Lakstift
Lakstift
Hey,
ik heb vandaag even een lakstift gekocht bij de renault.
kleur + blanke lak.
maar hoe kan ik dit het beste doen?? er zit wel een papiertje bij maar wordt ik niet echt wijzer van! er zit zo'n sponsje boven op de lakstift en op het papier staat dat ik na de droogtijd met dat sponsje de gelakte kras e.d moet schoon/vlak maken maar als ik dat doe haal ik alle la er weer uit... :S
??
ik heb vandaag even een lakstift gekocht bij de renault.
kleur + blanke lak.
maar hoe kan ik dit het beste doen?? er zit wel een papiertje bij maar wordt ik niet echt wijzer van! er zit zo'n sponsje boven op de lakstift en op het papier staat dat ik na de droogtijd met dat sponsje de gelakte kras e.d moet schoon/vlak maken maar als ik dat doe haal ik alle la er weer uit... :S
??
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Lakstift
Mijn ervaring met bijstippen:
Het te verven gebied precies afplakken met schilderstape, ookal is het maar een klein krasje.
Dan de verf gewoon aanbrengen en dan laten drogen. De verf krimpt toch bij het drogen.
Nadat het gedroogd is kun je polijsten (met commandant o.i.d.), zodat de verf mooi strak en glimmend wordt.
Aan blanke lak zou ik niet beginnen, dat maakt het over het algemeen alleen maar lelijk, dan is polijsten van de kleurlak een beter idee.
Soms vult de verf niet helemaal de beschadiging. Dan gewoon nog een keer bijstippen en laten drogen en dit herhalen tot het gevuld is en dan polijsten.
Het te verven gebied precies afplakken met schilderstape, ookal is het maar een klein krasje.
Dan de verf gewoon aanbrengen en dan laten drogen. De verf krimpt toch bij het drogen.
Nadat het gedroogd is kun je polijsten (met commandant o.i.d.), zodat de verf mooi strak en glimmend wordt.
Aan blanke lak zou ik niet beginnen, dat maakt het over het algemeen alleen maar lelijk, dan is polijsten van de kleurlak een beter idee.
Soms vult de verf niet helemaal de beschadiging. Dan gewoon nog een keer bijstippen en laten drogen en dit herhalen tot het gevuld is en dan polijsten.
k'heb het zo mooi mogelijk gedaan nu..
binnenkort maar eens naar een poetsbedrijf toe.. hele interier en exterieur laten doen.
als nieuw dus dan!

als nieuw dus dan!
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Heb nog wel 2 mooie nieuwe voorstoelen voor je :P
Hoef je ze niet meer te poetsen
Hoef je ze niet meer te poetsen

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Zijn zo goed als nieuw. Met hoogteverstelling aan de bestuurderskant.
En ze hebben zij-airbags. Plug and play.
En ze hebben zij-airbags. Plug and play.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
MWah is best wel makkelijk hoor wat op dat blaadje staat
!

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
waaom bij een "poetsbedrijf" brengen dan? Weet niet wat zoiets je zou gaan kosten maar er zijn ook mensen hier die gemiddeld beter werk leveren dan en poetsbedrijf voor wellicht nog minder geld ook...
Kan je die lakstiften ook online vinden?
kheb ook wel wat steenslag waar ik vanaf wil geraken :D
kheb ook wel wat steenslag waar ik vanaf wil geraken :D
vast en zeker wel op MOTIP.. of gewoon naar de renault dealer want die zoeken op kenteken.

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Bij de dealer heb je het minste kans op kleurverschil. Die flesjes vallen we mee qua prijs.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Pas wel op dat de verf niet uitgedroogd is. Ik heb met mijn kleur 2 keer een klonterig potje mee naar huis gekregen. Uiteindelijk hebben ze de kleur opnieuw laten mengen bij Renault. Ligt waarschijnlijk aan het weinig voorkomen van mijn kleur blauw, maar ik zou er toch meteen even naar kijken of het mooi vloeibaar is.
goed 1 a 2min schudden eerst en dan even kijken of je dus wat klonten ziet aan het kwastje.
of het is niet goed op temp. bewaard of het is oude rotzooi.
of het is niet goed op temp. bewaard of het is oude rotzooi.
Beetje een late reactie
Wil wel is foto's zien als hij bij het poetsbedrijf geweest is. voor 150 euro wil ik het ook wel doen mits de schade niet te erg is...

Wil wel is foto's zien als hij bij het poetsbedrijf geweest is. voor 150 euro wil ik het ook wel doen mits de schade niet te erg is...