Vraag m.b.t. rammel linksvoor

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
ClioB
forum member
Contacteer:

Vraag m.b.t. rammel linksvoor

Bericht door ClioB »

Beste leden,

Mijn Clio III phase I is nu iets meer dan een jaar.
Sinds kort rammelt er iets mee als ik over ander wegdek dan asfalt rijd. Het lijkt van linksvoor te komen, alsof er iets los zit/ergens tegenaan stoot.
Op zeer slecht wegdek lijkt 't hele dashboard eruit te trillen door dat lawaai.

De Clio III van mijn broer (zelfde dag afgeleverd) heeft het ook.

Iemand enig idee wat dit is?

Morgen om 13.00u heb ik een afspraak bij de garage hiervoor, maar vroeg me af of er meer ervaringen waren hiermee.

Mvg,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Vraag m.b.t. rammel linksvoor

Bericht door Vinnie »

heb het eerder gehoord,
dit moet bij de renault dealer een bekend probleem zijn aangezien ik veel mensen er over hebt gehoord

wat het was ben ik vergeten :thumbsdown:

*wachtend op de clio 3 rijders*
Groeten, Vincent.
michel88

Bericht door michel88 »

hmmm tikkend of bonkend of kraken???
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

@ Vinnie: Hoop dat het inderdaad zo is, dan zal er vast een oplossing voor zijn..

@ Michel88: Het is alsof er bij het in- of uitveren linksvoor iets tegenaan schudt. Zoals bijvoorbeeld een drummer op zijn kleine trommeltje slaat (iets langzamer dan wel). Het lijkt een beetje na te rammelen/trillen. Alsof er iets te los in de rubbers hangt ofzo en nog een paar keer ergens tegenaan ketst. Soms heb ik ook het idee dat het in het midden van de voorkant klinkt, maar voornamelijk aan de linker voorkant.

Dank voor jullie reacties :thumbsup:
Tijdloos, zo'n clio.....
michel88

Bericht door michel88 »

jah oke k weet t zo niet met die beschrijving
haha k hort t wel wat t was :thumbsup:
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

michel88 schreef:jah oke k weet t zo niet met die beschrijving
haha k hort t wel wat t was :thumbsup:
Zag net de drie keuzes die je gaf..

Het is meer bonkend :smash:
Tijdloos, zo'n clio.....
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Nou, net even geweest.

Uiteraard is het geluid dan minder dan wanneer ik alleen in de auto zit... Dus was moeilijk te lokaliseren.
Wel gaf de monteur aan dat het geluid links inderdaad anders is dan rechts.

Speling op draagarm, kogels etc. is gecontroleerd, dit is allemaal in orde. (deed hij op de brug, mocht erbij blijven)

Als het geluid erger is, kan ik meteen langskomen zonder afspraak, zodat ze het zelf kunnen horen wanneer het duidelijker aanwezig is. Op dit moment konden ze er verder weinig mee.
Daar was ik al wel bang voor, aangezien het geluid de ene keer meer aanwezig is dan de andere keer.

Gr,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ohnee, je hebt last van het probleem dat het alleen erg is als je niet bij de de dealer bent.
Ik had bij mijn vorige auto piepende remmen. Echt elke dag en bij bijna elke rem actie piepten ze. Dus ik naar de garage toe. Onderweg was het al wat minder. Monteur stapt in, en weg geluid.
Ook afgesproken dat als ik er last van had ik langs zou komen. De week er op ging ik er dus weer heen, en je raad het al... Weg geluid. Ik naar huis, en het geluid was er weer.
Vlak daarna heb ik hem verkocht, dus mijn probleem was opgelost.

Veel succes d'r mee..
Groet,
Martijn

Afbeelding
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

goos schreef:Ohnee, je hebt last van het probleem dat het alleen erg is als je niet bij de de dealer bent.
Ik had bij mijn vorige auto piepende remmen. Echt elke dag en bij bijna elke rem actie piepten ze. Dus ik naar de garage toe. Onderweg was het al wat minder. Monteur stapt in, en weg geluid.
Ook afgesproken dat als ik er last van had ik langs zou komen. De week er op ging ik er dus weer heen, en je raad het al... Weg geluid. Ik naar huis, en het geluid was er weer.
Vlak daarna heb ik hem verkocht, dus mijn probleem was opgelost.

Veel succes d'r mee..
Geweldige oplossing :worship:

Wordt m'n vriendin alleen niet blij van denk...
"Schat, huwelijk wordt uitgesteld, ik wil een nieuwe auto" :smash:
Tijdloos, zo'n clio.....
La Regie

Bericht door La Regie »

Ik heb ook iets last van. Bij mij klinkt het inderdaad alsof er iets rammelt in de ophanging maar het is niet storend. Misschien is het een lager dat een beetje rammelt?
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Je hebt er nog niet naar laten kijken verder?
En het is inderdaad een rammel die vanuit de ophanging lijkt te komen, nu je 't zo zegt.

