Stuur trekt

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
lean1990

Stuur trekt

Bericht door lean1990 »

Hallo allemaal,

Ik heb 2 weken geleden ongeveer alle 4 mn bandjes opgepompt van mijn Clio 1.2 RL uit 1994. Nu heeft ie sinds een week een hele irritante afwijking. Namelijk als ik op de snelweg rijd vanaf ongeveer 100 km per uur begint het stuur te trekken. Het is vooral naar de linkerkant toe. Ik hoef het niet te proberen om harder als 120 te gaan rijden omdat de auto dan zo ontzettend begint te trillen en te trekken, dat ik het gewoon niet aandurf.

Als ik 30, 50 of een andere snelheid onder de 100 aanhoudt is er niets aan de hand. Hij rijdt dan ook keurig rechtdoor. Weet iemand wat hier het probleem is? Neem aan dat het niet te maken heeft met het ontbreken van een katalysator? (laatst nieuwe uitlaat er onder gekregen maar dat ontbreekt nog)

Groetjes Lean
jorna1.2rn

Re: Stuur trekt

Bericht door jorna1.2rn »

nope is niet je katalysator das puur uitstoot gerelateerd. Ik denk dat jehet moet zoeken in de uitlijning van je auto. of versleten onderdelen als fuseekogels speling op je stuur inrichting etc. gewoon ff langs de garage gaan. want als je niet vertrouwd in je auto rijd dan is de lol er af maar de veiligheid ook. gewoon ff naar laten kijken en offertes opvragen of als je zelf handig bent ff dr onder kruipen
lean1990

Bericht door lean1990 »

Dat dacht ik inderdaad al dat het niks daarmee te maken kon hebben.

Hoop eigenlijk niet dat het een fuseekogel is, dat zou reparatie nummer 4 zijn dit afgelopen half jaar..Hoe veel kost het om zo'n kogel te laten vervangen? Rechts is geloof ik 2 jaar geleden vervangen dus ga er vanuit dat ik nu alleen links hoef te doen.
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

losse fuseekogel kost aan materiaal kosten 20 euro? kun je ff op internet kijken op http://www.winparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

en miss een uurtje werk dat ze in rekening brengen. oww en dan uitlijnen enzo
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”