Spuiten stootstrips
Spuiten stootstrips
Ik heb een vraagje over het spuiten van de stootstrips. Deze zijn zwart bij mij, en ik zou ze wel misschien (wil eerst nog wel een fotoshop zien)in de kleur van de auto willen hebben. Nu heb ik al twee mensen gesproken en die raden het allebei af. Dit mailde de renault dealer mij:
-----------
Eerlijk gezegd zou ik het zelf niet doen, de stootlijsten zijn niet mooi glad, waardoor de lak niet goed houdt op het geribbelde materiaal.
In het verleden hebben we ook wel zachte kunstof delen laten spuiten, maar het blijft niet mooi, vroeg of laat komen er toch beschadigingen op en kan de lak loslaten. De laklaag is maar zeer dun en op deze delen heeft dat wat meer te leiden dan op bijvoorbeeld een spoiler, die mooi glad en reeds in de grondlaag binnnen komt. Origineel gespoten delen zijn altijd beter van kwaliteit. Niets ten nadele van onze spuiterij, maar op zacht materiaal wordt het nooit zo mooi als op de strakke gladde carosserie delen.
-----------
Nu heb ik de nieuwe clio III phase 2 een paar keer gezien, en daarvan zie ik elke keer dat de stootstrips wel mee zijn gespoten. Dit zijn dan vast andere strips die af fabriek al die kleur hebben?
Denken jullie ook dat dit niet (goed) kan? Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?
-----------
Eerlijk gezegd zou ik het zelf niet doen, de stootlijsten zijn niet mooi glad, waardoor de lak niet goed houdt op het geribbelde materiaal.
In het verleden hebben we ook wel zachte kunstof delen laten spuiten, maar het blijft niet mooi, vroeg of laat komen er toch beschadigingen op en kan de lak loslaten. De laklaag is maar zeer dun en op deze delen heeft dat wat meer te leiden dan op bijvoorbeeld een spoiler, die mooi glad en reeds in de grondlaag binnnen komt. Origineel gespoten delen zijn altijd beter van kwaliteit. Niets ten nadele van onze spuiterij, maar op zacht materiaal wordt het nooit zo mooi als op de strakke gladde carosserie delen.
-----------
Nu heb ik de nieuwe clio III phase 2 een paar keer gezien, en daarvan zie ik elke keer dat de stootstrips wel mee zijn gespoten. Dit zijn dan vast andere strips die af fabriek al die kleur hebben?
Denken jullie ook dat dit niet (goed) kan? Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?
Re: Spuiten stootstrips
Bij mijn oude clio zeiden ze dat ook dat de spiegels en strips niet gespoten konden worden toen ben ik naar een ander bedrijf geweest en die zeiden dat met speciale plastik primer ofzo? was het heel goed te doen. heb het toen laten doen en ziet er nog steeds prima uit.
Je hebt hier een How-to van é, over het spuiten van stootstrips. En allerlei ideeen en taktieken van anderen.
Naar mijn idee moet dat nou niet echt een probleem zijn. Wel zou je het goed voor moeten behandelen en niet domweg met een spuitbus eroverheen gaan
Je hebt inderdaad kunstof primers voor dat soort dingen.
Naar mijn idee moet dat nou niet echt een probleem zijn. Wel zou je het goed voor moeten behandelen en niet domweg met een spuitbus eroverheen gaan

Je hebt inderdaad kunstof primers voor dat soort dingen.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
gewoon glad schuuren, plastic primer, lak lagen, glans lak 

