Hallo

Heb vorige week mijn 1e auto gekocht en is een Clio 2 "Community" editie geworden.
Auto is:
1.2 16v in het Kersenrood en had 33 500 KM op de motor zitten, bouwjaar 2002.
Prijs was onder de 5000 dus ik was dan ook direct verliefd

Nu bij de test rit was het een PRACHT van een wagen maar wat me opviel was dat hem naar 120 krijgen in 5e echt een nachtmerrie was.
Dien er even bij te vertellen dat ik gewoon ben om met een 1.8 Laguna RT te rijden van 1995 dus dit kan er wel mee te maken hebben, maar ik vroeg mij af of dit "normaal" is.
Nu de auto haalt welliswaar 120km/u maar de acceleratie is op zijn minst sloom te noemen.
Hoe ik gewoon ben een auto (de laguna) te rijden is rond de 3000 toeren te schakelen, daar de teller van men Clio tot 8000 toeren (of 7000 ? ) gaat vermoed ik dat ik misschien gewoon hem hoger in toeren moet laten gaan om hem wat sneller te laten accelereren?
Aangezien er "maar" 33k kilometers op de motor staan en de dealer vanwaar ik hem gekocht heb me vertelde dat de vorige eigenaar een 40 + jarige dame was, heb ik een beetje "bang" om hem direct te hoog in toeren te smijten zonder dat ik er eerst een duidelijk gevoel voor de wagen krijg. Dus de vraag is, kunnen jullie me een beetje meer raad geven.
Concrete vragen:
- van 90 -> 120 gaat TRAAG in 5e, is dit "normaal" en rijd ik gewoon verkeerd met de Clio, moet ik hem hoger in toeren laten gaan of dergelijke ?
- Aangezien de vorige eigenaar, moet deze nog verder ingereden worden
- Handige tips / Do's en Don'ts die jullie me kunnen / willen meegeven ?

Alvast bedankt