeroentune

Bericht door jeroentune »

ik heb het net effe anders gedaan ... leds besteld bij Topled.nl en de boel gemonteerd en gesoldeerd ..

Afbeelding

Jeroen
blond

Bericht door blond »

Heb ze vandaag laten monteren door de renault dealer in de buurt. Ze zitten in de grille. Van voren op grotere afstand staan ze mooi maar alleen een beetje klein. (2 de setje is mischien een optie) schuin van voren valt tegen omdat er een achter de nummerplaat verdwijnt.
Wat ook wennen is dat zo gauw ik de gewone verlichting aan doet de led dag verlichting doofd. Dat betekend dat als de met led dagverlichting rijd je meters in de auto niet verlicht zijn en dat je je zo snel de duisternis valt je zelf de verlichting aan moet zetten. Das ff wennen maar wie mooi wil zijn moet ...... Als ik tijd heb maak ik er fotoos van.
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Ja voor de apk mag de dagrij verlichting niet samen werken met stadslicht / dimlicht.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
blond

Bericht door blond »

Kijken of dit beter gaat.
[imghttp://desmond.imageshack.us/Himg18/scaled.php?server=18&filename=005ncm.jpg&res=gal][/img]
Afbeelding
[imghttp://desmond.imageshack.us/Himg232/scaled.php?server=232&filename=015tsg.jpg&res=gal][/img]
Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://desmond.imageshack.us/Himg854/scaled.php?server=854&filename=026gy.jpg&res=gal][/img]
Afbeelding

Orgineel zijn de fotoos te groot. Het lukt me niet om ze groter te maken zonder dat ze geweigerd worden.
Hier staan ze wat groter.
http://wepsesteek.hyves.nl/fotos/?ga_ca ... Box_Header" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door blond op 14 jul 2011 09:54, 7 keer totaal gewijzigd.
Contacteer:

Bericht door Age »

hmmm, zijn wel heeeele kleine plaatjes
Groet, Age
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Nelis schreef:Ja voor de apk mag de dagrij verlichting niet samen werken met stadslicht / dimlicht.
Juist, dat is dus precies waarom het onzin is om ze achteraf te monteren. Gewoon ook overdag dimlicht aan.

Door al die EU-regeltjes, dagrijverlichting, meebranden mistlampen als je een bocht in gaat of richting aangeeft) hebben we straks alleen maar rijdende kerstbomenen wordt de verwarring bij anderen alleen maar groter. Philips heeft een paar goeie lobbyisten daar in Brussel.... :dozey:
Contacteer:

Bericht door Age »

hmmmm, niet helemaal mee eens, maar goed.
Als ik mooie DRL's kan vinden ipv de mistlampen, dan zou ik het wel doen. Het gaat me puur om smaak. 9 van de 10 aftermarket DRL's vind ik niet mooi, maar die ipv mistlampen komen vind ik dan wel weer mooi om te zien.
Groet, Age
fritsbruin
beginner
Contacteer:

Bericht door fritsbruin »

Age schreef:hmmmm, niet helemaal mee eens, maar goed.
Als ik mooie DRL's kan vinden ipv de mistlampen, dan zou ik het wel doen. Het gaat me puur om smaak. 9 van de 10 aftermarket DRL's vind ik niet mooi, maar die ipv mistlampen komen vind ik dan wel weer mooi om te zien.
Over DRL in mistlicht: valt zoiets niet passend te maken op de clio?

http://lzparts.de/index.php?page=product&info=266

4 puntjes om te bevestigen.. volgens mij heeft clio 3 2 bevestigingspunten (??) als je deze klein stukje draait zou dit dan passen?
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

Die passen ook in een clio.. Een klant van mij heeft ze in zn 2011 twingo zitten..

Ik wil ze ook bestellen voor mn megane en age kent ze ook!
Contacteer:

Bericht door Age »

tja, maar dan blijven het mistlampen en krijg je een prent als je ze aan hebt.
Door ze te vervangen met DRL's, dan niet. :thumbsup:
Groet, Age
Contacteer:

Bericht door Age »

mag vast wel, maar het blijven gewoon mistlampen. Maar dan met LED verlichting. (staat volgens mij o.a. on het glaasje, een bepaalde code....)
Ook mag er niets anders branden als je je DRL's aan hebt, dus ook geen stadslampen, zoals bij mistlampen.
Groet, Age
DonMelvin

Bericht door DonMelvin »

ArjanRS schreef:Ik zou gewoon voor SMD LED'S gaan van xenonworld voor de mistlampen...
welke lamp heb ik hiervoor nodig (H....)?

En kan ik hier zelf wel bij? Het lijkt allemaal afgewerkt met kappen!
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

eehm ...

ja toch ma es reageren hiero ... :devilish: :smash:

ik zie het nut niet echt van die dagverlichting ....
Of het nou LED lampjes zijn of mistlampen , ik vind et persoonlijk beetje geldverspilling ....