Groeten, Vincent.
Plastic Primer van Motip is hier goed voor. Die houdt beter!
En als je ze in kleur wil hebben zou ik gewoon een potje verf laten maken ervoor.
En als je ze in kleur wil hebben zou ik gewoon een potje verf laten maken ervoor.
Volgens mij wil de topic starter dat ze proffesioneel worden gespoten. Het is wel gewoon mogelijk. Mijn bumper zou officieel ook niet te spuiten zijn, maar je hebt er inderdaad zoals aangegeven speciale plastic primers voor. Anders rij je eens ergens anders heen, kijken wat hun ervan zeggen.
Speciale vullende plastic primer, die vullende primer zorgt dat het glad wordt 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Ik zat er in eerste instantie idd niet aan te denken om het zelf te doen, tenminste ik zou dan niet weten wat te doen. Paul geeft bijvoorbeeld aan dat ik er dan een potje verf voor zou moeten laten maken, maar ik weet niet waar ik dat zou moeten laten doen (waarschijnlijk bij een spuitbedrijf??).stefan_ schreef:Volgens mij wil de topic starter dat ze proffesioneel worden gespoten. Het is wel gewoon mogelijk. Mijn bumper zou officieel ook niet te spuiten zijn, maar je hebt er inderdaad zoals aangegeven speciale plastic primers voor. Anders rij je eens ergens anders heen, kijken wat hun ervan zeggen.
Maar ik wou idd graag de mogelijkheden weten, ik kan wel naar een spuitbedrijf gaan en vragen of ze het kunnen spuiten. Misschien zeggen ze dat het zonder problemen kan en zit ik later met lelijke stootstrips.
Vandaar mijn vraag. Maar ik ben wel blij met alle antwoorden, want nu weet ik waarmee het gedaan moet worden en kan ik dat meenemen in mijn vraagstelling aan de spuiter.
Als het niet al teveel geld kost laat ik het liever door hun doen dan dat ik de boel verpruts.
Passen de stootstrips van een fase 2 niet op een fase 1? Dan zou ik gewoon de fase 2 stootstrips kopen en laten spuiten, deze stootstrip zal van fabriek af al glad zijn neem ik aan.
Ik heb gewoon een bus bij een verfwinkel gehaald (laten mengen daar). Koste iets van 2 tientjes, bus van 400ml. Prijs kan wel iets schelen ivm kleur, metallic, parelmoer enzo.goos schreef:Paul geeft bijvoorbeeld aan dat ik er dan een potje verf voor zou moeten laten maken, maar ik weet niet waar ik dat zou moeten laten doen (waarschijnlijk bij een spuitbedrijf??).
Heb daar ook de verf laten maken voor me dash.
@shahid, dat is misschien wel een idee, ik kan het altijd navragen. Dankje
@neonic, wat jij allemaal zelf doet aan je auto volg ik met bewondering
. Ik weet niet hoe je die kennis hebt opgedaan, maar ik heb nog nooit iets zelf aan een auto gedaan (behalve dan audio aansluiten) en heb ook geen vrienden die me kunnen helpen zodat ik er langzaam in kom. Als je het samen met iemand kan doen kan je langzaam ervaring op doen, maar nu is de stap om iets zelf te doen gewoon erg groot (zeker met zo'n nieuwe auto die nu nog helemaal goed is), omdat ik niet weet waar ik moet beginnen en wat ik moet doen.

@neonic, wat jij allemaal zelf doet aan je auto volg ik met bewondering

Gaat helaas niet op, de foto's van de fase 2 die heb ik gezien zijn waarschijnlijk gewoon bewerkt op de manier zoals de anderen in dit topic aangeven, het is namelijk gewoon nog steeds hetzelfde als bij de fase 1 volgens de renault dealer.Shahid schreef:Passen de stootstrips van een fase 2 niet op een fase 1? Dan zou ik gewoon de fase 2 stootstrips kopen en laten spuiten, deze stootstrip zal van fabriek af al glad zijn neem ik aan.
Ik ben net bij een spuiterij geweest, en zij gaven aan dat het 400 tot 500 euro kost. Dan doen ze de stootstrips aan de zijkant, de twee kleintjes aan de achterkant, en de strips aan de voorkant. Best nog wel een aardig bedrag, maar ik betwijfel of ik het zie zitten om zelf te gaan rotzooien

jeetje dat is wel heel erg veel geld. Overigens is het spuiten van je orginele lijsten erg goed te doen hoor. op de binnenkant van de lijsten van mijn peu 206 stond met koeienletters "NOT PAINTABLE"
Gewoon GOED (laten) schuren 2 laagjes primer erop . structuur eruit schuren en spuiten. zo doe ik het ook op de zaak..
Gewoon GOED (laten) schuren 2 laagjes primer erop . structuur eruit schuren en spuiten. zo doe ik het ook op de zaak..
Ze zijn dus wel leverbaar in de primer 
http://www.ausmotive.com/images/Renault-Clio-III-01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ausmotive.com/images/Renault-Clio-III-01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had de renault dealer van de week weer opgebeld, en die zeiden dat je de clio 3 nu wel af fabriek met meegespoten strips kon bestellen, maar dat ze die strips niet los konden bestellen.RickH schreef:Ze zijn dus wel leverbaar in de primer
http://www.ausmotive.com/images/Renault-Clio-III-01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's ook vreemd, want als je dan een auto met strips in kleur koopt, kan je ze daarna niet meer bestellen als er iets mis is. Dan moet de dealer ze weer spuiten. Maar dat ze leverbaar in de primer zijn zij hij er niet bij. Ik kom er maar niet echt uit met de dealer

