Velgenwas

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
Contacteer:

Velgenwas

Bericht door Age »

Kan ik ook gewone goede autowas op mijn velgen smeren?
Zo ja, mooi. :thumbsup: maar dan welke??
Zo nee, waarom niet?
En wat is nu een echt goede en makkelijk op te brengen velgen was?
Graag mening onderbouwen, ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk...... :rolleyes3:

bvd :thumbsup:

oja, het zijn gelakte velgen met een gepolijste rand, waar ook lak overheen zit:
Afbeelding
Groet, Age
R27
über forummer
Contacteer:

Re: Velgenwas

Bericht door R27 »

Ik heb Felgenversiegelung van Sonax. Krijg je bij de ATU. Deze spuit je erop (spray) en veeg je uit over de velg. Dan na twee minuten eraf boenen en klaar is Kees (of Age in dit geval).
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Contacteer:

Bericht door Age »

ok, en remstof was je daardoor er ook makkelijker af?
Groet, Age
royke1985

Bericht door royke1985 »

Ik gebruik Smartwax ervoor. Om precies te zijn de Rimwax. Deze werkt erg fijn, zuinig en lang. Je kunt het remstof dan eenvoudig verwijderen met een zachte spons en shampoo. Mijn vader is er ook erg over te spreken.
Contacteer:

Bericht door Age »

Ok, bedankt..
Geen auto-lak was dus...

En die smartwax, die breng je als gewone was op neem ik aan.
Opbrengen, op laten drogen en afvegen?

hmmm, wel duur spul, maar als de velgen ook makkelijker schoon te houden zijn daarna..
Hoe vaak moet zoiets erop? 1 keer per jaar?
Ik gebruik de velgen een maand of 7 - 8 per jaar.
Groet, Age
royke1985

Bericht door royke1985 »

Hij is inderdaad redelijk geprijst. Je moet hem heel dun aanbrengen na het reinigen van je velgen en vervolgens een half uurtje laten intrekken. Mijn vader doet het 1 keer per maand zodat hij nooit groot werk heeft aan zijn velgen. Hij rijdt er ook in de winter mee namelijk. Ik ga het zelf ook 1 keer per maand doen bij mijn Golf. Voor wieldeksels werkt het ook trouwens.

Ik schat dat je met 1 potje een velg of 60-80 doet. Dik aanbrengen van wax heeft geen zin, aangezien maar enkele micrometers opgenomen worden. Al het andere veeg je er weer af!
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Age schreef:ok, en remstof was je daardoor er ook makkelijker af?

Ja, vuil hecht zich veel minder snel aan de velg.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Germain

Bericht door Germain »

voorheen smeerde ik er gewoon Meguiars NXT wax erop.. werkte goed verder... Nu gebruik ik ook de Rimwax van smartwax...
Martijn_B

Bericht door Martijn_B »

Autowax hoort prima te kunnen, vaak wordt het alleen te dik opgebracht.

Als je een wax zoekt voor je velgen, maar ook op de auto wilt gebruiken kun je kijken naar de Collinite 476S. Anders is de Rimwax van Smartwax een goede keuze, zelf gebruik ik de Poorboys Wheel Sealant.
royke1985

Bericht door royke1985 »

Ik gebruik ook de Rimwax van SmartWax. Werkt goed echter rijd ik erg veel waardoor ze na een week weer erg vuil zijn. Ze zijn dan wel makkelijker schoon te maken met een sopje dan zonder wax.
LEKO

Bericht door LEKO »

Voor de eigenaren van velgen met "verdichte" randen is er ook nog de Chemical Guy's Wheel Guard. Deze is qua duurzaamheid hetzelfde als de RimWax maar bevat geen reinigende korrel.
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

royke1985 schreef:Ik gebruik ook de Rimwax van SmartWax. Werkt goed echter rijd ik erg veel waardoor ze na een week weer erg vuil zijn. Ze zijn dan wel makkelijker schoon te maken met een sopje dan zonder wax.
mmm moet ik ook maar even toevoegen aan men boodschappen lijstje dan ... heb namelijk hetzelfde probleem.

Ik mag me auto op zondag wassen, maar woensdag is die terug zo vuil dat het je het niet meer ziet :)
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”