16 of 17 inch velgen
16 of 17 inch velgen
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor nieuwe velgen(ik heb nu de standaard canasta's van 16 inch). Ik weet dat 17 inch velgen mooier zullen staan, en ik weet dat het past (aangezien er meerdere op het forum met een clio 3 17 inch hebben).
Maar is er veel verschil in comfort tussen 16 en 17 inch? Merken degene die zijn overgestapt van 16 naar 17 verschil? De band wordt tenslotte weer dunner.
Maar is er veel verschil in comfort tussen 16 en 17 inch? Merken degene die zijn overgestapt van 16 naar 17 verschil? De band wordt tenslotte weer dunner.
Re: 16 of 17 inch velgen
Je comfort zal zeker niet minder worden, zeker niet met de verlaging..
wel zal die IETS stugger worden!!
omdat je dus van een standaart 50 band (toch???) naar een 40 of 35 gaat!
Viper heeft een HELE mooie set 17'' te koop staan!
omdat je dus van een standaart 50 band (toch???) naar een 40 of 35 gaat!

Volgens mij is het nu idd 195/50 R16. Bedoel je van Viper de 17" Evolution S038? Die zijn toch voor een clio II, en ik heb een clio III.Thijs Bosmann schreef:Je comfort zal zeker niet minder worden, zeker niet met de verlaging..
omdat je dus van een standaart 50 band (toch???) naar een 40 of 35 gaat!![]()
Maar wat merk je van het stugger worden? Merk je dit ook op de snelweg, of is het bijvoorbeeld vooral iets minder op wat slechter wegdek?
Jij heb een clio 3 dat is anders als een clio 2, je ken ook 18 inch doen met verlaging, zoals frank eerst had en anders zou ik voor 17 gaan vind persoonlijk 16 te klein denk idd dat het iets stugger wordt maar veel zal het niet zijn wel betere handeling.
Voordeel voor de 16 is dat ik dan mijn huidige canasta's voor de winterbanden kan gebruiken, en de banden die nu op de canasta's zitten over kan zetten op de nieuwe 16". Dat scheelt veel geld, maar 17 is natuurlijk wel mooier. Frank, Age (en natuurlijk andere clio 3 rijders die van 16 naar 17 zijn overgestapt) hoe vonden jullie het verschil tussen de 16 en 17 inch?Lee schreef:Jij heb een clio 3 dat is anders als een clio 2, je ken ook 18 inch doen met verlaging, zoals frank eerst had en anders zou ik voor 17 gaan vind persoonlijk 16 te klein denk idd dat het iets stugger wordt maar veel zal het niet zijn wel betere handeling.
- Contacteer:
Met 17 inch wordt hij wel een stukje minder comfortabel, maar nog net binnen de grenzen vind ik.
Vooral de dwarsrichels of naden voel en hoor je iets beter.
Maar goed, het oog wil ook wat, en het staat gewoon mooier!
Maar als ik heeeeeeeeeel eerlijk ben, rijdt 16 inch iets beter...
Maar ik ga niet meer terug, vind 17" gewoon veel beter staan.
Groet, Age
Ik snap dat je niet meer terug gaat als je ze eenmaal hebt. 17" staat inderdaad beter.Age schreef:Met 17 inch wordt hij wel een stukje minder comfortabel, maar nog net binnen de grenzen vind ik.
Alleen het verschil in kosten is wel erg hoog. Ik moet dan tenslotte ook 17" inch banden erbij kopen (is zeker 400 euro) terwijl ik met de 16" alleen maar nieuwe velgen hoef te kopen. Veel geld krijg je denk ik niet meer voor 16" gebruikte banden zonder velg.
Hmm, lastige keuze of die de mooiere look de extra kosten en het iets stuggere rijden waard zijn...
- Contacteer:
tja, of eerst nog een zomer je oude banden op rijden....
of gewoon domweg bewaren, dat doe ik ook, voor als ik de auto weer ga verkopen...ofzo
of gewoon domweg bewaren, dat doe ik ook, voor als ik de auto weer ga verkopen...ofzo
Groet, Age
Heb voor de goedkopere oplossing gekozen een half jaar geleden.
16 inch velgen gekocht en de banden overgezet... Banden hadden toen zo'n 2500 km gereden... Beetje zonde om ze dan eraf te halen en niet meer te gebruiken...
+ dat ik zelf 16 inch groot genoeg vind, maar dat is een keuze
Suc6 met de beslissing
16 inch velgen gekocht en de banden overgezet... Banden hadden toen zo'n 2500 km gereden... Beetje zonde om ze dan eraf te halen en niet meer te gebruiken...
+ dat ik zelf 16 inch groot genoeg vind, maar dat is een keuze