Tsja, ik heb nu gewoon de muziek iets harder staan... :devilish:
Tijdloos, zo'n clio.....
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

ClioB schreef:Je hebt er nog niet naar laten kijken verder?
En het is inderdaad een rammel die vanuit de ophanging lijkt te komen, nu je 't zo zegt.

Tsja, ik heb nu gewoon de muziek iets harder staan... :devilish:
:shocked: :idea: ... dus toch een subwoofer ??? :lol: :lol: :smash:

maar ben nog steeds benieuwd wat et kan zijn dan ...

als ik dit zo lees , ga ik een beetje denken aan een stabilisatorstang oid ...
broelands
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door broelands »

Hallo. Ik heb hetzelfde, maar dan rechtsvoor, met mijn nieuwe Clio. Heb hem nu sinds juni 2009. Het is vooral bij het rijden op andere wegdekken dan asfalt, zoals al eerder gemeld. Soms is het ook bij het sturen naar links/bocht naar links en dan rammelt er wat. Ik heb volgende week een afspraak staan met de garage.

Vind het maar niks, heb elke keer het idee dat er wat onder de auto uit gaat vallen of dat mijn wiel opeens rechtdoor gaat terwijl de auto linksaf rijdt. :shocked:
broelands
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door broelands »

Ik ben inmiddels bij de dealer langs geweest. Het geluid leek nu te komen van de remschoenen aan één kant van de auto. Die zijn nu vervangen. Het geluid is nu eigenlijk weer normaal tot op heden. Volgens de monteurs is er na verloop van tijd altijd wel wat meer bijgeluid te horen i.v.m. wat losser worden van materialen, etc. ten opzichte van een gloednieuwe auto. Maar ik heb tot op heden op de niet-asfalt wegen toch niet dat gerammel meer gehoord.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

mooizo :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

weet weer wat het was met de auto die we hadden,

was de remklauw waar een lichte speling op zat, verholpen en nergens meer last van :thumbsup:
Groeten, Vincent.
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Bedankt voor jullie reacties!

Ben op dit moment aan het mailen met mijn garage en ze willen er binnenkort naar kijken. Ik heb het zelf alleen erg druk, dus over een paar weekjes zal de afspraak pas zijn... Maar goed, hoop op weg naar een oplossing!

Gr,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
Yarr1th

Bericht door Yarr1th »

Heb dit probleem ook ik hoor ook links vanvoor iets ratelen,rammelen.

Clio 3 Fase 1 bouwjaar 2005
MR. Erwin

Bericht door MR. Erwin »

volgens mij heeft de veerpoot een beetje speling bij het montage punt en waarschijnlijk is dat de oorzaak om het te weten te komen moet je de voorwielen los van de grond zetten en dan het wiel in verticale richting bewegen soort lagerspeling controleren als die dan iets beweegd is dat het geluid waarschjijnlijk mijn cliolll phase1 heeft het ook. hopelijk kom je hiermee verder.

gr. Erwin
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Toch best een algemeen voorkomend probleem dan!

Vreemd :driving:
Tijdloos, zo'n clio.....
MR. Erwin

Bericht door MR. Erwin »

de nieuwe types hebben het al en de clio2 ook de speling is maar minimaal maar normaal

gr. Erwin
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Ok, thanks voor de info!

Ik heb zometeen om 10.00u een afspraak bij de garage... Ben benieuwd.
Tijdloos, zo'n clio.....
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Heb ze eerder genoemde 3 mogelijkheden aangereikt. Er schijnt toch echt niets te vinden te zijn aan de auto. Ze hebben nu wel vanalles aangedraaid en ik heb het idee dat het nu iets minder is... Maar weer even aankijken.

Gr,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
MR. Erwin

Bericht door MR. Erwin »

willemkorver schreef:Ik heb ook last van een rammel zowel links- als rechtsvoor. Nu ben ik op het forum tegengekomen dat de rammel linksvoor wel eens te maken zou kunnen hebben met een dop die in de voorkant van de deur bij het scharnierpunt zit.
Het lijkt erop dat de rammel rechts bij het plastic glaasje in de deurgreep aan de buitenkant zit. Heeft iemand anders hier ook last van gehad en hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
probeer eens zelfklevende remblokken want bij ons was een auto die had ook een rammel voor en dat was opgelost met zelfplakkende remblokken er zijn zoveel soorten rammels voorin heb ik al gemerkt.

gr, Erwin
difrax

Bericht door difrax »

Ik had ook zo'n irritante rammel in mijn Clio van een jaar oud. Diverse keren terug geweest naar de garage, en eindelijk er achter gekomen dat de er na een tijdje speling tussen de remblokken en de houders ontstaat. Na flink wat heen en weer gebel en gemail eindelijk korting gehad op mijn nieuw blokken voorzien van een gel laagje. De service en coulance is bij dit merk aanzienlijk minder dan van de andere wagens die ik gehad heb. Nu laten de rubbers tussen de deuren en het stukje bij de achterruit los. Ik hou jullie wel op de hoogte hoe dit afloopt.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”