Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Kwilde wat nieuwe onderdelen voor m,n Clio bestellen bij winparts.nl
Waaronder een stel voorremschijven
Heeft iemand ervaring of bekend? met Febi Bilstein of A.B.S All brakeSystems remschijven?
Mvg
bennie
Kwilde wat nieuwe onderdelen voor m,n Clio bestellen bij winparts.nl
Waaronder een stel voorremschijven
Heeft iemand ervaring of bekend? met Febi Bilstein of A.B.S All brakeSystems remschijven?
Mvg
bennie
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
febi bilstein schijven niet, blokken wel. Die waren opzich wel goed, maar ik wist dus niet dat ze van febi bilstein waren tot ik ze ging vervangen door mijn ebc redstuff blokken. Maar kwa remkracht waren die febi blokken wel goed, en kwa slijtage ook wel, want ze waren nog bijna net zo dik al nieuwen terwijl ik er zelf al aardig wat km's mee gereden had en ook wel sportief rijden. En die vorige eigenaar heeft hem weg gedaan wegens geld gebrek dus ik denk niet dat die er dan nog net nieuwe remblokken onder had gezet.
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Kheb er A.B.S schijven op gezet
(het stuur trilde wat tijdens afremmen)
Trillen is weg
Nu afwachten hoe het verder gaat..
Dank voor de reactie
Mvg
bennie

Kheb er A.B.S schijven op gezet
(het stuur trilde wat tijdens afremmen)
Trillen is weg
Nu afwachten hoe het verder gaat..
Dank voor de reactie
Mvg
bennie

Laatst gewijzigd door Rickert op 12 jun 2011 03:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding werkend gemaakt.
Reden: Afbeelding werkend gemaakt.
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Helaas na enige tijd met nieuwe remschijven en blokjes te hebben gereden,
is het trillen in m,n stuur tijdens het afremmen weer terug : (
Tja wat is er dan niet goed?
Wielnaaf (krom?) of Stuurhuis? of .. ?
Kvoel zelf handmatig geen speling aan het stuur
Mvg
ben
Helaas na enige tijd met nieuwe remschijven en blokjes te hebben gereden,
is het trillen in m,n stuur tijdens het afremmen weer terug : (
Tja wat is er dan niet goed?
Wielnaaf (krom?) of Stuurhuis? of .. ?
Kvoel zelf handmatig geen speling aan het stuur
Mvg
ben
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Misschien eens orginele remschijven halen. Frank had hiermee ook last bij zijn Clio hiervoor.
Of Frank een berichtje doen
Of Frank een berichtje doen

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Ok Paratroeper,
Dankje voor de reactie
Ja zou kunnen, kheb de auto vanaf januari dit jaar
De handelaar waar ik de auto van gekocht heb had er ook al nieuwe schijven en remblokken van Delphi op gezet
En (ook) na nog geen 2 maand .. begon het trillen in het stuur
Kzal Frank (ook) een berichtje doen
Mvg
ben
Ok Paratroeper,
Dankje voor de reactie
Ja zou kunnen, kheb de auto vanaf januari dit jaar
De handelaar waar ik de auto van gekocht heb had er ook al nieuwe schijven en remblokken van Delphi op gezet
En (ook) na nog geen 2 maand .. begon het trillen in het stuur
Kzal Frank (ook) een berichtje doen
Mvg
ben
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Uuh ja dat zijn een aantal "punten" Henny
Het vreemde is wel dat het nu waarschijnlijk de 2de x is (pas) Na een Aantal weken ?
De schijven had ik met remreiniger schoongemaakt.
De remblokjes niet.
M,n rijgedrag zoals je beschreef nee dat is het denk ik niet.
Remzuigers heb ik nog niks mee gedaan
(beter) Gangbaar maken?
Doe je dat met de ontvetter en/of remreiniger en dan rempedaal bedienen en daarna weer de zuigers terug drukken?
Remklauwen had ik vande buitenkant schoongemaakt zodat de remblokjes er goed,vrij in kunnen bewegen en kopervet gebruikt.
Remolie is in januari door een monteur nagekeken, volgens hem zag het er goed uit.
Kweet niet hoelang de remolie erin zit, en hoe ik dit zelf kan controleren of deze nog goed is.
Maar wel ook in gedachten als mogelijke oorzaak
Vervangen is dat na ong 2 jaar?
Dank U voor een reactie
Mvg
ben
Uuh ja dat zijn een aantal "punten" Henny
Het vreemde is wel dat het nu waarschijnlijk de 2de x is (pas) Na een Aantal weken ?
De schijven had ik met remreiniger schoongemaakt.
De remblokjes niet.
M,n rijgedrag zoals je beschreef nee dat is het denk ik niet.
Remzuigers heb ik nog niks mee gedaan
(beter) Gangbaar maken?
