OZ Superturismo velgen

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Rickkk

OZ Superturismo velgen

Bericht door Rickkk »

Heren en Dames,
Ik ben momenteel erg verliefd op de OZ Superturimso GT velgen, wel bekend op het forum geloof ik :thumbsup: Maar heb ze op online-velgen.nl met nieuwprijs gezien en schrok me kapot. Iemand misschien ervaring met deze velgen, of er echt zoveel kwaliteitsverschil is met andere velgen of dat je alleen maar voor de badge betaald?
Bijvoorbeeld:
Afbeelding Afbeelding
De OZ'ers en een stel velgen genaamd: Inovit Rapid (nog nooit van gehoord)
Prijs verschil is ongeveer de helft van de Oz'ers. Wat zeggen jullie?
thx!
R27
über forummer
Contacteer:

Re: OZ Superturismo velgen

Bericht door R27 »

OZ is een merk met kwaliteit waar je ook goed voor betaalt.

Natuurlijk zijn er goekopere alternatieven, Die kunnen net zo goed zijn, in principe moeten ze allemaal aan dezelfde eisen voldoen om hier verkocht te mogen worden.

Ik kan me herinneren dat er in 2008 een merk uit Duitsland uit de handel is genomen om dat deze op hoge snelheid konden scheuren. Dat kwam weer door gebruikt van inferieur materiaal.

Persoonlijk vind ik die OZ's mooier dan het setje wat eronder staat. Van afstand ziet het er hetzelfde uit, maar het is toch een beetje jammer-wannabee.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Marcel83

Bericht door Marcel83 »

OZ!
Veel strakker design, minder gaten, maargoed, je moet het er voor over hebben..

ik vind al die wat goedkopere velgen nou nooit zo goed afgewerkt, daar zit hem wat verschil in denk ik. En mijn OZ ultraleggera zijn ook écht licht..
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Marcel83 schreef:ik vind al die wat goedkopere velgen nou nooit zo goed afgewerkt, daar zit hem wat verschil in denk ik. En mijn OZ ultraleggera zijn ook écht licht..
Zeer goede punten! :thumbsup:
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Gijs
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Gijs »

Wereldvelgen zijn het! Heb er zelf ook over na zitten denken maarja dat prijskaartje!!

Je komt ze soms ook wel eens op MP tegen...

http://www.dp-motorsport.co.uk/shop/index.php/cPath/41

Misschien staat daar wat tussen..
SGClio

Bericht door SGClio »

Ik zou liever iets meer betalen en zeker weten dat ze goed zijn, dan de helft minder en dat m'n velg zou scheuren. Al zien de ondersten er ook niet verkeerd uit. Misschien kan je wat reviews op internet zoeken over het merk van die velg?
Rickkk

Bericht door Rickkk »

mmm, goede punten allemaal idd, bedankt :thumbsup:
Ben ook al beetje op marktplaats zitten kijken, zitten wel redelijk aantal OZ'ers tussen maar meesten met parkeerschade. Iemand enig idee hoeveel je betaald om 4 velgen mooi over te laten spuiten?
Vind zelf OZ ook vele mooiere velgen en heb geen haast dus anders gewoon ff sparen ;)
Marcel83

Bericht door Marcel83 »

setje opknappen is 300 zoiets? t scheelt wel om daar lekker voor opzoek te gaan..

ook kan je ze nu kopen en evt. later opknappen? dan kan je natuurlijk ook nog iets met een kleurtje doen..

maargoed, moet je zelf weten, zijn jouw centjes, en jouw auto :wink:

succes met de lastige keuzes !
Rickkk

Bericht door Rickkk »

Thx!
Opknappen is dan idd ook wel een goede optie. Heb geen haast dus zal eens rustig gaan browsen ;)

Bericht door deleted user »

OZ heeft geen eens zo'n gekke prijzen, tegenover andere merk velgen.

