nokkend geluid voorin auto

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
trage-dakduif

nokkend geluid voorin auto

Bericht door trage-dakduif »

hallo,

zins een tijdje heb ik last van een wat genokkerig geluid voor als ik de bochten om ga of een keer over een drempel ga

het is echt een nokkend geluid zijn dat de draag armen?

groeten
jorna1.2rn

Re: nokkend geluid voorin auto

Bericht door jorna1.2rn »

je hoort het alleen in de bochten?? allebei de kanten op dus links en rechts? Want dit klinkt mij een beetje in de verte als versleten homokineten die gaan ook tokkelen eerst alleen in de bochten en later ook op de rechte stukken maar dan ben je wel heel lat met repareren. Ik heb net mijn draagarmen laten vervangen Maar ik had dat geluid niet. Lijkt mij ook niet logisch aangezien er bij een draag arm geen bewegende delen zitten. Een draag arm (voor fase 1) is eigenlijk gewoon een A frame met twee bussen waar rubbers in zitten die aangedraaid worden met een bout. En aan de andere kant de fussee pen/kogel die in het fusee huis gaat. Daar zitten ook de wiel lagers en homokineten aan vast.
trage-dakduif

nee het is geen homokineet ik weet hoe dit klinkt namelijk het is ook niet tikkend

het is meer genokker meer in de zin van bokken?
bochten en drempels heeft met inveren denk ik te maken en daar hebben je draag armen wel mee temaken natuurlijk.
jorna1.2rn

dan gaan je draag armen indd op en neer. Als je het ook bij drempels etc hebt zou je ook even je top lager(schalen) van je veerpoten kunnen bekijken. Ik heb daar ook de mensen wel eens over gehoord hier. Weet alleen niet hoe dat klinkt (gelukkig voor mij dan)
trage-dakduif

het kan volgens mij ook geen kwaad?

ik het idee dat de draagarmen die punten waar hij vast zit wat ruim geworden is en dat daar het probleem zit iemand hier ervaring mee?
jorna1.2rn

aan de binnen kant van de draagarm (dus niet aan de wielkant) Zittern twee bussen met daar in rubbers. Als die rubbers scheuren door uitdroging of wat dan ook krijg je gaar speling. (avt Apk afkeur) Bij mij was er aan eenkant een van die metalen bussen gedeeltelijk weg gerrot en het rubber weg gesleten. er was daar dus metal op metaal contact.( zeer zeker apk afkeurpunt). Mocht dit het geval zijn is het verstandig dit zo snel als mogelijk te vervangen. Het staat namelijk wel in verbinding met aangedreven wielen en is een dragend onderdeel.
trage-dakduif

het ziet er opzich zo wat iknog weet wel goed uit is gewoon wat slijtage in de jaren door denk ik want het is niet mijn homokineet volgens mij!
ik denk het het draagarmen zijn heeft iemand hier verder nog ervaring mee met dit geluid?

maar draag armen vervang je zo ja.
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

toplagers van de veerschotels?
trage-dakduif

dat weet ik zo niet! ik zal even kijken hoe kan ik dat het beste testen?

en waar kan ik alle onderdelen zoals bijv draag armen en top lager kopen online? iemand een site
jorna1.2rn

http://www.winparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobilityparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

je ken het ook al zien als je de kap open doen.

die rubberen ronden bovenop horen tegen je carrosserie aan te zitten.
Zit hier ruimte tussen gaan ze bij hobbels enzo heen en weer bewegen waardoor ze geluid maken :wink:
trage-dakduif

die zwarte dop boven op? als ik de auto dan indruk dan moet ik hem zien bewegen?
Hummer01
forum starter
Contacteer:

Bericht door Hummer01 »

ik herken het geluid

als je stationair rijd in de 1 of 2 hoor je dan ook gerommel in het onderstel?

zoja dan zit het in je versnellingsbak
Never drive faster than your guardian angel can fly
trage-dakduif

nee ik hoor geen gerommel onder mij het is alleen in bochten en drempels
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”