Achterklep gaat niet open met cv

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Sjaak

Achterklep gaat niet open met cv

Bericht door Sjaak »

Hoi,
Ik heb een clio 2 fase 1 met een cv en die werkt met infrarood. Als ik het knopje op de sleutel indruk gaan de portieren wel open maar de achterklep niet. Je hoort het motortje wel maar open gaan doet ie niet. Als ik hem met de hand open doe en vervolgens op het knopje druk wil hij nog wel is dicht gaan.
Daarbij werkt mijn sleutel ook niet meer optimaal heb ik het idee. Batterij al vervangen maar hij blijft haperen af en toe. Kun je die niet helemaal vervangen door een radiofrequent sleutel met iets van een inbouwsetje ofzo? Je moet altijd zo precies mikken en dat is niet mijn sterkste punt :rolleyes3:

Alvast bedankt..
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Achterklep gaat niet open met cv

Bericht door Arjan »

Vervangen door radiofrequent wordt een duur grapje, als het al mogelijk is.

Heb je al gechecked of de massa verbinding van het motortje in de klep nog wel zuiver is. Een keertje schoonmaken kan een oplossing zijn.
gerarddrivesclio

Bericht door gerarddrivesclio »

probeer dit eens:

ga in de auto zitten en druk de vergrendelknop zodat je auto op slot gaat,
houd je knop ingedrukt tot je een paar tikken hoort,(je merkt het vanzelf als er iets gebeurt)
daarna is je sleutel 'gereset' probeer het dan nog eens;)
timovd

Bericht door timovd »

Vanochtend boodschappen gedaan. Wil ik - thuis aangekomen - de klep openen; lukt dat niet meer.
Ik heb een 2 ph3 (3 deurs). De portieren gaan nog wel open, maar de achterklep zit muurvast. Ik kan 'm dus niet met de hand open maken.
In de auto geklommen en de boodschappen via het portier uitgeladen. Ook nog geprobeerd van binnen uit het de achterklep te openen. Helaas nog niet gelukt.
Wat kan er mis zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”