Ga je er met zo'n kastje op achteruit qua geluid ofniet? En weet iemand er nog 1 te koop of moet ik echt langs de dealer?Vinnie_86 schreef:hey,
acb is alleen een afspeel unit
wat jij nodig hebt is idd zon kastje tussen de achter speakers en de sub
hi lo conferter
Audio Connexion box
Re: Audio Connexion box
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Ik heb het gohoord bij Chris in de auto en het geluid van de sub en de speakers is echt super met dat kastje er tussen!
Voor zo'n kastje kun je gewoon bij autostyle ofzo bestellen. ACB ff goed zoeken op bv Ebay en dan vind je er vast 1
Voor zo'n kastje kun je gewoon bij autostyle ofzo bestellen. ACB ff goed zoeken op bv Ebay en dan vind je er vast 1

Oke mooi! Bij de mediamarkt heb ik er ook zien liggen! Ik ben al een week aan het zoeken voor een ACB maar ik wil het liefst gewoon in Nederland bestellen.. Ebay is alleen buitenlands toch?Engee schreef:Ik heb het gohoord bij Chris in de auto en het geluid van de sub en de speakers is echt super met dat kastje er tussen!
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Ja en Nee. Veel aanbieders vanuit het buitenland en maar weinig vanuit NL. Marktplaats kan maar is ook weinig. Ik had net geluk dat er 1 hier op het forum voorbij kwam.
En anders idd gewoon dealer.

Hmm oke, zal wel is langs de dealer gaan dan! Maar dat gaat dan niet rond de €100,- zitten zeker?Engee schreef:Ja en Nee. Veel aanbieders vanuit het buitenland en maar weinig vanuit NL. Marktplaats kan maar is ook weinig. Ik had net geluk dat er 1 hier op het forum voorbij kwam.
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Nee is volgens mij min. €150,- 

Pff waarom altijd zo veel voor iets simpels?Engee schreef:Nee is volgens mij min. €150,-

Trouwens, zit er verschil in ACB's in combinatie met verschillende radio's? Ik bedoel heb je voor bijv een radio uit een ph 1 een andere ACB nodig dan een radio uit een ph 2?
Sinds 2 weken ben ik ook de trotse bezitter van een acb. Hij werkt erg goed, heb alleen af en toe dat hij men stick niet ziet maar door een reset is dat zo verholpen.
Wilde deze week gaan kijken of ik wat kan doen met de firmware. Want ben daar toch benieuwd naar.
Wilde deze week gaan kijken of ik wat kan doen met de firmware. Want ben daar toch benieuwd naar.
heeft iemand een idee hoeveel GB USB-stick de ACB aankan?
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Mijn 32 GB pakte ie gewoon... al stond ie lang niet vol...
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

ik ken morgen mijn clio ophalen, daarom ben ik al een usb stikkie aan t vullen met muziek.
mijn vraag dan ook of ik de muziek in mappen kan zetten? kan ik er dan doorheen navigeren of pakt hij dan nog steeds alles als losse files?
mijn vraag dan ook of ik de muziek in mappen kan zetten? kan ik er dan doorheen navigeren of pakt hij dan nog steeds alles als losse files?
heb t gevonden, stond er al bij thnx...! gaaf ding volgens mij.kareljr schreef:ik ken morgen mijn clio ophalen, daarom ben ik al een usb stikkie aan t vullen met muziek.
Vraag: Elke keer als ik mn auto start ziet hij het usb-stickje niet en moet ik die er eerst uithalen. Hij begint wel waar ik gebleven was. Is dit normaal? Bij mijn Ipod heeft hij dit probleem namelijk niet.
Thx
Thx
Suus a.k.a. suuuuuuzn
Clio 3 Phase 1 1.4 16V Dynamique
Dit probleem heb ik ook wel eens. Je hoeft hem er niet uit te halen je kunt ook gewoon de radio uitzetten en daarna weer aan....
Probeer eens een andere stick zou ik zeggen
Probeer eens een andere stick zou ik zeggen
Zal het eens proberen door de radio uit te zetten. Ik heb al meerdere sticks geprobeerd.
Thx!
Thx!

Suus a.k.a. suuuuuuzn
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Bekent probleem, heb dit project zelf getackeld door zelf een electronica tooltje ervoor te ontwerpen. Hier sindsdien verwaarloosbaar weinig problemen wat dat betreft meer gehad. Staat ook reeds vermeld in dit topic geloof ik en in m'n projecttopic.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Heb 'm nu een week, werkt uitstekend! De bediening op de radio is prima om een nummer mee verder te zappen. Een album kiezen en dergelijke doe ik gewoon rechtstreeks op de iPhone, die met behulp van bijgeleverde cradle aan het ventilatierooster op de middenconsole hangt
.

