begin deze week bevond ik me op de autostrade richting werk en merkte ik dat mijn motor "iets" miste...
Eenmaal op werk heb ik een keer de (net voor mij bekende) boordcomputer test gedaan (boordcomp. knop ingedrukt houden, contact aanzetten en dat met boordcomputer knopje door de verschillende dingen "bladeren") en gaf deze een "t" aan. Dit wil zeggen: fout in het injectiesysteem.
Ik ben naar renault dealer gegaan, dit verteld dat hij tesamen met deze fout en het "iets missen" ook 1 liter /100 meer verbruikte dan anders, bij gewoon 120km/u en vandaag hebben ze ernaar gekeken / aan gewerkt.
Er wier mij zonet bij het ophalen echter verteld dat:
"de smoorklep gekuist is, en alle rekeneenheden terug op nul gezet"
echter als ik de boordcomputer test deed bij de dealer (ben van nature achterdochtig) dan stond die "t" foutmelding daar nog steeds. Ik heb dit zo gelaten en ben toen eerst naar huis gereden, omdat de "grote test" morgen pas is, als ik naar mijn werk rijd.
Echter, thuisgekomen heb ik de kap opengedaan en met een looplamp even de motor ruimte gecontroleerd, echter ik zie geen sporen van werken aan de motor, buiten dat het oliepijl is nagekeken (pijlstok zat er maar half in
Ik heb het gaskleppenhuis nagekeken, de klembanden / slang / buitenkant van het kleppenhuis vertoont echter geen sporen van enige werken hieraan.
Dus de vraag is, hebben jullie nog andere ideëen ? want op de rit naar huis merkte ik dat de autonog steeds veel lawaai maakte, voor de relatief lage snelheid (40 in 2e of 60 in 3e). Alsof je 160km/uur aan het rijden was in de bebouwde kom ...
ALvast bedankt mensen !