toerental schiet omhoog
toerental schiet omhoog
Bij onze pas gekochte Clio (1.8 - 16V) hebben we een probleem; het blok schiet af en toe (vooral vlak na het starten) omhoog in de toeren, zo rond de 2000/2500rpm. Dit is voor het eerst gebeurd tijdens het rijden, na zo'n 25 km, we hebben vandaag ca 150 km gereden (meest 80km weggetjes en bebouwde kom) en weten dat het niet constant is, maar echt af en toe. Het gebeurd ook tijdens het rijden en niet alleen bij stationair! Er is net een nieuwe computer in geplaatst en een nieuwe accu, dit is bij een profesionele garage gedaan, electronica is niet mijn gebied, vandaar dat we het hebben laten doen. We merken ook dat de accu "lekt" oftewel de accu loopt leeg, kan dit met elkaar te maken hebben?
Dit is onze eerste Clio, hiervoor reed ik een BMW320i en mijn vriendin (waar ik de clio voor gekocht heb) een Seat Ibiza Cupra, maar retesnel, dit lieve bakkie! We zijn dan ook over de auto zeer tevreden, al hebben we enige pech gehad bij de aankoop. We rijden regelmatig op de Nürburgring (Duitsland) en zijn best sportieve auto's gewend, we kunnen dan ook niet wachten de Clio daar even uit te proberen.
als iemand ons advies kan geven, graag!
Marisanne en Wilco
Dit is onze eerste Clio, hiervoor reed ik een BMW320i en mijn vriendin (waar ik de clio voor gekocht heb) een Seat Ibiza Cupra, maar retesnel, dit lieve bakkie! We zijn dan ook over de auto zeer tevreden, al hebben we enige pech gehad bij de aankoop. We rijden regelmatig op de Nürburgring (Duitsland) en zijn best sportieve auto's gewend, we kunnen dan ook niet wachten de Clio daar even uit te proberen.
als iemand ons advies kan geven, graag!
Marisanne en Wilco
Re: toerental schiet omhoog
Tijdens het rijden? Dus hij staat in de versnelling en gaat gewoon versnellen tot 2500 toeren?
Ten eerste, dankje voor de snelle reactie. en ja, tijdens het rijden, wij denken vooral bij het schakelen... 

Misschien moet je even het gasklephuis + stappenmotor schoonmaken. Kan misschien daar iets mee te maken hebben maar zeker weten doe ik niet.
Zou je kunnen uitleggen waar dat ondeveer zit en joe dat er uitziet? voel me tamelijk dom,heb (best veel) ervaring met het sleutelen aan BMW's en Golfjes etc, maar ik moet hier onder de kap best wel zoeken..kan in het boekje ook geen goede tekening van de motor vinden, heb je hier misschien ook een tip voor?
bvd Wilco
bvd Wilco
Je hebt een 1.8 - 16V? Dat is dan een Clio 1.
Welk bouwjaar?
Topic verplaatst naar juiste afdeling
Welk bouwjaar?
Topic verplaatst naar juiste afdeling
Duidelijk, Een Clio 1. Dat is niet mijn afdeling met dat soort dingen weet niet precies waar het zit, maar je kan de buis van je luchtfilter volgen denk dat het gasklephuis daar achter zit. 

1991, TR-FR-60, top dat jullie zo vlot reageren, moet eigenlijk morgen naar de schoonouders, is best ver rijden, liever geen pech onderweg... 

gashuisje, stappenmotor hangt vooraan op je inlaat spruitstuk.
Waar je luchtfilterhuis aan vastzit.
Ik zou terug naar rijden naar die proessionele garage die de ECU vervangen heeft.
Waar je luchtfilterhuis aan vastzit.
Ik zou terug naar rijden naar die proessionele garage die de ECU vervangen heeft.
Heb een afspraak gemaakt met de garage, die kunnen er woensdag even naar kijken, gisteren ca 200km gereden, ging aa het begin nog erg slecht, op de terug weg leek het al beter. Vandaag hetben we er nog geen problemen mee gehad, handig zo'n auto die zichzelf repareert, haha, als ik dat eerder geweten had... Maar goed, ik zal hem woensdag wegbrengen voor de zekerheid.
bedankt voor het advies!
bedankt voor het advies!
Ach ja het is een Renault......
Mijne vind dat sinds 2 weken de koude stationair regeling maar weer moest werken

Mijne vind dat sinds 2 weken de koude stationair regeling maar weer moest werken