Motor hobbelt

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
BartT

Motor hobbelt

Bericht door BartT »

Beste allen.

Mijn Clio 1, 1.4 uit 1997 loopt stationair erg "hobbelend" (beste uitleg).
Ik heb inmiddels de verdeelkap en rotor, de bougiekabels, luchtfilter al vervangen.
De kleppen zijn ook net afgesteld, omdat men dacht dat het daar ook aan zou kunnen liggen...maar helaas.

Weet iemand eventueel een andere oorzaak waar het aan zou kunnen liggen?
Ik zit zwaar verlegen om een oplossing. :shocked:

Alvast bedankt.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Motor hobbelt

Bericht door Arjan »

Vervuiling gasklephuis / stappenmotor.
Keertje schoonmaken :thumbsup:
BartT

Bericht door BartT »

Bedankt voor je reactie.

Zou het écht zo simpel zijn??
Ik ga 'm vanmiddag of morgen meteen even demonteren en schoonmaken.
BartT

Bericht door BartT »

Helaas was het dus niet zo makkelijk.....helemaal schoon gemaakt, doet nog gewoon hetzelfde...hobbelen als ie stationair draait. :veryangry2:
Nu heb ik wel gemerkt dat het erger wordt zodra de motor warm is.

Nog suggesties?? :huh:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Moet dan toch iets zijn met het brandstofmengsel lijkt me.
Misschien de techneuten even afwachten.
BartT

Bericht door BartT »

Er vanuit gaande dat de kleppen goed staan (heb het bij een garage laten doen)...vacuum was ook goed...

Ik merkte ook iets "vreemds" op....de lambdasonde is onderbroken met van die doorverbind-stekkertjes..Is er misschien een mogelijkheid dat er ooit een verkeerde lambdasonde is ingezet en dat de motor daarom zo rot stationair loopt???
Zo ja: hoe kan ik dat eventueel zien?
BartT

Bericht door BartT »

Bedankt Henny,

De klacht heb ik ook al vanaf het begin.
Ik heb de auto van iemand overgenomen en was in de veronderstelling dat het hobbelen met een beetje afstellen wel zou kunnen worden opgelost...
Ik denk toch dat ik er niet onder uit kom om 'm eens uit te laten lezen bij een Renault garage.(Is dat duur?)
Van een andere monteur kreeg ik te horen dat zo lang het oranje storingslampje niet brand er ook niets valt uit te lezen, klopt dat?

Dat van die Lambdasonde vond ik meteen al vreemd, nét of er geen juiste stekker aan zat (andere Type Renault?) en dat ze er de juiste stekker op die manier aan gemaakt hebben.
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Ik had bij mijn vorige auto (vw corrado ) ook zo een probleem gehad , naar de garage gebracht die zei dat de lambdasonde stuk was , hebben ze de lambdasonde vervangen een universele waar van de stekker niet origineel was , ze hadden de kabels met de hand aanelkaar gedraaid en tape erop :furious3: ,en de massa hadden ze vergeten op de chassis.

Ik denk zelf dat de lambdasonde stuk is , chech of ze hem goed hebben aangesloten , als je een luchtmassa meter hebt kan dat ook de oorzaak zijn , trek de stekker los en rij een stukje.
2.0 16v RS
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

uitlezen bij de dealer kost 25 - 30 euro. Complete diagnose kom je tegen de 60 uit.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”