Kan aan mij liggen natuurlijk ... :roll:
Ik kom wel es auto's tegen van bepaalde fabrikanten en die voeren ( hebben ) dan alleen mistlampen voor , en dát noemt men dan 'dagrijverlichting' , nu komt het... , als ik me mistlampen voer in combinatie met stadslichten is het verboden verlichting , maar knip ik de draden / kabels door van me stadslichten , dan mag het ineens wel ... maar moet me auto dan voor de APK , dan wordt me auto keihard afgekeurd ... :dizzy2:

dus conclusie , punt wat ik maken wil is het volgende : Leuk he ?? onze Nederlandse wetgeving ( lees : geldklopperij )

en zo zijn dr nog wel meer dingetjes omtrent verlichting wat niet helemaal klopt ....

maargoed , als men het mooi vind moet men het vooral gaan monteren :sunny:
DonMelvin

Bericht door DonMelvin »

Onnodige quote verwijderd...zucht... Lees eens de forumregels aub!

THNX!
reneot

Bericht door reneot »

Maar even een schop geven.

Ik zit er aan te denken om deze te kopen:
Heeft iemand ze in een clio zitten? Volgens beschrijving kunnen ze wel in een twingo maar niet in een clio.
ClioMarcel schreef:
Ik kom wel es auto's tegen van bepaalde fabrikanten en die voeren ( hebben ) dan alleen mistlampen voor , en dát noemt men dan 'dagrijverlichting' , nu komt het... , als ik me mistlampen voer in combinatie met stadslichten is het verboden verlichting , maar knip ik de draden / kabels door van me stadslichten , dan mag het ineens wel ... maar moet me auto dan voor de APK , dan wordt me auto keihard afgekeurd ... :dizzy2:
Dan knip je toch gewoon de draden van je stadslichten door en sluit ze aan op je mistlampen ;)
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Majha dat is het voor de apk weer afkeur ;)!
reneot

Bericht door reneot »

Dat snap ik niet :huh:
Moeten dimlichten in je koplamp zitten en mogen ze niet op een andere plek zitten voor de APK?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Nee dat niet. Maar er is een wezenlijk verschil tussen dimlichten en mistlichten. Heeft te maken met richting van de lichtbundel, vorm van de reflector en het glas op de lamp.
reneot

Bericht door reneot »

Oke, bedankt voor de uitleg.
Waarschijnlijk moet dit dan de oplossing worden:
Dagrijverlichting gaat via het contactslot. Als de motor aangaat, gaat de dagrijverlichting aan. Op de voedingsdraad naar de verlichting sluit ik een relais aan.
Verlichting uit -> dagrijverlichting aan, Verlichting aan -> dagrijverlichting uit. :sunny:
Kan geen problemen opleveren met de APK dan.

Blijft mijn vraag, heeft iemand deze al eens in het echt gezien?
Ziet de kleur er een beetje fraai uit en passen ze in een clio?
JustinPronk

Bericht door JustinPronk »

Peter,

Ik heb ze laten monteren door de dealer (bij aflevering auto) aan de hand van de flyer die jij hebt.
Helaas heb ik maar 1 foto van de auto, de auto is namelijk terug ivm nodige gebreken.

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn van Philips en er zit een regelunit/condensator bij (achter de grill te monteren).
Volgens de handleiding zijn benodigd de voedingsdraden (zwart en rood) en die van het contact (oranje).

Zaterdag komt de auto weer terug, ik kan dan meer foto's maken en de handleiding uploaden.
Het zijn felle heldere kleur leds (wit/blauw) welke aangaan als je het contact aanzet.
Wanneer je overschakelt naar stadslicht of dimlicht, gaan ze automatisch uit. Hoe langer je hebt gereden, hoe langer ze aan blijven staan bij uitschakelen motor/uitstappen.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groet,

Justin
derk en kea
beginner
Contacteer:

Bericht door derk en kea »

Nelis schreef:Ja voor de apk mag de dagrij verlichting niet samen werken met stadslicht / dimlicht.
Dat is een belachelijke regel en volgens mij wel aan te vechten.
Waarom mag het bij een Audi bijv. wel?
Contacteer:

Bericht door Age »

bij audie dimmen ze als het goed is en dienen ze dan als stadslicht...
Er zit nu eenmaal verschil tussen standaard en achteraf inbouw...

Wat ik ook hoorde is dat bij auto's die nu dagrijlampen aan hebben, er veel meer vocht in de koplampen blijft zitten, met alle gevolgen van dien...
Groet, Age
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Tsjha ik verzin die regels ook niet helaas!

hmm geinig wij hebben de 83-skd-5 bij ons rondt rijden
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”