Doe je dat met de ontvetter en/of remreiniger en dan rempedaal bedienen en daarna weer de zuigers terug drukken?
Remklauwen had ik vande buitenkant schoongemaakt zodat de remblokjes er goed,vrij in kunnen bewegen en kopervet gebruikt.
Remolie is in januari door een monteur nagekeken, volgens hem zag het er goed uit.
Kweet niet hoelang de remolie erin zit, en hoe ik dit zelf kan controleren of deze nog goed is.
Maar wel ook in gedachten als mogelijke oorzaak
Vervangen is dat na ong 2 jaar?
Dank U voor een reactie
Mvg
ben
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Of er speling is op de remklauw(en) weet ik niet precies
Ik kon ze wel iets heen en weer bewegen wat me normaal lijkt
Ja dat met het vuldopje vanhet oliepotje om de zuiger(s) gemakkelijker terug te drukken had ik al ergens gelezen en gedaan : )
De remzuigers waren vrij gemakkelijk terug te duwen
Remolie zal ik (laten) nakijken of deze nog goed is.
De remschijven vertonen dacht ik geen blauwe gloed maar goed de wielen moeten er nog af.
Ok Henny
Dankjew voor de informatie
Kan (weer) wat proberen om het op te lossen
Als ik meer weet dan laat ik het weten
Mvg
ben
Of er speling is op de remklauw(en) weet ik niet precies
Ik kon ze wel iets heen en weer bewegen wat me normaal lijkt
Ja dat met het vuldopje vanhet oliepotje om de zuiger(s) gemakkelijker terug te drukken had ik al ergens gelezen en gedaan : )
De remzuigers waren vrij gemakkelijk terug te duwen
Remolie zal ik (laten) nakijken of deze nog goed is.
De remschijven vertonen dacht ik geen blauwe gloed maar goed de wielen moeten er nog af.
Ok Henny
Dankjew voor de informatie
Kan (weer) wat proberen om het op te lossen
Als ik meer weet dan laat ik het weten
Mvg
ben
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Verversen van de Remolie bij Renault moet om de 4 jaar of 90.000 KM!!!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Vorige week Zaterdag bij Henny geweest met m,n Clio
Hartelijk ontvangen.. praatje.. aan de gang geweest.. bakkie koffie : )
Linkervoorwiel.. Remklauw eraf
Er zat enige speling op de 2 geleidestiften(orginele naam weet ik niet) die vrij in de remklauwhouder zitten/bewegen
In deze "stiften" zitten dan normaal de 2 klembouten vande remklauw
Henny gaf aan dat dit de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn van het trillen in het stuur
Hij liet me ook aan 1 "stift" een slijtageplek zien
Ja dacht ik.. dit is het : )
Thuis heb ik het andere voorwiel en remklauw eraf gehaald
En ook speling.. maar ook enigzins dezelfde speling als links op de "stiften"
Uuh ja toch een beetje twijfels
Afgelopen Maandag naar een automaterialenzaak geweest voor de "stiften" en de remklauwhouders
3 zaken afgeweest en alledrie verwezen ze me naar een dealer omdat ze dit niet hadden
Op internet kon ik zo ook niks vinden en hiervoor naar de sloop leek me ook niet verstandig
Dus dezelfde dag naar een dealer in Veldhoven geweest
Verhaal verteld aan de balie aan een wat oudere man ong in de vijftig en hij twijfelde of het wel aan
de geleidestiften lag
Hij wist niet of er speling of een bepaalde speling mag zijn in de remklauwhouder met de "stiften"
Hij had nog nooit eerder hiervoor deze geleidestiften verkocht
Maar ja ze waren waarschijnlijk toch wat versleten wat ik en Henny hadden gezien
Hij had geen 2 setjes liggen
Kheb 1 setje meegenomen en de andere afgelopen Woensdag
Hij had ook geen remklauwhouder liggen om te passen met de "stiften"
Hij vroeg wel.. heb je orginele remschijven gemonteerd
Wel nog met hem besproken om de auto eventueel na te laten kijken
En dan eerst mij bellen als ze wat gevonden zouden hebben..
Woensdag zaten beide setjes erin
Diameter vande oude en nieuwe stiften nagemeten met een digitale schuifmaat
Nagenoeg geen verschil.. 44€ was niet nodig geweest
Ja achteraf had ik beter met fietsje en de oude "stiften" naar de dealer kunnen gaan
en dan eerst controleren.. maar ja we zagen slijtageplekjes.. dus..
Afgelopen Vrijdag naar een 2de dealer in Hapert geweest
Geholpen aan de balie door een monteur van in de dertig denk ik
Hij had (ook) geen remklauwhouder liggen
Verhaal weer verteld, en hij vroeg ook oa of ik orginele schijven had gemonteerd
Volgens hem mag er wel speling in de remklauwhouders met de geleidestiften zitten
Dus dan zal het waarschijnlijk niet aan de speling liggen..
