sahara zand krasjes

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
cliodriver jaco

sahara zand krasjes

Bericht door cliodriver jaco »

hallo,
ik heb sins kort een clio :driving: die wil graag poetsen maar de vorge eigenaar hebt de auto met een viese spons en de sahara zand de auto gewassen :shock: :veryangry2: :shocked: hoe kan ik die krasjes er uit halen :huh: :huh: graag tips en advies
gr jaco
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: sahara zand krasjes

Bericht door sj0ertum »

Kun je er foto's van maken? Wellicht is het er machinaal uit te polijsten. Vast wel :wink:
Je zou het met de hand kunnen proberen, maar daarmee bereik je niet zoveel resultaat dan met een machine.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
cliodriver jaco

ik zal zo even foto's maken
Starplus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Starplus »

zal hier niet gaan om sahara zand (fabeltje). het gele op de auto zijn gewoon zaden, afgelopen maanden had iedereen er last van. gewoon (stuif)zand is de boosdoener. en ja, je hebt altijd mensen die vergeten de auto goed schoon te spuiten. ik hoop dat je het eruit krijgt, heb ook een paar krasjes op het dak zitten, moet binnenkort maar eens een hele dag aan de slag.
Contacteer:

Bericht door Age »

kan wel degelijk zand uit de Sahara zijn hoor...
Groet, Age
cliodriver jaco

dat zij oving uit zwolle
en dat die mensen met een viese spons gewerkt hebben
ik heb mijn best gedaan goed op de foto te zetten ik heb ook een filmpje gemaakt
hier de link naar de foto's
https://picasaweb.google.com/1043648056 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false; naar die korte regen buitjes is de auto niet schooner op geworden op het dak lijkt wat vijn zand te lichen
k ben van plan om voor zaterdag te wassen zaterdag is er ford freaks nieuwleusen en dan kom ik ook bekende tegen dan wil ik graag dat de auto strak bij staat
gr jaco
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Hmm dat zijn idd echt krasjes of flinke swirls (Cirkels van het wassen). Dat ga je er met de hand nooit uitgepoetst krijgen. Dan zou hij met een machine een keer aangepakt moeten worden.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Contacteer:

Bericht door Age »

denk dat je met machinaal polijsten er het meeste wel uit krijgt :thumbsup:
Groet, Age
WKB

Bericht door WKB »

Zelfs met een brandschone nieuw uit de verpakking spons krijg je krassen als je hem gaat wassen :dizzy2:

Er zijn niet voor niets washandschoenen uitgevonden & goede auto shampoo's (dus niet de troep van Valma)

Meguair's washandschoen

Dodo Juice shampoo
Koeno

Bericht door Koeno »

WKB schreef:Zelfs met een brandschone nieuw uit de verpakking spons krijg je krassen als je hem gaat wassen :dizzy2:

Er zijn niet voor niets washandschoenen uitgevonden & goede auto shampoo's (dus niet de troep van Valma)

Meguair's washandschoen

Dodo Juice shampoo

Ook al gebruik ik meestal meguiar's, valma troep noemen vind ik erover,
kheb verschillende producten van valma waar ik best tevreden van ben,
evengoed heb ik vroeger met wash en wax van valma geweldige resultaten gehald (in vergelijking met de dreft/afwasmiddelen die sommige gebruiken)...

nuanceren is altijd beetje nodig ;)

zelfs washandschoenen maken nog krasjes, al zal het wel minder zijn als gewone spons... :-)
(lees maar eens hoe ze er praktisch altijd bij zetten: met minimale kans op swirls)...
cliodriver jaco

Moi, bedankt voor de tips\atviesen.
Ik heb een maat die is auto hersteller/spuiter misschien hij mij kan helpen met machienaal poetsen hij zit wel in de ford autos maar hij weet veel dingen wel
WKB

Bericht door WKB »

Tuurlijk maakt een washandschoen ook krasjes, alles waar je de lak mee aanraakt maakt vrijwel krasjes. Alleen vergeleken met een spons maakt het vrijwel geen krassen.