Ook ik ben hard aan het nadenken over de oplossing voor het audio ..
Ik heb een i phone , ik ben een muziek liefhebber , geen dance gedoe maar echte audio ( zonder tegen benen te schoppen ) en dus ligt mijn audio kwaliteit eis hoog , MP3 op 320 KB gaat nog net maar is eigenlijk te min .. stel ik ga voor een ACB , hoe goed is de geluidskwaliteit van dat app . net zo goed als de CD speler ? is er verschil in Volume niveau met de ACB , maw , moet je de radio harder zetten als je luistert naar de USB ?
het liefst zou ik IPV de Iphone een kleine Harde schijf met MP3 of FLAC bestanden in het dashboard kastje neerleggen , werkt dat ook ?
Merken jullie ook verschil in audio kwaliteit tussen de USB en Ipod/phone aansluiting ?
ik ga een Clio 1.6 16V uit 2002 rijden .. daar zit een standaard renault radio in . is dat de unit waar de ACB op kan ?
Jeroen
Ik heb een i phone , ik ben een muziek liefhebber , geen dance gedoe maar echte audio ( zonder tegen benen te schoppen ) en dus ligt mijn audio kwaliteit eis hoog , MP3 op 320 KB gaat nog net maar is eigenlijk te min .. stel ik ga voor een ACB , hoe goed is de geluidskwaliteit van dat app . net zo goed als de CD speler ? is er verschil in Volume niveau met de ACB , maw , moet je de radio harder zetten als je luistert naar de USB ?
het liefst zou ik IPV de Iphone een kleine Harde schijf met MP3 of FLAC bestanden in het dashboard kastje neerleggen , werkt dat ook ?
Merken jullie ook verschil in audio kwaliteit tussen de USB en Ipod/phone aansluiting ?
ik ga een Clio 1.6 16V uit 2002 rijden .. daar zit een standaard renault radio in . is dat de unit waar de ACB op kan ?
Jeroen
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Dag Jeroen,
Wat versta jij onder ECHTE audio.. noem eens wat
Betreft de geluidskwaliteit van de ACB, ik zou zeggen gelijk aan dat van de CDspeler. Je Iphone zal geen beter geluid produceren dan de ACB.
Het is wellicht mogelijk een USB HDD te koppelen aan de ACB, ikzelf heb een 32Gb USB stick werkend erop gehad, tot dat werkt iig. wat de max is weet ik niet.
Technische gegevens van de ACB betreft bitrate en dergelijke zou ik niet hebben, wat de ACB doet is het emuleren van een CDwisselaar. De radio denkt dus dat er een CD wisselaar is aangesloten. De communicatie is dus ook digitaal. Ook je Iphone is aan te sluiten op de ACB, alsook een analoge AUX ingang.
Volume is gelijk aan het spelen van CD's of radio.
Als je auto een Tuner List radio heeft gaat het helemaal goed komen en past het perfect.
Voor meer vragen roept u maar
Wat versta jij onder ECHTE audio.. noem eens wat

Het is wellicht mogelijk een USB HDD te koppelen aan de ACB, ikzelf heb een 32Gb USB stick werkend erop gehad, tot dat werkt iig. wat de max is weet ik niet.
Technische gegevens van de ACB betreft bitrate en dergelijke zou ik niet hebben, wat de ACB doet is het emuleren van een CDwisselaar. De radio denkt dus dat er een CD wisselaar is aangesloten. De communicatie is dus ook digitaal. Ook je Iphone is aan te sluiten op de ACB, alsook een analoge AUX ingang.
Volume is gelijk aan het spelen van CD's of radio.
Als je auto een Tuner List radio heeft gaat het helemaal goed komen en past het perfect.
Voor meer vragen roept u maar

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

ik heb intussen de Clio in mijn bezit .. er zit IDD een tuner list radio in ..we zullen in de toekomst er nog eens over lezen en een beslissing maken .
Jeroen
Jeroen
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Nice gefeliciteerd... maar... ben nogsteeds benieuwd naar je muzieksmaak 

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

sorry ....
easy listening zoals Jason Mraz , Adele , Jameroquai , maar ook Creed , Kane enz .. natuurlijk ook soms een beetje Black eyed Peas en Hed Kandi .
ik heb het idee om op zoek te gaan naar 2 13 cm long stoke woofers en die te plaatsen in de achterposities .. wel de boel eerst dempen enz .. maar zo 2 subs te bouwen ...
Jeroen
easy listening zoals Jason Mraz , Adele , Jameroquai , maar ook Creed , Kane enz .. natuurlijk ook soms een beetje Black eyed Peas en Hed Kandi .
ik heb het idee om op zoek te gaan naar 2 13 cm long stoke woofers en die te plaatsen in de achterposities .. wel de boel eerst dempen enz .. maar zo 2 subs te bouwen ...
Jeroen
Ik heb dus sinds 3 jaar de audio connectionbox in mijn auto, toen der tijd gekocht en geinstalleerd in mijn nieuwe Clio.
Eigenlijk ben ik er best tevreden over, alleen kwam ik er laatst achter dat mijn AUX aansluiting niet werkt !
Nu heb ik in het menu van mijn radio AUX al aangezet, maar nogsteeds komt er geen geluid door.
Ook niet als ik de USB en Apple kabel eruit haal ...
Wie weet waar het aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen ...
Eigenlijk ben ik er best tevreden over, alleen kwam ik er laatst achter dat mijn AUX aansluiting niet werkt !
Nu heb ik in het menu van mijn radio AUX al aangezet, maar nogsteeds komt er geen geluid door.
Ook niet als ik de USB en Apple kabel eruit haal ...
Wie weet waar het aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen ...
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
jeroentune schreef:sorry ....
Jeroen
Gehehehe Jeroen... je wilt toch niet de Black eyed poep en pies onder de catagorie "echte audio" scharen he....

Zonder er direct een hele discussie over te willen starten hier

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy