wielen reageren niet goed op stuur.

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
angelique81

wielen reageren niet goed op stuur.

Bericht door angelique81 »

Hallo allemaal,

Vanochtend rij ik net van de snelweg af. Ik kom voor een rotonde en de auto raakt onbestuurbaar. Ik draai 90 graden en knal tegen de vangrail. Nu ben ik nog wel op plaats van bestemming gekomen, omdat hetnog maar 2 minuten rijden was. Hierbij ben ik nog 3 keer weggegleden. De Anwb zegt dat het gewoon glad is, maar ik heb het idee dat de wielen niet goed meer reageren op het stuur. Heb nog een paar proefrondjes gereden. Het stuur krijgt geen tegenwicht van de wielen, het is net of ik nu stuurbekrachtiging heb. Heb hem maar laten staan, want ik wil dit niet meemaken op de snelweg. Kan er wat afgebroken zijn?
16valves
forum starter
Contacteer:

Re: wielen reageren niet goed op stuur.

Bericht door 16valves »

Als je stuurt, draaien de wielen nog wel gewoon in de richting die je stuurt zeg maar? Als je echt een klap gemaakt hebt is de auto (laten) uitlijnen niet verkeerd, kunnen ze meteen kijken of er wat krom/gebroken is, zoals een stuurstang ofzo. Maar lijkt me dat je het wel merkt als er echt iets gebroken is :roll:
angelique81

Als ik stuur gaan de wielen wel de goede kant op, maar heb het idee dat ik veel meer moet sturen en dat het stuur wel erg soepel gaat
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Heb je mss net je bandjes opgepomt en deze te hard opgepompt?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
angelique81

nee, zijn een maandje geleden opgepompt. Morgen gaat er iemand naar kijken, maar alle reacties zijn welkom.
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

hmm misschien speling op een stuur kogeltje? of op je fuseekogels. Toen ik mijne had vervangen reageerde mijn stuur opeens zo hgeftig dat ik de bocht te krap nam. Dus andersom geredeneerd te weinig reactie zou teveel speling kunnen zijn.
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Zou natuurlijk ook kunnen, maar speling op stuur of fusee kogels heb je toch niet van de een op de andere dag, maar gaat heel geleidelijk. Misschien dat het het stuurhuis zelf is? Staat me iets van bij dat deze bij de 16v's veel speling kan hebben.
angelique81

Heb hem vandaag na laten kijken. Ben toch wel iets harder dan gedacht tegen de stoep geknalt. Draagarm is krom. Nu dus op zoek naar een nieuwe. Als iemand er nog toevallig eentje voor de linker voorkant heeft liggen, dan hoor ik het graag.
jorna1.2rn

ik was nieuw 85 eurie per kant kwijt voor draagarm inclusief fusee. tweedehands is moeilijk te zien of er teveel speling op zit of niet. Ik zou het neit gokken want het is toch veiligheid. Wel balen hoor. heeft ie ok nog gevonden waarom je zo raar stuurde?
angelique81

Heb ondertussen een nieuwe draagarm besteld via internet. 47 euro, dat valt gelukkig weer mee en morgen al in huis. het stuur staat niet goed door de klap. Als de wielen recht vooruit staan, dan staat me stuur bijna een kwart slag naar links. Vandaar dat sturen, vooral naar rechts heel raar aanvoelt. Als ik mag geloven, is dit probleem op gelost wanneer de wielen weer goed staan.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als de draagarm erin zit wel ff laten uitlijnen. Zal sowieso moeten en dan komt je stuur als het goed is ook weer recht te te staan.
jorna1.2rn

yup ik moet de mijne ook nog goed laten uitlijnen na het vervangen van beide draagarmen hihi. maar door andere plannen duurt dat ngo heel even. Wel mooi dat het voor jou goe duitpakt angie
angelique81

be
jorna1.2rn schreef:yup ik moet de mijne ook nog goed laten uitlijnen na het vervangen van beide draagarmen hihi. maar door andere plannen duurt dat ngo heel even. Wel mooi dat het voor jou goe d uitpakt angie
Ja, ben echt vet blij dat ik het voor dit bedrag kan laten doen. Hopelijk is dan ook alles opgelost. Moet je nagaan dat het op de ochtend gebeurde dat ik alle kappen en me nieuw bekleede plafondje erin ging zetten. Misschien vind me Clio z'n nieuwe kleur niet leuk :smash:
jorna1.2rn

een clio versie van christine?? oow my. nou als je clio het echt niet mooi vind mag je zo ruilen met mijn interieur hoor :smash:
angelique81

Na al dat werk!!!. Nou, nee. Maar bedankt voor het aanbod.
angelique81

jorna1.2rn schreef:een clio versie van christine??
Ik zal Stephen King effe mailen. Zie je het al voor je :lol: . Een horror Clio
jorna1.2rn

hmmm das misschien wel een idee voor een promotie flyer of video van de club haha
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

klinkt meer als de bekende koppeling die speling krijgt bij de cliootjes....
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

En je bent na al het gedoe met je Clio hem nog niet zat? :worship:
Respect!!!
angelique81

ik kan er gewoon geen afscheid van nemen. Ik ben en blijf de laatste eigenaar. Till it dies :huh:
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Ja je hebt een van de eerst Clio's in Nederland toch?
angelique81

als ik het forum mag geloven wel. Dus zolang ie rijdt, hou ik hem. Is ook wel een speciaal kleurtje. Kan hem overal terug vinden!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”