Valma is gewoon rotzooi als je je auto echt in topstaat wil hebben, dat gaat met Valma spul gewoon NIET

Als je de Wash & Shine shampoo overdoseert strip je gelijk 80% van je waxlaag eraf, heb je er geen wax opzitten dan kan het zelfs je lak gaan aanvreten!

En ja, als je het gaat vergelijken met een sopje dreft is Valma natuurlijk wereldspul maar dan maak je ook een vergelijking...

Voor mensen die verder weinig verstand en weet hebben van lak onderhouden is Valma een prima merk maar wil je betere resultaten dan zul je het toch echt achterwege moeten laten.

Meguair's is wel goed spul over het algemeen mits de prijs ongeveer de helft is van wat het nu is. Je betaald 50% voor de merknaam en 50% voor het product.

Ik heb in mijn complete verzameling (geloof me die is echt groot) slechts 4 of 5 producten van Meguair's, dat zullen er binnenkort nog maar 3 zijn.

Als je aan de gang gaat met anti-swirl en scratch-x gooi je als je het mij vraagt je geld weg. Er zijn voor die prijs producten verkrijgbaar die veel beter zijn en dan vaak ook nog grotere verpakkingen.
Koeno

Bericht door Koeno »

WKB schreef:
Valma is gewoon rotzooi als je je auto echt in topstaat wil hebben, dat gaat met Valma spul gewoon NIET

BS wat je daar vertelt,
kzal het artikel nog maar is zoeken, waar vertelt wordt dat de wax van valma in dezelfde fabriek gemaakt wordt als één van de grotere merken (kan ff niet op de naam komen, kdacht turtle wax),
dat gewoon de verpakking anders is en daardoor de prijs goedkoper...

alleszins wax ik mijn auto met Valma Excalibur Car Wax, en moet zeggen dat ik er enorm tevreden van ben
ook van resultaat...
doordat ik mijn wagen bijna elke maand durf waxen is duurzamheid minder een probleem...

zelf heb ik 3 producten van meguiar staan, spraywax, quickdetail en gold shampoo.

de rest is poor boys of mothers....
Carclean.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Carclean.nl »

De Excaliber lijn is zeker niet slecht van Valma. Zeker de shampoo is geen verkeerde, deze hebben we hier getest en werkt gewoon fijn.

Wat betreft de vele krasjes, deze kan je voor het grootste gedeelte zelf verwijderen met een DAP500/900 pakket.
Omdat het een zwarte lak zie je daar gewoon alles op.

Daarentegen zal de glans veel dieper zijn dan bijvoorbeeld een zilveren lak.
Koeno

Bericht door Koeno »

Wow Carclean aanwezig op het clio forum, super :-)

voor al het persoonlijke advies, hehe
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Carclean.nl schreef:De Excaliber lijn is zeker niet slecht van Valma. Zeker de shampoo is geen verkeerde, deze hebben we hier getest en werkt gewoon fijn.

Wat betreft de vele krasjes, deze kan je voor het grootste gedeelte zelf verwijderen met een DAP500/900 pakket.
Omdat het een zwarte lak zie je daar gewoon alles op.

Daarentegen zal de glans veel dieper zijn dan bijvoorbeeld een zilveren lak.

Wel even voorstellen he Tim :smash: Ik kan de 10% korting wel gebruiken :sneaky:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Carclean.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Carclean.nl »

Wie zegt dat het Tim is?
Ik zal mijn naam er wel bij zetten, dan weet je wie er gereageerd heeft :wink:

Dennis
WKB

Bericht door WKB »

Ik heb vast bij de clubkorting een topic geplaatst, uiteraard word deze verwijder als Carclean.nl er zelf 1 plaatst :wink: :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”