Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn achterspeakers op mijn versterker aangesloten, en nu elke keer als ik me auto start begint me versterker/of achterspeakers een piep toon te geven, je hoort de startmotor zeg maar opdraaien, en als de auto eenmaal is gestart gaat dit piepje full continu door, nu zei ik dit tegen Mike en die zei Startmotor storing of iets, ik moest mijn - punt schuren. Nu ga ik dit zo proberen, maar zijn er eventuele andere optie's waar ik ook gelijk naar moet/kan kijken?
Brengt een speaker geluid als de - en + draden verkeerd zitten? Dus + op - en - op +?
Grts,
Raffa
Piep/Motorgeluid
Re: Piep/Motorgeluid
Dan heb je ergens een storing zitten ik zou ff alle draden nalopen én de rca en plus kabel van elkaar gescheiden houden.En andere ff bij de min kabel beetje opschuren
Pff veels te veel over te vinden, denk dat ik maar naar een lokaal audio bedrijf ga morgen, want word er echt stront stront ziek van..Vinnie_86 schreef:heet een groundloop.
erg veel te vinden op het forum
Kan niet eens ff de muziek zacht zetten ivm die k*t piep!
Toch iedereen bedankt voor de reactie!
meestal is dit een probleem i.v.m. slechte massa.(-)
het kan ook zijn dat inderdaad de voedingskabels te dicht of naast de signaalkabels liggen. hierdoor kunnen deze storingen opvangen.
maar de fluittoon komt niet door de startmotor, maar door de "altenator" (Dynamo).
kijk ook de massa hiervan even na en ook de massa van je accu en Hu.
het beste is eigenlijk om massa van de Hu en van de versterker op één punt te zetten, dit om een eventuele "groundloop" te voorkomen.
mochten de massapunten goed zijn, dan kan het ook nog zijn dat de fluittoon door de versterker word veroorzaakt. (eigen ondervinding)
maar de audio-dealer zal je waarschijnlijk wel verder kunnen helpen.
Succes.
het kan ook zijn dat inderdaad de voedingskabels te dicht of naast de signaalkabels liggen. hierdoor kunnen deze storingen opvangen.
maar de fluittoon komt niet door de startmotor, maar door de "altenator" (Dynamo).
kijk ook de massa hiervan even na en ook de massa van je accu en Hu.
het beste is eigenlijk om massa van de Hu en van de versterker op één punt te zetten, dit om een eventuele "groundloop" te voorkomen.
mochten de massapunten goed zijn, dan kan het ook nog zijn dat de fluittoon door de versterker word veroorzaakt. (eigen ondervinding)
maar de audio-dealer zal je waarschijnlijk wel verder kunnen helpen.
Succes.
Dankjewel! voor de reacties.
Ik sprak gister mijn zwager, en een vriend van mij had de kabels ff naar achter getrokken toen ik met radio enzo bezig was.
Nu komt het er dus op neer dat mijn nul draad, aan dezelfde kant van de auto loopt als de achterspeakers en subwoofer draad, dus zoals didi al vermelde. Ligt hier waarschijnlijk het probleem!
Ik sprak gister mijn zwager, en een vriend van mij had de kabels ff naar achter getrokken toen ik met radio enzo bezig was.
Nu komt het er dus op neer dat mijn nul draad, aan dezelfde kant van de auto loopt als de achterspeakers en subwoofer draad, dus zoals didi al vermelde. Ligt hier waarschijnlijk het probleem!
je kan ook een extra aarde van je radio naar je accu trekken ( hielp bij mijn clio en oude corsa )
vaak via een schroefje achter op je radio.
vaak via een schroefje achter op je radio.