speakers vervangen clio 3
speakers vervangen clio 3
Ik wil mijn voorspeakers voor vervangen door een composet, ik neem aan dat er hier ervaring is met het aansluiten van zo'n setje, ik weet dat het filter op de + en - van de radio moet. Maar kan je gebruik maken van de standaard bekabeling?
- Mike (SkodaRS)
- Beheerteam
- Contacteer:
Re: speakers vervangen clio 3
als er standaard al bekabeling aanwezig is hoef je geen filter meer toe te passen, deze is reeds aanwezig in de auto gewoon aansluiten die speakers en klaar ben je 

Groet, Mike
Ben niet gek maar een onderzeeër!

Ben niet gek maar een onderzeeër!

Even corrigeren. Je moet wel gebruik maken van de filter die bij je compo set zit. In de clio3 is geen filter aanwezig. In het iso blok zit de kabel naar de tweeter direct op dezelfde kabel van de deurspeaker. Dus losknippen en splitsen en aansluiten op de meegeleverde filter. Vervolgens een kabeltje van het iso blok naar de filter.
Hoe word dit signaal gefilterd dan? neem aan als je een tweeter normaal signaal laat afspelen dat dit niet goed gaat?michel318 schreef:Even corrigeren. Je moet wel gebruik maken van de filter die bij je compo set zit. In de clio3 is geen filter aanwezig. In het iso blok zit de kabel naar de tweeter direct op dezelfde kabel van de deurspeaker. Dus losknippen en splitsen en aansluiten op de meegeleverde filter. Vervolgens een kabeltje van het iso blok naar de filter.
Ik dacht (weet ik niet meer zeker) dat er wel een condensatortje aan die standaard tweeter zat. Dit fungeert dan als "het" filter, maar kwalitatief is het natuurlijk niks. Kan het niet meer zien heb die tweeter direct in het ronde archief gegooid.RickH schreef:Hoe word dit signaal gefilterd dan? neem aan als je een tweeter normaal signaal laat afspelen dat dit niet goed gaat?michel318 schreef:Even corrigeren. Je moet wel gebruik maken van de filter die bij je compo set zit. In de clio3 is geen filter aanwezig. In het iso blok zit de kabel naar de tweeter direct op dezelfde kabel van de deurspeaker. Dus losknippen en splitsen en aansluiten op de meegeleverde filter. Vervolgens een kabeltje van het iso blok naar de filter.
Kijk maar in je iso blok daar komen 2 kabeltjes op 1 pen uit. knip ze los en meet met een multimeter tussen je tweeter aansluiting (onder je voorraam) en het draadje wat bij je iso blok uitkomt. Je meet dan 0-1 ohm en je ziet ook geen laad/ontlaad activiteiten op je multimeter wat evt op een filter zou kunnen duiden. Er zit niks tussen....er is een directe verbinding.
(vroeger domme modus:/ had vroeger ook wel eens tweeters gekocht en direct op mn stereo aangesloten, werkte ok! echt ideaal is het niet en je zal ze er wel door beschadigen denk ik. Verder denk ik dat die tweeters zowieso uit zichzelf al de lagere frequentie niet af kunnen spelen dus merk je dr niks van)
Ok, ik heb gisteren een composetje gekocht van Pioneer, de ts-a130ci. Qua maten klopt het, nou zat ik alleen naar de specificaties van pioneer te kijken en stond er dat ze alleen geschikt zijn voor de achterdeur van een clio 3. Heeft iemand ervaring met deze sets en heb ik een miskoop gedaan?
bedoel je hoe het klinkt als je ze voorin doet ipv in de achterdeur?
Wel mooi setje
Ben benieuwd hoe dit setje klinkt. Ik zoek ook nog een setje voor de mijne. Gr.
Wel mooi setje

Ben benieuwd hoe dit setje klinkt. Ik zoek ook nog een setje voor de mijne. Gr.
Ja ze zijn bedoeld als Voor-speakers, maar ik hoop nou dat ze gaan passen, vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit soort speakers voorin de auto.
mooi setje inderdaad zo te zien, heb er geen ervaring mee.
het zal zeker met de passing te maken hebben want qua geluid zal het echt wel ok zijn!
wat ik ook heb gehad bij mn bull audio speakers is dat hij niet past met 4 lipjes (die bevestiging lipjes aan de speaker). Ik heb ook wat kunstof weg moeten slijpen in de deur en heb helaas ook 2 lipjes van de speaker afgehaald, dan past hij wel. Hij zit helaas bij mij wel vast met 2 lipjes maar geen problemen mee orrrr.
ik vind de deuren van de clio 3 nou ook niet om over naar huis te schrijven, beetje weinig body.
ik wil zelf nog wel wat vulling in de deur willen doen maar dat is toekomst muziek, vind het nu wel ff best zo...
ik zou ze houden en lekker inbouwen... komt goed.
(als je trouwens kijk naar speakers van pioneer voor de clio3 dan zie je dat daar ook 2 lipjes aan zitten)
het zal zeker met de passing te maken hebben want qua geluid zal het echt wel ok zijn!
wat ik ook heb gehad bij mn bull audio speakers is dat hij niet past met 4 lipjes (die bevestiging lipjes aan de speaker). Ik heb ook wat kunstof weg moeten slijpen in de deur en heb helaas ook 2 lipjes van de speaker afgehaald, dan past hij wel. Hij zit helaas bij mij wel vast met 2 lipjes maar geen problemen mee orrrr.
ik vind de deuren van de clio 3 nou ook niet om over naar huis te schrijven, beetje weinig body.
ik wil zelf nog wel wat vulling in de deur willen doen maar dat is toekomst muziek, vind het nu wel ff best zo...
ik zou ze houden en lekker inbouwen... komt goed.
(als je trouwens kijk naar speakers van pioneer voor de clio3 dan zie je dat daar ook 2 lipjes aan zitten)
Bedankt, dan komt het wel goed, zit er trouwens achter de radio genoeg ruimte om de filters kwijt te kunnen?
haha, succes daarmee, dat wordt nog wel wat, maar het kan wel!bvk007 schreef:Bedankt, dan komt het wel goed, zit er trouwens achter de radio genoeg ruimte om de filters kwijt te kunnen?
Ik had echt van die belachelijk grote filters van bull audio en die heb ik erachter gekregen. die van jou zijn een stuk kleiner. Er is links achterin de bay een mooie ruimte, bij mij kon ik daar maar 1 filter kwijt, misschien bij jou 2) en rechtsachterin, achter de staalkabel van de luchtklep bediening is ook ruimte.... komt goed :-)
Ik heb gisteren de hele dag geknutseld en alles ingebouwd, inclusief subwoofer in de kofferbak gelegd
een dikke bak geluid zit er nu in de auto :D. Echter er is nog 1 klein probleempje, de autoradio past niet meer helemaal lekker. De filters liggen idd achterin in een ruimte, wil de radio niet helemaal de slede in, heeft er iemand nog tips?