Aansluiten actieve sub op 12V
Aansluiten actieve sub op 12V
Hoi,
Ik ben bezig een actieve sub aan te sluiten, het is een kleintje een ts-wx11a van pioneer voor onder de voorstoel en nu zit daar een kabel aan van 1,25 mm2 voor de +. Volgens het boekje gaat er maximaal maar 8A door. Nu zit ik te twijfelen of ik hem wel naar de acu zal trekken. Ik denk dat het niet hoeft (jullie mening?). IK wil hem dus op een distrubutiepunt zetten van bijvoorbeeld de zekeringenkast. Waar vind ik in de clio 3 een geschikt punt binnen de clio waar ik die 12v kan afnemen? iemand al ervaring mee?
gr
Michel
Ik ben bezig een actieve sub aan te sluiten, het is een kleintje een ts-wx11a van pioneer voor onder de voorstoel en nu zit daar een kabel aan van 1,25 mm2 voor de +. Volgens het boekje gaat er maximaal maar 8A door. Nu zit ik te twijfelen of ik hem wel naar de acu zal trekken. Ik denk dat het niet hoeft (jullie mening?). IK wil hem dus op een distrubutiepunt zetten van bijvoorbeeld de zekeringenkast. Waar vind ik in de clio 3 een geschikt punt binnen de clio waar ik die 12v kan afnemen? iemand al ervaring mee?
gr
Michel
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Aansluiten actieve sub op 12V
altijd een actieve sub op de accu zetten!!!
puur omdat je anders je zekering kast en bedrading veel te zwaar belast.
als je dat doet heb je zeer grote kans dat je na een tijdje je kabelboom mag vervangen (daar ben je zeker een paar dagen mee bezig, en dan het geld nog)
gewoon de kabel naar de accu en een 8amp zekering er tussen
puur omdat je anders je zekering kast en bedrading veel te zwaar belast.
als je dat doet heb je zeer grote kans dat je na een tijdje je kabelboom mag vervangen (daar ben je zeker een paar dagen mee bezig, en dan het geld nog)
gewoon de kabel naar de accu en een 8amp zekering er tussen

Groeten, Vincent.
Lijkt me ook het verstandigst ja. Ook heb je dan je bedrading gescheiden van je auto.
Heb ik toen ook gedaan, wilde alles gescheiden houden. Gaat ook nog wel eens fout bij mij dus ....
Heb ik toen ook gedaan, wilde alles gescheiden houden. Gaat ook nog wel eens fout bij mij dus ....
Ik heb net even wezen kijken maar wat zit dat rot zeg bij de clio 3. Ik heb de doorvoer gezien waar alle kabels naar het motorcompartiment gaan maar datzit zo gepropt zeg, hoe krijg ik daar nu een kabel langs....pfff. iemand ideeen of gebruikservaringen hoe je dat nu het beste moet doen bij een clio3?
Zie:michel318 schreef:Ik heb net even wezen kijken maar wat zit dat rot zeg bij de clio 3. Ik heb de doorvoer gezien waar alle kabels naar het motorcompartiment gaan maar datzit zo gepropt zeg, hoe krijg ik daar nu een kabel langs....pfff. iemand ideeen of gebruikservaringen hoe je dat nu het beste moet doen bij een clio3?
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =19&t=5010" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's van twee keer een clio 3 waarbij de kabel naar het motorcompartiment is doorgetrokken.
Maar inderdaad het gaat niet echt makkelijk..
dank,
super info.... ben benieuwd of in het motorcompartiment ook makkelijk is....
ga zo weer naar buiten als mn handen weer opgewarmd zijn, ik heb ook nog problemen met mn antenne maar daar maak ik even een nieuw topicje voor aan.
super info.... ben benieuwd of in het motorcompartiment ook makkelijk is....
ga zo weer naar buiten als mn handen weer opgewarmd zijn, ik heb ook nog problemen met mn antenne maar daar maak ik even een nieuw topicje voor aan.
kleine vraag nog,
Een verdeelblok van caliper bijv http://www.allesvoorindeauto.nl/catalog ... d37cf80e6b
Zit daar nu alles aan elkaar verbonden zodat als ik 3 stuks 10mm2 erin doet dat ze dan verbonden zijn?