Hij had het druk en ging weer verder met z,n werk en zei,
We kunnen de auto eventueel nakijken en dan zou ik ook eerst een telefoontje kunnen krijgen
wat er aan de hand kan zijn voordat ze het zouden herstellen
Kheb inmiddels van Henny mail gehad,
Het rubberwerk controleren (draagarmen, fusee, spoorstang, taatslager e.d.) Taatslager kan zeker ook omdat het trillen na een tijdje terug komt. Als alles weer op de oude plek zit nadat de boel uit de veren is geweest.
En de volgende keer toch maar ATE gecoate schijven pakken
Ik heb zelf nog een vermoeden dat het de linkerwielnaaf kan zijn
Omdat de eerste x dat ik het voorwiel eraf wilde halen (al enige tijd geleden) 1 vande wielmoeren erg vast zat
Zo vast dat ik zelfs door zelf bovenop de kruissleutel te staan hij nog niet los ging
Kheb de wielmoer losgekregen met een buisje van ong een halve meter "over" de kruissleutel
Dat van deze wielmoer had ik jou Henny nog niet verteld of wel? kweet niet meer..
Vande week nog eens zelf kijken, en anders een dealer erna laten kijken.. denk ik
Of misschien zelf een meetklok met statief aanschaffen
Om bv een kromme schijf/wielnaaf te controleren
Met googlen ben ik nog iets tegengekomen ivm kromme remschijven
Betreft wel geen Renault maar vw polo
Misschien niet geoorloofd met dit topic
Alleen lezen en geen reacties via dit topic aub
Toen ik het las.. dacht ik tjonge jonge.. meer als 3 jaar ..
http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=38915&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Henny bedankt voor je hulp tot nu toe, En dat ik langs mocht komen..
Mvg
bennie
Vorige week Zaterdag bij Henny geweest met m,n Clio
Hartelijk ontvangen.. praatje.. aan de gang geweest.. bakkie koffie : )
Linkervoorwiel.. Remklauw eraf
Er zat enige speling op de 2 geleidestiften(orginele naam weet ik niet) die vrij in de remklauwhouder zitten/bewegen
In deze "stiften" zitten dan normaal de 2 klembouten vande remklauw
Henny gaf aan dat dit de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn van het trillen in het stuur
Hij liet me ook aan 1 "stift" een slijtageplek zien
Ja dacht ik.. dit is het : )
Thuis heb ik het andere voorwiel en remklauw eraf gehaald
En ook speling.. maar ook enigzins dezelfde speling als links op de "stiften"
Uuh ja toch een beetje twijfels
Afgelopen Maandag naar een automaterialenzaak geweest voor de "stiften" en de remklauwhouders
3 zaken afgeweest en alledrie verwezen ze me naar een dealer omdat ze dit niet hadden
Op internet kon ik zo ook niks vinden en hiervoor naar de sloop leek me ook niet verstandig
Dus dezelfde dag naar een dealer in Veldhoven geweest
Verhaal verteld aan de balie aan een wat oudere man ong in de vijftig en hij twijfelde of het wel aan
de geleidestiften lag
Hij wist niet of er speling of een bepaalde speling mag zijn in de remklauwhouder met de "stiften"
Hij had nog nooit eerder hiervoor deze geleidestiften verkocht
Maar ja ze waren waarschijnlijk toch wat versleten wat ik en Henny hadden gezien
Hij had geen 2 setjes liggen
Kheb 1 setje meegenomen en de andere afgelopen Woensdag
Hij had ook geen remklauwhouder liggen om te passen met de "stiften"
Hij vroeg wel.. heb je orginele remschijven gemonteerd
Wel nog met hem besproken om de auto eventueel na te laten kijken
En dan eerst mij bellen als ze wat gevonden zouden hebben..
Woensdag zaten beide setjes erin
Diameter vande oude en nieuwe stiften nagemeten met een digitale schuifmaat
Nagenoeg geen verschil.. 44€ was niet nodig geweest
Ja achteraf had ik beter met fietsje en de oude "stiften" naar de dealer kunnen gaan
en dan eerst controleren.. maar ja we zagen slijtageplekjes.. dus..
Afgelopen Vrijdag naar een 2de dealer in Hapert geweest
Geholpen aan de balie door een monteur van in de dertig denk ik
Hij had (ook) geen remklauwhouder liggen
Verhaal weer verteld, en hij vroeg ook oa of ik orginele schijven had gemonteerd
Volgens hem mag er wel speling in de remklauwhouders met de geleidestiften zitten
Dus dan zal het waarschijnlijk niet aan de speling liggen..
