Raar geluid aan voorkant clio (bonken)
Raar geluid aan voorkant clio (bonken)
hallo allemaal,
ik heb sinds kort een raar geluid aan de voorkant van mijn clio als ik rijdt. bijv als ik over een slechte wegdek rijdt, dan hoor je een soort bord dat tegen iets aankomt. het is echt aan de voorkant daarmee bedoel ik bijv voorkant dashboard, iets bij de motorkap dat loszit en dat steeds heen en weer slaat als ik rijdt over drempel of slecht wegdek. waaraan zou dat kunnen liggen? ik heb gekeken maar kon niks vinden dat loszit (of ik heb nie goed gekeken, mischien weet ik ook niet waar ik moet beginnen met kijken) bij de uitlaat en dergelijk zit het niet, echt puur aan de voorkant van de auto MAAR WAAR? dat weet ik niet. GRAAG ZOU IK GEHOLPEN WILLEN WORDEN. alvast bedankt
Met vriendelijk groeten
ik heb sinds kort een raar geluid aan de voorkant van mijn clio als ik rijdt. bijv als ik over een slechte wegdek rijdt, dan hoor je een soort bord dat tegen iets aankomt. het is echt aan de voorkant daarmee bedoel ik bijv voorkant dashboard, iets bij de motorkap dat loszit en dat steeds heen en weer slaat als ik rijdt over drempel of slecht wegdek. waaraan zou dat kunnen liggen? ik heb gekeken maar kon niks vinden dat loszit (of ik heb nie goed gekeken, mischien weet ik ook niet waar ik moet beginnen met kijken) bij de uitlaat en dergelijk zit het niet, echt puur aan de voorkant van de auto MAAR WAAR? dat weet ik niet. GRAAG ZOU IK GEHOLPEN WILLEN WORDEN. alvast bedankt
Met vriendelijk groeten
Re: Raar geluid aan voorkant clio
Misschien de afdekkap van het motorblok die niet goed vastgeklemd zit. Eigenlijk heel lastig te beoordelen zo.
Als het alleen bij slecht wegdek, drempels is zijn de schokdempers wel gelijk verdacht.
Is er onlangs iets aan je auto gedaan? Beurtje of zo, lamp gewisseld. Daarmee wordt het misschien iets makkelijker.
Hoe klinkt het? Ratelend, gebonk, rinkelend...
Als het alleen bij slecht wegdek, drempels is zijn de schokdempers wel gelijk verdacht.
Is er onlangs iets aan je auto gedaan? Beurtje of zo, lamp gewisseld. Daarmee wordt het misschien iets makkelijker.
Hoe klinkt het? Ratelend, gebonk, rinkelend...
dankjewel voor je reactie. het is meer een bonkend geluid.. maar weet voor 90 procent dat het niet motorisch is. ja kan zijn de kap van motorblok maar die was ook laatst goed vastgezet. laatst apk keuring gehad en daar was alleen linker homokineet vervangen en linkerstuurkogel..
nog een aanvulling: dat geluid was nog VOOR de apk keuring
stabilisatorstang rubbers? als die slijten begin je gebonk te horen op slecht wegdek, kuilen, hobbels, drempels enz.
dank je voor je reactie. maar stel dat dat het is: hoeveel geld ben ik daar dan ongeveer aan kwijt?
Zoals gezegt is het hoogst waarschijnlijk je buitenste stabilisator stang rubbers. Bij de Clio 2 breken ze geregeld af.
Onderdeel is ongeveer € 12.48- inclusief. 77 00 799 404. Beste is om meteen beide te vervangen, want vaak komt die andere niet veel later los.
Onderdeel is ongeveer € 12.48- inclusief. 77 00 799 404. Beste is om meteen beide te vervangen, want vaak komt die andere niet veel later los.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
dankjewel voor je reactie. hoe komt het dat het dan afbreekt? door heftig te rijden en dat soort dingen?
Een goede vraag slijtage ofzo denk ik. Meestal breekt hij af bij de moer, maar bij mij was die laatst aan de bovenkant afgebroken. Dus neem aan dat het ook wel met te wild rijden te maken heeft. Te hard over drempels heen etc.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
ja dat zou het inderdaad kunnen zijn (een aantal keren boos gereden) :P
hoofdzakelijk slijtage, rubbers die uitdrogen, scheuren, speling krijgen, noem maar op eigenlijk