Kwaliteit zit hem in het alluminium wat ze gebruiken.
Ik heb velgen in mijn handen gehad die je met 2 man krom kunt duwen :bigcry:
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

Daan2D *16V schreef:Ik heb velgen in mijn handen gehad die je met 2 man krom kunt duwen :bigcry:

altijd weer die AutoDrop ........ het zou verbóden moeten worden ..... :smash:
Marcel83

Bericht door Marcel83 »

:smash: hahaha
sjauws rs

Bericht door sjauws rs »

op online velgen krijg je er meteen een set banden bij he :wink:
ze zin volges mij iets van 1299? maar daar zitten meteen banden bij, je kunt dan ook nog wel uit andere banden zoeken maar dan word het nog duurder.

groeten sjauws rs.
Rickkk

Bericht door Rickkk »

sjauws rs schreef:op online velgen krijg je er meteen een set banden bij he :wink:
ze zin volges mij iets van 1299? maar daar zitten meteen banden bij, je kunt dan ook nog wel uit andere banden zoeken maar dan word het nog duurder.

groeten sjauws rs.
Ja klopt, ff een setje michelin's eronder klappen haha, voor 1699 :smash:
Zonder banden zijn ze 1099. En met winterbanden 1399, maar dan zitten mijn banden en velgen precies omgekeerd want wil mijn winterbanden op mijn huidige velgen en zomerbandjes op de nieuwe :dizzy2:
sjauws rs

Bericht door sjauws rs »

ja inderdaad dat is wel zo. even een keer om laten wisselen klaar is het lijkt mij :thumbsup:

groeten
clio-gijbels
forum starter
Contacteer:

Bericht door clio-gijbels »

Ik heb de O.Z. supertourismo op mijn clio liggen, deze zijn 16" en 7j breed en daar een band op van 205/45-16
Ik ben hier zeer tevreden over, bij OZ ben je tenminste zeker dat je degelijke velgen hebt die je niet zomaar kapot rijd :thumbsup:

clio-gijbels schreef:Ik heb de O.Z. supertourismo op mijn clio liggen, deze zijn 16" en 7j breed en daar een band op van 205/45-16
Ik ben hier zeer tevreden over, bij OZ ben je tenminste zeker dat je degelijke velgen hebt die je niet zomaar kapot rijd :thumbsup:
Ook oz velgen rij je zomaar kapot hoor :wink: :thumbsdown:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

doe is voor......

en ik vind juist meer met merk een wannabee want dat wil juist iedereen..... Mooie knappe velgen van een onbekend merk dat is de truc :thumbsup:

(jaja onder mijn 16V zitten ook OZ'jes.......)

En ik zie btw zo al een boel verschillen tussen de 2 velgen die jij laat zien.... (bijv. hoe de spaken uitlopen, multi-steek enz...)

En ik weet ook uit ervaring dat imi velgen vaak minder afgewerkt zijn dus je zie meer naden enz. en de verf wil ook wel is eerder loslaten...
Rickkk

Bericht door Rickkk »

Jeff 16V schreef:doe is voor......

en ik vind juist meer met merk een wannabee want dat wil juist iedereen..... Mooie knappe velgen van een onbekend merk dat is de truc :thumbsup:

(jaja onder mijn 16V zitten ook OZ'jes.......)

En ik zie btw zo al een boel verschillen tussen de 2 velgen die jij laat zien.... (bijv. hoe de spaken uitlopen, multi-steek enz...)

En ik weet ook uit ervaring dat imi velgen vaak minder afgewerkt zijn dus je zie meer naden enz. en de verf wil ook wel is eerder loslaten...
Ja i know, vind persoonlijk die onbekende velgen ook een stuk minder mooi dan de OZ's maar wilde wel ff ter spraken brengen dat daar geen 600 euri aan verschil in zit :smash: Vind ik dan :wink:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Onder de rsi heb ik ook imi cup velgjes zitten.....

Als je zo naar de auto kijk niemand die het ziet.... Alleen aan de merkjes op de naafkapjes :thumbsup:

Kenners zoals Daan ofzo die zullen het zien.... Voor de rest is er niks mee

Ik heb ook een velgen tik :smash:
Rij zelf in de winter ook op look a like oz supers :lol: Ja ook omdat ik deze super strak vind uitzien :thumbsup:
meller007

Bericht door meller007 »

profile tire centre,oz superturismo wrc 600 euri al1 dan is t 15"
cliogek

Bericht door cliogek »

Mooie velgen!

Ik heb de Superleggera gehad en erg sterk en licht.
Daarom zou ik er persoonlijk iets bijleggen en voor de lichtere Superleggera of zelfs de Ultraleggera gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”