auto houdt in bij gasgeven
auto houdt in bij gasgeven
Misschien dat sommigen al op de hoogte zijn dat ik sinds 2 maanden een clio heb gekocht uit bouwjaar '92. Het gaat hier om een 1.2 RN.
Mijn probleem is dat de auto dus vaak bij het optrekken in de 1 stottert. Over dat onderwerp heb ik al een nieuw bericht aangemaakt maar natuurlijk is alles welkom en val ik weer in het volgende probleem (misschien dat het in verband staat??????)
Als ik optrek (en het gaat goed in de 1) dan schakel ik door naar de 2. Als ik dan vol gas geef (bij een gewone warme motor) dan zit het pendaal helemaal onderin, maar heeft de auto geen kracht om te trekken. Ik kan wel duidelijk zeggen dat het voelt alsof de auto inhoud, of tegenhoud ofzo. Net alsof die niet meer vooruit wilt. Dit is ook als ik gewoon 'netjes' gas geef. Het inhouden duurt een aantal seconden en dan is er niks meer aan de hand. Zo ineens krijgt die weer kracht terug en trekt die weer fatsoenlijk. Dit gebeurt bij koude en warme motor.. zou dit ouderdom zijn, moet ik er iets aan doen, iets schoonmaken.. of heb ik weinig opties?..
Alle reacties en ideeën zijn van harte welkom!
Groetjes Marielle
Mijn probleem is dat de auto dus vaak bij het optrekken in de 1 stottert. Over dat onderwerp heb ik al een nieuw bericht aangemaakt maar natuurlijk is alles welkom en val ik weer in het volgende probleem (misschien dat het in verband staat??????)
Als ik optrek (en het gaat goed in de 1) dan schakel ik door naar de 2. Als ik dan vol gas geef (bij een gewone warme motor) dan zit het pendaal helemaal onderin, maar heeft de auto geen kracht om te trekken. Ik kan wel duidelijk zeggen dat het voelt alsof de auto inhoud, of tegenhoud ofzo. Net alsof die niet meer vooruit wilt. Dit is ook als ik gewoon 'netjes' gas geef. Het inhouden duurt een aantal seconden en dan is er niks meer aan de hand. Zo ineens krijgt die weer kracht terug en trekt die weer fatsoenlijk. Dit gebeurt bij koude en warme motor.. zou dit ouderdom zijn, moet ik er iets aan doen, iets schoonmaken.. of heb ik weinig opties?..
Alle reacties en ideeën zijn van harte welkom!
Groetjes Marielle
Laatst gewijzigd door marielleee1 op 18 sep 2010 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: auto houdt in bij gasgeven
mischien even de stappenmotor/cabrateur schoonmaken 

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: auto houdt in bij gasgeven
Mischien is je luchtmassameter stuk dan wil de auto ook inhouden, trek effe de stekker los van je luchtmassameter en kijk hoe die rijd ,
2.0 16v RS
Re: auto houdt in bij gasgeven
hakan schreef:Mischien is je luchtmassameter stuk dan wil de auto ook inhouden, trek effe de stekker los van je luchtmassameter en kijk hoe die rijd ,
Heb zo'n ding niet...
Re: auto houdt in bij gasgeven
Jeff 16V schreef:hakan schreef:Mischien is je luchtmassameter stuk dan wil de auto ook inhouden, trek effe de stekker los van je luchtmassameter en kijk hoe die rijd ,
Heb zo'n ding niet...
jij niet of ik niet?
ik zou het niet eens weten allemaal joh!
maar als ik weet waar het ongeveer kan zitten,
kan daar naar gekeken worden!
Re: auto houdt in bij gasgeven
dat moet ergens op de lucht aanzuigbuis of op de gasklephuis zitten kijk of je een soort sensor ziet met een stekker
2.0 16v RS
Re: auto houdt in bij gasgeven
Hmm, tkan natuurlijk ook zijn dat ie maar op 3 zuigers loopt ipv 4...
Re: auto houdt in bij gasgeven
hai people,
ik heb een soort gelijk probleem met mijn 1.8 RSI uit '97!!
alleen valt die helemaal dood als die in begint te houden!!
wat zou dat kunnen zijn?
mvg sanex-1.8rsi
ik heb een soort gelijk probleem met mijn 1.8 RSI uit '97!!
alleen valt die helemaal dood als die in begint te houden!!
wat zou dat kunnen zijn?
mvg sanex-1.8rsi
Re: auto houdt in bij gasgeven
Hallo forummers,
Dit probleem heb ik ook gehad. Dit was mijn oplossing:
Nieuwe verdelerkap+rotor ( 1 setje )
Nieuwe bougies
Nieuwe ontstekingskabels
Voor de leken:
De verdelerkap zit aan de rechterkant van de motor ( Als je voor de auto staat! ), het is een zwart kapje waar 1 kabel in het midden zit en 4 eromheen.
Bougies zitten aan de voorkant van je blok.
Ontstekingskabels zijn de kabels die vanaf de verdelerkap naar de bougies lopen.
Note:
Als je de oude verdelerkap eraf haalt en de oude rotor, smeer het as-je beetje in met olie ( Heb gewoon even peilstok eruit gehaald, paar druppels erop en uitgesmeerd )
Noteer ook welke kabel vanaf de verdelerkap naar welke bougie loopt, in deze volgorde ook weer aansluiten!
Anders loopt je blok niet en weet je niet meer in welke volgorde hij zat! ( Door schande wijs geworden
)
Tevens heb ik bij deze reparatie meteen motorolie en koelvloeistof ververst. Auto loopt er niet super beter van, maar is leuk voor duurzaamheid van je blokje.
Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Gr,
Nick
Dit probleem heb ik ook gehad. Dit was mijn oplossing:
Nieuwe verdelerkap+rotor ( 1 setje )
Nieuwe bougies
Nieuwe ontstekingskabels
Voor de leken:
De verdelerkap zit aan de rechterkant van de motor ( Als je voor de auto staat! ), het is een zwart kapje waar 1 kabel in het midden zit en 4 eromheen.
Bougies zitten aan de voorkant van je blok.
Ontstekingskabels zijn de kabels die vanaf de verdelerkap naar de bougies lopen.
Note:
Als je de oude verdelerkap eraf haalt en de oude rotor, smeer het as-je beetje in met olie ( Heb gewoon even peilstok eruit gehaald, paar druppels erop en uitgesmeerd )
Noteer ook welke kabel vanaf de verdelerkap naar welke bougie loopt, in deze volgorde ook weer aansluiten!
Anders loopt je blok niet en weet je niet meer in welke volgorde hij zat! ( Door schande wijs geworden

Tevens heb ik bij deze reparatie meteen motorolie en koelvloeistof ververst. Auto loopt er niet super beter van, maar is leuk voor duurzaamheid van je blokje.
Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Gr,
Nick
Re: auto houdt in bij gasgeven
en nogmaals een clio 1 heeft dus geen luchtmassa meter......
enigste meter op de inlaat buis is die de ingaande lucht temperatuur meet.
Die doet verder helemaal niks....
enigste meter op de inlaat buis is die de ingaande lucht temperatuur meet.
Die doet verder helemaal niks....