Wie zou mij kunnen en willen helpen?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Hans de Bruijn

Wie zou mij kunnen en willen helpen?

Bericht door Hans de Bruijn »

Ik heb sinds een goede 2 weken een Clio 1.6 16V initiale uit 2004.

Ik ben altijd een caraudio-freak geweest, en wil mijn al jaren onder het bed liggende installatie inbouwen. Ik heb jaren niets kunnen doen vanwege 3 hernia's. Het inbouwen gaat toch vaak wel gepaard met gekke houdingen. Het probleem met mijn rug zal nooit helemaal meer over gaan en moet dus voorzichtig zijn.

Ik ben dus opzoek naar iemand in het noorden, die mij zou kunnen helpen en het ook leuk vind om te doen. Het liefst iemand die al eerder iets in deze richting heeft gedaan. Het hoeft natuurlijk niet voor niets, kan echter ook geen kapitalen neerleggen ivm mijn scheiding. Ik zou eventueel kunnen betalen met hardware, bijv een mooie sub of compo.

Ik hoop dat er iemand is die mij wil helpen aan het top stukje geluid in de Clio.

Greetz, Hans
RaffaClioRs

Re: Wie zou mij kunnen en willen helpen?

Bericht door RaffaClioRs »

Er zullen vast en zeker genoeg leden zijn die je willen helpen!
Helaas kan ik ivm afstand niet echt helpen!

Misschien een idee alles mee te nemen 6 juni?! Zoveel leden bij mekaar, dat moet goed komen :dizzy2:
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Ik weet dat Thijs Bosmann wel handig is met audio enzo. En die woont in Groningen. Kun je een een pm sturen :thumbsup:

Suc6 ermee!
Hans de Bruijn

Helaas kan ik 6 juni niet, ander was ik wel gekomen, ook al heb ik een standaard clio'tje :worship:

Ik heb denk ik ook niet een install die je even snel inbouwt. Ik denk, dat ik al het e.e.a. achterwege moet laten :bigcry: Het is trouwens wel dramatisch slecht het standaard geluid, pfff. Ik vraag mij ook af wat auditorium van mijn standaard radio wil zeggen? hij ziet er zo standaard uit als de pest.

Ik wil ook nog mijn Clifford alarm inbouwen, deze ligt ook al jaren onder mijn bed. Ik heb vandaag het aansluit-schema en bedrading-schema van de Clio geregeld. Ook hierbij hoop ik wat hulp te krijgen, is ook allemaal laag in de auto werk. Het is mooi klote als de rug redelijk kapot is.

Ik hoop voor het einde van de zomer de boel er toch wel in te hebben.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Hans de Bruijn schreef:Ik heb denk ik ook niet een install die je even snel inbouwt.
Wat heb je dan allemaal/wat wil je er in hebben, en waar wil je hulp bij hebben? Als je dat aangeeft kunnen er misschien anderen beoordelen of ze je kunnen helpen. Zo kan ik wel helpen met een monoblok pre-out kastje en subwoofer, maar als het heel ingewikkeld wordt haak ik ook af...

Maar ik woon sowieso niet in het noorden (nl noord-holland)
Groet,
Martijn

Afbeelding
Hans de Bruijn

Ik zal aangeven wat ik zoal in gedachte had.

Compo monteren, het liefst aan beide zijde 2 X 16 ( in ieder geval 1 X 16 per kant)
Tweeters op de A-stijl monteren, heb zelf alu cups gemaakt.
Voedingskabels leggen
RCA kabels leggen
Speakers kabels leggen
Radio monteren
3 X versterker monteren en aansluiten
Extra accu in de kofferbak plaatsen (deze vervangt een condensator)
Voorportieren dempen
Kofferbak dempen
Wagen bodem dempen (dikke matten)
Clifford alarm inbouwen

Ik vraag mij wel af of mijn grote sub past in de kofferbak, hoop het wel.

Alle spullen heb ik, en eigenlijk nog veel meer. Ik ben een redelijke freak geweest en heb al flink afgebouwd. Het is denk ik een redelijke klus bij elkaar.

Greetz Hans
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

wat is de maat van jouw sub dan ??

wil je je kofferruimte nog een beetje benutten ??

wat voor versterkers heb je ?? Welk merk bedoel ik daarmee ... heb je bijv versterkers van Alpine , die kun je stapelen , en dus lekker compact ....

anders zou je bijv aan elke kant ( links / rechts ) van je koffer een versterker kunnen plaatsen en 1tje int midden ... onder plexiglas bijv .... :wink:

dan kun je bijv je sub en de accu in 1 kist maken .....

ik zal je laten zien wat ik bedoel ... ff wat knutselen met paint .... ( wordt niet zo mooi , dus daar hoef ik geen prijs voor :laugh4: :smash: )
ClioMarcel

de kist ...

Afbeelding

de kofferbak van bovenaanzicht ...

Afbeelding
Hans de Bruijn

Thanks voor het maken van de tekening!

Ik heb 3 helix versterkers (competition a2, a2, a4)http://www.audiotec-fischer.com/244.html?&L=32. Dit zijn redelijke hoogwaardige versterkers. Ze scoren op het gebied van klank(SQ) erg goed.
Ik wil graag 2 versterkers in het zicht hebben in de kofferbak gezien ze er optisch mooi uit zien. Ze zijn wel vrij dun met 35mm, dacht aan een dubbele bodem.

Mijn subkist wil graag behouden, deze is precies berekend en van dik MDF. De hoogte van de kist is gemaakt voor mijn scenic, dat wordt denk ik een probleem. Er zit trouwens een 15 inch JL-audio in.

Een beetje koffer bak wil ik wel behouden. Als ik wat meer moet meenemen dan haal ik de sub er uit.
ClioMarcel

ik ken de versterkers ... superdingen ... :worship: :worship:

en de kist zal ook geen probleem worden ... :wink:

JL Audio is ook een leuk merk , ik had 3 x 8 inch in me Clio ...

en dan tot slot .... alle versterkers kunnen wel in zicht blijven hoor :wink:
Hans de Bruijn

Zo, mijn install zit er in. We zijn in totaal 2 dagen bezig geweest, en nog steeds niet helemaal klaar. De componenten zitten er in maar de afwerking is nog niet gereed. Ik ben wel bijna mijn gehele kofferbak kwijt met die sub. Ik moet de boel ook nog goed afstellen, daar ben je nooit mee klaar. De deuren flink gedempt met 5 dozen bitum matten. Ik heb best wat goede spullen over die ik ga verkopen, eventueel hier of via marktplaats. Het gaat om bijna nog een complete installatie. Ik heb niet veel foto's, het is ook nog niet klaar, zal eerdaags wat posten.
ClioMarcel

nu foto's plaatsen aub !! :laugh4: :smash: :smash:

nee grapje .. ben benieuwd na et resultaat :sunny: :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”