ik ben me aan het oriënteren om mijn clio (clio III 1.5 diesel) te verlagen en de wegligging te verbeteren dmv andere schokbrekers en veren (liefst dus een set). Het verlagen met alleen veren ben ik toch huiverig voor. (en kan je deze ook goed zelf installeren?)
Hebben jullie ideeën over welke te nemen?
Is dit bijvoorbeeld iets?
http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... ctID=95156
Budget 400-500 euro.
schokbrekers + veren
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: schokbrekers + veren
Inderdaad.....dat gaat prima hoor
Dat word het meeste gedaan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
Κλειώ
Re: schokbrekers + veren
Indien je niet al te ver wilt verlagen is alleen de veren vervangen de beste, en goedkoopste optie.
Zolang je niet verder wilt verlagen dan pakweg 30-45 MM zijn veren een goede optie.
Het is goedkoper en werkt net zo goed als een complete set.
Een set wordt meestal geplaatst bij extremere verlagingen omdat de schokdemper anders niet meer werkt.
Ook de wens voor een instelbaar onderstel heeft tot gevolg dat er een schroefset wordt geplaatst.
Veren kun je zelf plaatsen maar voor de voorste veren heb je wel een veerspanner nodig omdat de veer om de schokdemper zit.
Sommige mensen doen dit op de hobby bob manier tot het fout gaat.
Achter zal het niet zoveel werk zijn maar aan de voorzijde moet de complete veerpoot onder de auto vandaan.
Met een redelijk nieuwe auto nog niet zo een probleem.
Bij een auto die al wat langer rondrijd kan het een helse klus zijn om alles los te krijgen.
Zolang je niet verder wilt verlagen dan pakweg 30-45 MM zijn veren een goede optie.
Het is goedkoper en werkt net zo goed als een complete set.
Een set wordt meestal geplaatst bij extremere verlagingen omdat de schokdemper anders niet meer werkt.
Ook de wens voor een instelbaar onderstel heeft tot gevolg dat er een schroefset wordt geplaatst.
Veren kun je zelf plaatsen maar voor de voorste veren heb je wel een veerspanner nodig omdat de veer om de schokdemper zit.
Sommige mensen doen dit op de hobby bob manier tot het fout gaat.
Achter zal het niet zoveel werk zijn maar aan de voorzijde moet de complete veerpoot onder de auto vandaan.
Met een redelijk nieuwe auto nog niet zo een probleem.
Bij een auto die al wat langer rondrijd kan het een helse klus zijn om alles los te krijgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4530 Weergaves
-
Laatste bericht door StadiumIII