Audio Clio 1 Vervangen

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Guru033

Audio Clio 1 Vervangen

Bericht door Guru033 »

Hoi Mensen,

Vorige week een leuk Clio 1 gekocht uit 1995. Meteen een nieuwe radio gekocht, en wel een Pioneer. Niet de duurste maar prima te doen. Nu is het zo dat als ik de muziek iets harder zet dat de boxen gaan kraken bij harde bass. Zou ik de oude standaard boxen kunnen vervangen voor een iets beter setje met wat meer vermogen? En zo ja, hoeveel Watt is dan redelijk. Ik heb 2 boxen voorin en 2 achterin. Ik hoef mijn ramen er niet uit te blazen maar iets meer pit is wel leuk natuurlijk.
alvast bedankt! :)
sunwave

Re: Audio Clio 1 Vervangen

Bericht door sunwave »

Ik heb ook een pioneer op de standaard boxxen, en op zich het geluid nog lang niet slecht. Er komt een stuk beter geluid uit dan de standaard radio! Toch heb ik ook een kraak waar ik mij aan irriteer, echter word deze bij mij veroorzaakt door de zijpanelen waar speling in zit. Van het voorjaar wil ik deze loshalen en opnieuw bevestigen, en de speling opvullen met kit. Mogelijk dat dit ook bij jou de oorzaak is?
alexs

Bericht door alexs »

Hou er rekening mee dat 'bass' er nooit zal zijn zonder sub, voor + achter zijn de speakerplekken behoorlijk klein waardoor je kleine speakers verplicht bent te gebruiken. Je kan uiteraard spiekers in je deuren zetten en je hoedenplank....
Guru033

Bericht door Guru033 »

Het gaat mij niet zozeer om harde bassen en dat ik keihard muziek wil draaien. Het is zo dat als ik mijn radio/cd iets harder zet dat hij gaat brommen/kraken. Dit komt gewoon omdat er voorin de auto (onder de uiterst linker- en rechter ventilator) 2 boxjes zitten van max.45 watt. Dit zijn echt de standaard Renault boxjes die ik graag wil vervangen. Nu wil ik graag weten wat een goede vervanging zou zijn en waar dit te koop is.
Achterin de auto naast de hoedenplank zitten ook 2 boxjes met een diameter van 10cm. Deze kunnen max. 50 watt aan. Mijn speakers zitten dus niet in de deuren en ook niet op de hoedenplank.

gr jeroen
alexs

Bericht door alexs »

Ja precies.. "Wat harder" is een kwestie van perceptie, voor iedereen is dat anders.
Ik denk gelijk aan deurspeakers, Hoedenplank + sub.
Guru033

Bericht door Guru033 »

nou voor mij betekent iets harder dat je lekker muziek kan luisteren op redelijk volume.
is het geen optie om 1 setje speakers te kopen met een diameter van 10cm en max.100 watt?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

kan wel, speelt ook langer strak dan een 50w speaker.

ik had er eerst 4x 10cm mtx tunder in zitten.
een erg goede krachtige speaker :thumbsup:

bijv. deze
http://link.marktplaats.nl/321731585" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Vincent.
Guru033

Bericht door Guru033 »

ja naar zoiets zat ik idd te kijken...

http://www.rondevries.nl/index.php?page ... &sorteren=

zijn deze ook in de winkel te koop?
en moet er dan vervanging of nieuwe bekabeling in?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

bekabeling hoeft niet, maar is wel beter om veel dikere te monteeren bijv 3mm2
dan heb je het minste vermogen verlies :thumbsup:
Groeten, Vincent.
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

ik heb eventueel nog een complete audio set te koop