Suc6 met de beslissing

Tijdloos, zo'n clio.....
- Contacteer:
tja....tot je de goedkope oplossing niet de mooiste vind......
En dan spijt krijgt dat je niet die extra 3 of 400 euro hebt bij gelegd (dat zou ik dan weer hebben...)
Maar idd, ieder zo zijn keuze!
En dan spijt krijgt dat je niet die extra 3 of 400 euro hebt bij gelegd (dat zou ik dan weer hebben...)
Maar idd, ieder zo zijn keuze!

Groet, Age
@ clioB, ik vind het inderdaad ook zonde om de huidige banden er dan af te halen en niet meer te gebruiken, ik heb er denk ik maximaal 1500 km mee gereden, omdat ik er nu winterbanden onder heb.
Ik vind jouw velgen er trouwens ook goed uitzien. Wat is de naam van deze velg?
@Age, Als je idd iets hebt gekocht waar je later spijt van krijg is het idd zonde. Het probleem is dat ik het verschil niet kan zien. Ik zou het liefst twee keer mijn clio naast elkaar hebben staan en dan de ene met een 16" en de andere met een 17" velg die ik wil.
Ik moet nu dus beslissen of ik vele honderden euro's extra wil uitgeven terwijl ik het verschil niet eens kan zien.
Ik ga er nog maar eens goed over nadenken ...

@Age, Als je idd iets hebt gekocht waar je later spijt van krijg is het idd zonde. Het probleem is dat ik het verschil niet kan zien. Ik zou het liefst twee keer mijn clio naast elkaar hebben staan en dan de ene met een 16" en de andere met een 17" velg die ik wil.
Ik moet nu dus beslissen of ik vele honderden euro's extra wil uitgeven terwijl ik het verschil niet eens kan zien.
Ik ga er nog maar eens goed over nadenken ...

- Contacteer:
goed over nadenken idd.
Ik moest toen wel bijna nieuwe banden kopen, dus de beslissing was iets makkelijker.
Maar goed, ff goed nadenken, en dan beslissen wat je het mooiste vind.
Ik moest toen wel bijna nieuwe banden kopen, dus de beslissing was iets makkelijker.
Maar goed, ff goed nadenken, en dan beslissen wat je het mooiste vind.

Groet, Age
Klopt, heb ik ook nog over nagedacht, maar dan moet ik mijn winterbanden weer op stalen velgen laten. Ik had juist als argument tegen mijn vriendin gezegd dat nieuwe velgen als voordeel heeft dat de winterbanden dan ook op LM zitten. En dat vond ze zelf ook mooier.Lee schreef:Je oude verkopen is ook een optie.
Als ik ze verkoop dan is er weer een argument minder voor nieuwe velgen

