weet iemand zo hoe de multiriem van een clio 16v gespannen word? want elke dag als ik thuis kom is het donker dus dan zie je er niks van
want eigenlijk moet deze riem er even af maar omdat er weinig ruimte is kun je het al niet echt goed zien, en dan moet je het proberen te zien met een looplamp en dat valt helemaal niet mee
multiriem 16v
Re: multiriem 16v
als het goed is met een spanrol, deze zit op een plek waar de multiriem ook langsloopt hehe

meen je dat? ik dacht dat die spanrol wel in de kofferbak zou liggen
maar als ik het goed heb is dat die rol die dicht bij de dynamo zit en die spant dan op het stuk tussen de krukas poulie en de dynamo, maar hoe werkt dat systeem bij deze renaults dan? want ik zie er echt helemaal niks van(te donker en te weinig ruimte)
dus als iemand mij kan vertellen hoe je die spanner dan vrij krijgt, want ik weet dat je bij sommige auto's er gewoon een sleutel op kan zetten en als je dan probeert hem vaster te draaien dan kantel hij bij de snaar weg en dan kun je de snaar er af halen, die dingen werken dan op veerkracht
maar ik kan dat niet zien bij deze motor, en om nou gewoon dom te gaan proberen en daarmee de boel te slopen heb ik ook niks aan

maar als ik het goed heb is dat die rol die dicht bij de dynamo zit en die spant dan op het stuk tussen de krukas poulie en de dynamo, maar hoe werkt dat systeem bij deze renaults dan? want ik zie er echt helemaal niks van(te donker en te weinig ruimte)
dus als iemand mij kan vertellen hoe je die spanner dan vrij krijgt, want ik weet dat je bij sommige auto's er gewoon een sleutel op kan zetten en als je dan probeert hem vaster te draaien dan kantel hij bij de snaar weg en dan kun je de snaar er af halen, die dingen werken dan op veerkracht
maar ik kan dat niet zien bij deze motor, en om nou gewoon dom te gaan proberen en daarmee de boel te slopen heb ik ook niks aan
ik denk dat jouw spanrol ook met een veer werkt, als je je hand er goed bij kan krijgen op een manier dat je kracht kan zetten, kan je de rol misschien met de hand terug duwen en zo de multiriem er schuiven.
en het is idd die tussen krukaspoelie en dynamo
en het is idd die tussen krukaspoelie en dynamo
ik heb nog steeds geen idee hoe dit systeem werkt, want ik krijg het met geen mogelijkheid los, maar ik heb de oude snaar er wel af(gewoon door geknipt)
maar ook in autodata staat geen afbeelding van hoe de snaar hoort te lopen, er staat alleen 1 met airco, maar dat heb ik niet(zit dat uberhaupt wel op die dingen? volgens mij is er nergens plek voor zo'n pomp)
maar ook in autodata staat geen afbeelding van hoe de snaar hoort te lopen, er staat alleen 1 met airco, maar dat heb ik niet(zit dat uberhaupt wel op die dingen? volgens mij is er nergens plek voor zo'n pomp)
Vak kan het maar op 1 manier. Bij mwas het betrekkelijk eenvoudig. Rechter voorwiele raf halen, wielkast voering weghalen, en dan kon je de spanrol zien zitten. Met steejsleutel 10 kon je hem dan rechtsom (tegen de veerdruk in) weg duwen en de nieuwe riem er net opwurmen. Soms is het handig om een axtra paar handen te hebben.gabbermaikel schreef:ik heb nog steeds geen idee hoe dit systeem werkt, want ik krijg het met geen mogelijkheid los, maar ik heb de oude snaar er wel af(gewoon door geknipt)
het is me wel gelukt, maar niet zoals het hoort, ik heb uiteindelijk gewoon de oude riem er af geknipt omdat die toch niet zo fijn mee was, en omdat mijn koppakking er nu uit ligt hoeft er ook geen nieuwe meer op, dus dit probleem is wel opgelost
de spanner is heel makkelijk los te halen en te verstellen want hij werkt bij een 16v niet met een veer.
je moet de inbusbout los draaien. dan kun je met een steeksluetel op de moer hem spannen.
en dan weer vast draaien. of het is net andersom maar dat weet k niet zeker
je moet de inbusbout los draaien. dan kun je met een steeksluetel op de moer hem spannen.
en dan weer vast draaien. of het is net andersom maar dat weet k niet zeker
aha, vandaar dat ik die spanner niet verdraait kreeg, maar je kunt daar ook niks zien omdat er geen ruimte is, en dan ga je dus maar af op wat je wel kunt zien, en dus heb ik hem niet los gedraait
maar mooi dat ik het nu wel weet want dan krijg ik er tenminste weer een snaar op
maar mooi dat ik het nu wel weet want dan krijg ik er tenminste weer een snaar op