- clio_community
- beginner
- Contacteer:
ik ga mijn stootstrips ook laten spuiten...
ben ook op meerdere plaatsen geweest en ze raden het mij ook af.
er hangt ook een redelijke kosteplaatje aan vast
voor mijn zijstrips, voor- en achterstrips , klinken, spoiler en spiegels moest ik 450euro betalen.
na nog wat rond vrage en via via heb ik het toch kunne regelen voor 250 euro !!
maar normaal is het goed te doen
ben ook op meerdere plaatsen geweest en ze raden het mij ook af.
er hangt ook een redelijke kosteplaatje aan vast
voor mijn zijstrips, voor- en achterstrips , klinken, spoiler en spiegels moest ik 450euro betalen.
na nog wat rond vrage en via via heb ik het toch kunne regelen voor 250 euro !!
maar normaal is het goed te doen

Mijn Project ---> klik hier
Bij mij is nu ook alles in kleur gespoten behalve de spiegeladapters en dat was allemaal geen probleem 

ik heb mijn spiegelkapjes laten spuiten en je zou het nog nooit zeggen..
ik heb een clio III van 2006
ik heb een clio III van 2006
hey ja s mogelijk
en vanaf fabriek shit is niet glad
gewoon naar goed bedrijf gaan die er de tijd voor nemen en het gewoon opschuren en zovaak tot het glad is in de spuitplamuur spuiten
mijn auto hebben ze ook rondom gedaan zonder kleurverschil
kost wat m,aar dan heb je wat
foto's op m'n project topic
en vanaf fabriek shit is niet glad

gewoon naar goed bedrijf gaan die er de tijd voor nemen en het gewoon opschuren en zovaak tot het glad is in de spuitplamuur spuiten
mijn auto hebben ze ook rondom gedaan zonder kleurverschil

kost wat m,aar dan heb je wat

Bedankt voor de reacties, maar ze zijn inmiddels al gespotenmichel88 schreef:hey ja s mogelijk
en vanaf fabriek shit is niet glad![]()
mijn auto hebben ze ook rondom gedaan zonder kleurverschil![]()
kost wat m,aar dan heb je wat![]()

Ik ben inderdaad naar een bedrijf geweest die ze netjes glad heeft gemaakt. Ik was inderdaad weer een paar honderd euro armer, maar het resultaat mag er zijn:

Netjes geworden!
Zeker bij een jongere auo niet zelf gaan klooien met spuiten.
En als je het dan zelf doet adviseer ik om niet met schuren te beginnen maar met ontvetten.
Want als er vet op zit dan schuur je dat er juist in en is de hechting minder.
Tevens kan er kleurverschil ontstaan tussen kunstofdelen en metaaldelen.
Dit is weer op te lossen door eerst een kunstofprimer te gebruiker en daarna dezelfde metaalprimer als op de rest van de auto. Dan is het kleurverschil minimaal tenzij deze ontstaan is door de zon.
Bij oudere lakken zul je bijna altijd iets kleurverschil houden.

Zeker bij een jongere auo niet zelf gaan klooien met spuiten.
En als je het dan zelf doet adviseer ik om niet met schuren te beginnen maar met ontvetten.
Want als er vet op zit dan schuur je dat er juist in en is de hechting minder.
Tevens kan er kleurverschil ontstaan tussen kunstofdelen en metaaldelen.
Dit is weer op te lossen door eerst een kunstofprimer te gebruiker en daarna dezelfde metaalprimer als op de rest van de auto. Dan is het kleurverschil minimaal tenzij deze ontstaan is door de zon.
Bij oudere lakken zul je bijna altijd iets kleurverschil houden.