Hoi,goos schreef:@ clioB, ik vind het inderdaad ook zonde om de huidige banden er dan af te halen en niet meer te gebruiken, ik heb er denk ik maximaal 1500 km mee gereden, omdat ik er nu winterbanden onder heb.
Mijn velgen zijn ook origineel Renault, de Lyria-variant. Ik vind ze zelf vele malen mooier dan de Canasta (+ dat ik ze zelf zelden onder andere Clio's 3 tegenkom, dus een beetje origineel is 't ook nog)
Gr,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
rij dan gewoo nog een jaar door op je 16 inch. Dan zullen de bandjes behoorlijk minder worden en ken je ze toch weggooien.....
Weet neit hoeveel je in een jaar rijd.... Maar als je aardig km´s maak dan zou dit een optie kunnen zijn toch?
Weet neit hoeveel je in een jaar rijd.... Maar als je aardig km´s maak dan zou dit een optie kunnen zijn toch?
Klopt, als ik veel had gereden had ik dat kunnen doen, maar ik rij tegenwoordig niet meer zo veel. Sinds ik hem heb (4 maanden) heb ik pas 3700 km gereden. Maar normaal rij ik zo'n 13000 per jaar. En aangezien ik ook winterbanden heb, rij ik met de zomerbanden dus nog minder dan dat.Jeff 16V schreef:rij dan gewoo nog een jaar door op je 16 inch. Dan zullen de bandjes behoorlijk minder worden en ken je ze toch weggooien.....
Ik zat er aan te denken om nu de AEZ Xylo in 16" te halen, die zijn niet zo heel duur, en dan kan ik altijd als de banden vervangen moeten worden kijken of ik dan alsnog overstap.
Maar dat weet ik nog niet zeker, ik kan nu tenslotte niet zien hoe dat er uit komt te zien..
als je ff zoekt op google, Online velgen simulator kan je t wel zien!! 

Dat had ik al gedaan, maar het is toch niet zoals in het echt. Het is meer een tekening dan een foto, bovendien kan ik de kleur van mijn auto niet eens kiezen.Thijs Bosmann schreef:als je ff zoekt op google, Online velgen simulator kan je t wel zien!!
De onderste is de 16 inch en vind ik niet veel minder als de 17 inch (allebei met de aez xylo). Als ik het zo zie is dat zeker geen 600 euro meer waard (velgen zijn iets duurder + aanschaf extra banden). Dus op basis van de simulator zou ik op dit moment (omdat ik dus nog goede banden heb) voor de 16 inch gaan:

Er staat nu een setje lyria te koop bij intern. (16 inch velgen clio 3, jeroti)
Bieden vanaf 100 euro...
Wel wat beschadigingen (niet duidelijk op de foto's vind ik).
Gr,
Bart
Bieden vanaf 100 euro...
Gr,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
ClioB schreef:Er staat nu een setje lyria te koop bij intern. (16 inch velgen clio 3, jeroti)
Bieden vanaf 100 euro...
Gr,
Bart
Bedankt, ik had ze gezien, maar op een van die foto's lijken best veel beschadigingen te zitten (of het is vuil, niet goed te zien), maar ik wil wel graag onbeschadigde velgen.
Ik weet dat dat weer te herstellen is, maar dat kost ook aardig wat, dan koop ik ze liever onbeschadigd.
Groot gelijk, zou ik persoonlijk ook doen, maar er zijn veel mensen die daar minder mee zitten, dus vandaar dat ik 'm maar even doorgeefgoos schreef:ClioB schreef:Er staat nu een setje lyria te koop bij intern. (16 inch velgen clio 3, jeroti)
Bieden vanaf 100 euro...
Gr,
Bart
Bedankt, ik had ze gezien, maar op een van die foto's lijken best veel beschadigingen te zitten (of het is vuil, niet goed te zien), maar ik wil wel graag onbeschadigde velgen.
Ik weet dat dat weer te herstellen is, maar dat kost ook aardig wat, dan koop ik ze liever onbeschadigd.

Mat zwart spuiten is ook een optie

Tijdloos, zo'n clio.....
Inderdaad, je kan het beter doorgeven dan dat ik achteraf roep: had het maar gezegdClioB schreef:Groot gelijk, zou ik persoonlijk ook doen, maar er zijn veel mensen die daar minder mee zitten, dus vandaar dat ik 'm maar even doorgeef![]()
Mat zwart spuiten is ook een optie![]()

Ik heb gisteravond een foto gezien met een auto met AEZ Xylo 16" velgen en vond het goed staan.
17 zou nog beter staan, maar het prijsverschil (600 euro) vind ik erg hoog. Bovendien ga ik wel eens op vakantie naar landen waar de wegen wat minder zijn, dus daarvoor kan ik ook beter de 16" nemen.