En hoe zitten deze met oogjes of met een schroef in het verdeelblok? maw geen knijpgereedschap nodig? kan dat niet goed zien, iemand ervaring ermee?
Een verdeelblok van caliper bijv http://www.allesvoorindeauto.nl/catalog ... d37cf80e6b
Zit daar nu alles aan elkaar verbonden zodat als ik 3 stuks 10mm2 erin doet dat ze dan verbonden zijn?
En hoe zitten deze met oogjes of met een schroef in het verdeelblok? maw geen knijpgereedschap nodig? kan dat niet goed zien, iemand ervaring ermee?
JAmichel318 schreef:Zit daar nu alles aan elkaar verbonden zodat als ik 3 stuks 10mm2 erin doet dat ze dan verbonden zijn?
Is gewoon 1 blok waar je dus een x-aantal kabels met elkaar kan verbinden. Vooral handig als massablok.
Zo te zien zitten er inbusbouten in. Je kan dus gewoon een kabel in het gat douwen en de inbusbout basdraaien. Beter is om er een kabelhuls om je kabel te doen. Maar zonder lukt het ook wel.
nou jongens, ik mn 10 mm2 kabel door mn schutbord hoor, je moet niet vragen hoe.
Ik had redelijk snel een gloed hete koperen draad door de rubberen doorvoer gekregen, daarvoor had ik een gaatje in de rubber geboord. Toen heb ik de 10 mm2 kabel eraan gesoldeerd en dan trekken maar.... maar wat er gebeurde was dat ik de gehele! rubberen doorvoer uit mn shutbord trok richting de cabine.....Ik zag vanuit het motorcompartiment mn automat! Wat een <piep>zooi zeg om dat rubber terug te kunnen krijgen..... en.... ik krijg hem ook niet terug! dus...iemand nog tips?
Ik heb hem voor 75 % er goed in kunnen krijgen, over het resterende gedeelte staat het rubber (denk ik) open, of hij zit er wel tegen aan maar niet in het gat. Ik krijg hem niet beter.....
wat moet ik doen? kan ik het gedeeltje wat nog open staat met een 1 of ander goedje dichtsmeren en zo ja met wat voor spul zou dat goed zijn? het moet dan wel hechten op rubber.
(of een heel klein beetje pur spuiten?)
Het is natuurlijk geen gapend gat meer, maar zou ik nu problemen kunnen krijgen dat ik swinters mn ramen aan de binnenkant kan gaan krabben ? :-)
Ik had redelijk snel een gloed hete koperen draad door de rubberen doorvoer gekregen, daarvoor had ik een gaatje in de rubber geboord. Toen heb ik de 10 mm2 kabel eraan gesoldeerd en dan trekken maar.... maar wat er gebeurde was dat ik de gehele! rubberen doorvoer uit mn shutbord trok richting de cabine.....Ik zag vanuit het motorcompartiment mn automat! Wat een <piep>zooi zeg om dat rubber terug te kunnen krijgen..... en.... ik krijg hem ook niet terug! dus...iemand nog tips?
Ik heb hem voor 75 % er goed in kunnen krijgen, over het resterende gedeelte staat het rubber (denk ik) open, of hij zit er wel tegen aan maar niet in het gat. Ik krijg hem niet beter.....
wat moet ik doen? kan ik het gedeeltje wat nog open staat met een 1 of ander goedje dichtsmeren en zo ja met wat voor spul zou dat goed zijn? het moet dan wel hechten op rubber.
(of een heel klein beetje pur spuiten?)
Het is natuurlijk geen gapend gat meer, maar zou ik nu problemen kunnen krijgen dat ik swinters mn ramen aan de binnenkant kan gaan krabben ? :-)
beetje kneedkit of ruitenkit.. iig geen pur. Dat gaat smeren en krijg je het in je bekleding heb je een probleem
Kan je een voorbeeld geven van die kneedkit?
En hecht dat een beetje aan rubber en ijzer?
Baal dr flink van zeg dat dat rubber niet meer lekker zit pffg
maar ik ben bijna klaar en zal dan m'n uitbreiding posten.
Dat is gewoon een zwarte kit, die nooit uithard en altijd kneedbaar ismichel318 schreef:Kan je een voorbeeld geven van die kneedkit?