Hij had het druk en ging weer verder met z,n werk en zei,
We kunnen de auto eventueel nakijken en dan zou ik ook eerst een telefoontje kunnen krijgen
wat er aan de hand kan zijn voordat ze het zouden herstellen
Kheb inmiddels van Henny mail gehad,
Het rubberwerk controleren (draagarmen, fusee, spoorstang, taatslager e.d.) Taatslager kan zeker ook omdat het trillen na een tijdje terug komt. Als alles weer op de oude plek zit nadat de boel uit de veren is geweest.
En de volgende keer toch maar ATE gecoate schijven pakken
Ik heb zelf nog een vermoeden dat het de linkerwielnaaf kan zijn
Omdat de eerste x dat ik het voorwiel eraf wilde halen (al enige tijd geleden) 1 vande wielmoeren erg vast zat
Zo vast dat ik zelfs door zelf bovenop de kruissleutel te staan hij nog niet los ging
Kheb de wielmoer losgekregen met een buisje van ong een halve meter "over" de kruissleutel
Dat van deze wielmoer had ik jou Henny nog niet verteld of wel? kweet niet meer..
Vande week nog eens zelf kijken, en anders een dealer erna laten kijken.. denk ik
Of misschien zelf een meetklok met statief aanschaffen
Om bv een kromme schijf/wielnaaf te controleren
Met googlen ben ik nog iets tegengekomen ivm kromme remschijven
Betreft wel geen Renault maar vw polo
Misschien niet geoorloofd met dit topic
Alleen lezen en geen reacties via dit topic aub
Toen ik het las.. dacht ik tjonge jonge.. meer als 3 jaar ..
http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=38915&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Henny bedankt voor je hulp tot nu toe, En dat ik langs mocht komen..
Mvg
bennie
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Zou in jou geval gewoon de remklauwen en schijven van een clio 16v monteren, is makkelijk aan te komen en deze zijn groter & geventileerd 

Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
Clio is vandaag bij de Dealer geweest
Trillen is opgelost volgens de(een) monteur
Nieuwe schijven en blokken
Schijven waren niet goed gecentreerd
1 centreerbout was "dol" volgens de monteur.. wat ik niet gemerkt heb tijdens het aandraaien
Khad de centreerbouten met de hand vastgezet.. dus aandraaien mbv momentsleutel met de juiste kracht
Ze gebruiken de micrometer om het te controleren na het monteren vande schijven of ze goed gecentreerd zijn
Dat heb ik niet gedaan.. heb ik (nog) niet.. en de vorige eigenaar die er ook nieuwe schijven en blokken had opgezet schijnbaar niet?
Linker wielnaaf was niet krom zij hij.. wat ik vermoede
Uiteraard alles met garantie mocht er toch iets gebeuren
Mvg
bennie
Clio is vandaag bij de Dealer geweest
Trillen is opgelost volgens de(een) monteur
Nieuwe schijven en blokken
Schijven waren niet goed gecentreerd
1 centreerbout was "dol" volgens de monteur.. wat ik niet gemerkt heb tijdens het aandraaien
Khad de centreerbouten met de hand vastgezet.. dus aandraaien mbv momentsleutel met de juiste kracht
Ze gebruiken de micrometer om het te controleren na het monteren vande schijven of ze goed gecentreerd zijn
Dat heb ik niet gedaan.. heb ik (nog) niet.. en de vorige eigenaar die er ook nieuwe schijven en blokken had opgezet schijnbaar niet?
Linker wielnaaf was niet krom zij hij.. wat ik vermoede
Uiteraard alles met garantie mocht er toch iets gebeuren
Mvg
bennie
Re: Febi Bilstein - A.B.S All brakeSystems ?
Hoi,
..De remmen doen het nog goed
De Clio is nu wel ietsss aan het trillen bij het afremmen.. maar nog lang niet als dat hij voorheen deed
Kheb een monteur gesproken die ook oa bij de Clio,s wel is remschijven had vervangen
En het verhaal verteld van het centreren van de schijven
Hij draait zelf niet de centreerbouten met de momentsleutel aan en kreeg ook geen klachten
Hij gebruikt wel altijd orginele onderdelen
Ik denk nu dat het het merk schijven.. Delphi en ABS zijn geweest die het trillen veroorzaakten
Mvg
bennie
..De remmen doen het nog goed
De Clio is nu wel ietsss aan het trillen bij het afremmen.. maar nog lang niet als dat hij voorheen deed
Kheb een monteur gesproken die ook oa bij de Clio,s wel is remschijven had vervangen
En het verhaal verteld van het centreren van de schijven
Hij draait zelf niet de centreerbouten met de momentsleutel aan en kreeg ook geen klachten
Hij gebruikt wel altijd orginele onderdelen
Ik denk nu dat het het merk schijven.. Delphi en ABS zijn geweest die het trillen veroorzaakten
Mvg
bennie