Roy's poetshoekje

Van de Carwash tot detailen
kanarie

Re: Roy's poetshoekje

Bericht door kanarie »

kon helaas nie wachten en heb me een excentrische polijstmachine gekocht, vandaag binnengekregen. :thumbsup:
royke1985

Bericht door royke1985 »

Waar heb je hem besteld en welke middelen heb je erbij gekocht?
kanarie

Bericht door kanarie »

bij leko, die site die je hier in een paar posts terug hebt gedaan. en verder alles van meguires wat er bij komt kijken.
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

We hebben nu 10% korting bij leko en 5% van het bestede bedrag doneert Leko aan de club!
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

Mensen de gewilde excentrische poetsmachine is in de aanbieding! http://www.lekocarhifi.nl/contents/nl/d ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hem zelf ook, werkt wel lekker die machine. Veel beter dan goedkopere machines! Het is wel even wennen om de goede pad/compound combinatie te vinden. Voor vragen hierover is Leko natuurlijk altijd bereid je uitvoerig hierover te informeren.
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Hoe kan ik die korting krijgen?
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

zeggen dat je van de clioclub bent. Er staat ook een topic bij groepskortingen! :thumbsup:
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Inmiddels al een set gekocht, hiervoor heb ik een topic aangemaakt.. Misschien kan iemand me opgang helpen..

http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 40&start=0
royke1985

Bericht door royke1985 »

Ik kan de producten niet dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel kan ik je zeggen dat ik de polijstmachine afraad. Dit omdat je hologrammen kan veroorzaken of de lak verbranden. Niet bij iedereen gaat dit goed. Tevens is de pad van de machine (backing plate) groter dan je polijstpads. Je moet dus heel goed oppassen dat je niet met je backing plate aan je auto komt. De lak zal dan direct verdwijnen :thumbsdown:.
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

roy,

Als je werkt met verschillende merken auto's dus ook verschillende maten van hardheid van de lak, waarmee kan je dan het beste varieren:
- compound
- pads
- compound en pads
royke1985

Bericht door royke1985 »

dj-tirex schreef:roy,

Als je werkt met verschillende merken auto's dus ook verschillende maten van hardheid van de lak, waarmee kan je dan het beste varieren:
- compound
- pads
- compound en pads
Je kunt inderdaad het beste combineren met pads en compounds. het ligt ook aan de correctie die je moet behalen. Daarnaast kan je werken met een rotary of een excenter. ook hier heb je weer verschillende pads en zwaardere compounds voor. Wel altijd beginnen met de lichtste combinatie.
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

thnx, wat is de hoogste stand die ik zou kunnen gebruiken bij de excenter die ik heb (van die aanbieding en die jij mij ook aanraadde)?
royke1985

Bericht door royke1985 »

6 he :wink:. Ik gebruik maximaal stand 4/5. Eerst op standje 2/3 om het product te verspreiden, dan stand 4/5 om het product te verwerken en dan weer zonder druk op stand 4/5 om het product makkelijker af te kunnen vegen.
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

ok thnx!
Contacteer:

Bericht door Age »

Wat is nu een goede, krasvrije droogmaak doek?
Ik wil een ander hebben.
Groet, Age
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

die oranje van leko is goed! Neemt meer op dan de meguiars doek en kost 12,50. Je moet je auto na het wassen gewoon gelijk drogen met deze doek, zonder zemen en beginnend bij de zijkanten, zo heb je minder kans op krassen! :thumbsup:
Contacteer:

Bericht door Age »

ok :thumbsup: , en waar issie te krijgen?
Liefst wegshop...

En wat is een goede vliegensponsje?
Heb daar nog wel eens last van...
Groet, Age
royke1985

Bericht door royke1985 »

Je kunt ook een insectenverwijderaar kopen. Van Meguiars had je vroeger bijvoorbeeld bug and tar remover. Ik weet niet of deze nog bestaat. LEKO zal vast een alternatief hebben. Gewoon even een belletje doen.
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

bug and tar remover bestaat als het goed is nog, ik sprak er laatst nog met leko over. Leko is wel een bedrijf dat je kan vertrouwen. Ik heb er laatst zelf ook besteld en de producten werden 2 dagen later geleverd. http://www.lekocarhifi.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar kan je ze vinden, wel even zeggen dat je van de clioclub bent, dan krijg je 10 % korting!
Contacteer:

Bericht door Age »

bedankt :thumbsup:
Groet, Age
royke1985

Bericht door royke1985 »

Ik ben bezig een group buy voor beginnende poetsers op te zetten voor het forum. Hierover zal in de loop van de week een apart topic komen.
royke1985

Bericht door royke1985 »

Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

lets "TESTIFY BROTHA"...

Na hier wat "gelurked" te hebben heb'k mij zaterdag een lekker poetssetje aangekocht van Meguiars:

- SwirlX
- Tech Wax 2.0
- Shampoo (trekt op die tech Wax 2.0 ... kan er momenteel niet opkomen van naam, zit op werk)
- spul om banden mooi zwart / blinkend te houden / krijgen
- Plastic kuiser (wederom kan'k niet op naam komen) voor bumper, spoiler, ... alles wat plastiek is ..
- Meguiars wash mitt
- Buffing towels

en men Clio staat hier op de bedrijfsparking lekker in't zonnetje, te blinken als een SPIEGEL !

spijtig genoeg zit ik hier binnen :bigcry: en kan ik er niet lekker mee gaan rijden :driving:
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

Entity_Razer schreef:lets "TESTIFY BROTHA"...

Na hier wat "gelurked" te hebben heb'k mij zaterdag een lekker poetssetje aangekocht van Meguiars:

- SwirlX
- Tech Wax 2.0
- Shampoo (trekt op die tech Wax 2.0 ... kan er momenteel niet opkomen van naam, zit op werk)
- spul om banden mooi zwart / blinkend te houden / krijgen
- Plastic kuiser (wederom kan'k niet op naam komen) voor bumper, spoiler, ... alles wat plastiek is ..
- Meguiars wash mitt
- Buffing towels
Nxt car wash, Endurance high gloss tire dressing, plastx of ultimate protectant?
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

Nxt Car wash, inderdaad

en Endurance High Gloss
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”