bitumen

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Thom88

bitumen

Bericht door Thom88 »

graag zou ik jullie ervaringen willen horen...

omdat ik in mijn voorportieren een ander composet wil bouwen en heb gehoord dat hiervoor bitumen in men deuren nodig is zou ik graag wat reacties willen horen van mensen die het ook al in hun deuren hebben geplakt... en wat is dan de bedoeling... heel de deur in de bitumen of alleen het gedeelte achter het speakertje...

alvast bedankt...
Snerpo

Re: bitumen

Bericht door Snerpo »

Je heb upgrade setjes van Renault zelf! gewoon zoeken bij Pioneer! past op de zelfde aansluiting! gewoon aan elkaar klikken!
past perfect en er komt voor mij een goed geluid uit! :thumbsup:

Maar ik heb ze er zelf ingezet die speakers no problem!
gewoon in het zelfde gat 13 cm rond!
Enkel is het vervangen van de tweeters een beetje moeilijk die zitten een stukje verscholen onder het je dashboard! de dekseltjes moet drukken en draaien daarvoor had ik een klein beetje interieurspray gebruikt om het te laten glijden en krassen tegen tegaan als je het doet snapie wat ik bedoel :wink: kijk enkel uit je heb zo een wondje!

Groetjes Willem
Thom88

Bericht door Thom88 »

k weet al welke het worden... het word een 13cm composetje van phonocar...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Thomas!

Hier heb ik ook naar gekeken, maar sinds ik de subwoofer heb en de bass van de speakers op 0 heb staan trilt het bij mij niet echt meer. Ik heb de deur al eens open gehad om te kijken of ik bitumen kwijt kon....maar er zitten dwarsbalken en het systeem van je ruit zit in de weg.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Thom88

Bericht door Thom88 »

sj0ertum schreef:Thomas!

Hier heb ik ook naar gekeken, maar sinds ik de subwoofer heb en de bass van de speakers op 0 heb staan trilt het bij mij niet echt meer. Ik heb de deur al eens open gehad om te kijken of ik bitumen kwijt kon....maar er zitten dwarsbalken en het systeem van je ruit zit in de weg.
jah k zal der morgen is naar gaan kijken... bij mij staat men bass ook op 0 maar geloof me... bij mij trilt alles wat maar trillen kan... (uit de hand gelopen hobby denk k)... dus zal tog maar is gaan kijken... maar ook omdah het missgien wel iets meer db's opleverd voor de wedstrijden... k zat er ook aan te denken om dan men achterklep ook meteen mey te pakken... is je bobineprobleem trouwens weer opgelost...
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

Ik heb alleen de binnenkant van mn kofferklep gedempt met Bitumen... verder niks!!! :thumbsup:

De deuren zijn haast niet te doen, de achterpanelen overigens wel.. gewoon vol proppen met van dat noppenschuim! :thumbsup:
Thom88

Bericht door Thom88 »

k heb me trouwens ook laten vertellen dat bij dat composetje bitumen in de deuren aanbevolen is... voor de mensen die het composetje niet kennen... deze worden gebruikt bij sound quility wedstrijden... dus niet super hard maar blijft zuiver...
Thijs Bosmann

Phonocar compo setje erin hoef je je deuren niet persee te dempen hoor..

ik speel met mn 150 w rms Audiosystem compo ook gewoon op 90 hz in de deuren zonder bitumen! :smash:
Thom88

Bericht door Thom88 »

Thijs Bosmann schreef:Phonocar compo setje erin hoef je je deuren niet persee te dempen hoor..

ik speel met mn 150 w rms Audiosystem compo ook gewoon op 90 hz in de deuren zonder bitumen! :smash:

en nergens geen last van dan... k denk dah k dah dan ook mar is eerst ga proberen... dan hoef k nie mey die troep aan de gang... dah kan altijd nog natuurlijk...
Thijs Bosmann

Nope, heb dan wel n Ph.1 deurpaneel he..

zoiezo, met dit weer bitumen kutten is niks.. kun je beter in de zomer doen als de zon er heeeeerlijk op staat!!! :thumbsup:

wrom geen CDT compotje dan?.. als je toch al in die klasse gaat kijken?...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Het bleek gelukkig een bougiekabel te zijn, de rubberen huls was gescheurd. Net of er iets aan had zitten freten :dead: Dus heb een set kabels besteld, komen morgen binnen. Voorlopig ff met tape en contactspray opgelost om het weekend door te komen.

Mijn audio is niet zo overdreven, maar wat ik wel heb gedaan is van die noppen geluidsisolatie een cirkel geknipt en dat tussen de deur en de speaker. Dus de speakcer zit door het schuim in de deur geschroeft om trillingen te voorkomen.

Wel een nette auto zo snel ik kom zien! We zullen binnekort is wa afspreken :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Thom88

Bericht door Thom88 »

Thijs Bosmann schreef:Nope, heb dan wel n Ph.1 deurpaneel he..

zoiezo, met dit weer bitumen kutten is niks.. kun je beter in de zomer doen als de zon er heeeeerlijk op staat!!! :thumbsup:

wrom geen CDT compotje dan?.. als je toch al in die klasse gaat kijken?...

zou dat deurpaneel van een phase 1 en phase 3 zoveel schelen dan... maar k hoef het nie binnen te doen... kan het gewoon op men werk doen binnen met de kachel aan... en al het gereedschap bij de hand dus dah is alleen maar makkelijk...
maar waarom phonocar... dat is omdat hij gewoon een heel mooi geluid geeft... maar k heb ook al zitten kijken naar het vtek composetje van earthquake... k weet nie of je die kent... der is zoveel keus he... en k kan nie kiezen... maar bij de audiozaak waar k nu voortaan naartoe ga hebben ze mij die aangeraden omdah dah wel het mooiste gaat klinken bij de rest wah k nou allemaal heb...
met zo gruwelijk spul draai k nou ook weer nie hoor... zit nou tussen de 130 en 140 db... maar dah is tog best leuk voor een enkel spoelsje 12" met achterbank er nog in...
Thom88

Bericht door Thom88 »

heb nog is goed navraag gedaan en het word tog bitumen die voordeuren... en het word geen composet van phonocar maar van Lanzar... alleen zijn het 15cm in plaats van 13cm dus dat word knutsellen... ik weet niet of iemand bekend is met Lanzar maar er zit wel mooi geluid in zegt men... ben alleen nog op zoek naar een andere vier kanaals versterker maar ik heb mijn oog al laten vallen op een mooie Lanzar vier kanaals... om het setje compleet te maken... verder misgien nog mooie hoedenplank speakertjes maar dat kan altijd nog omdah degene die der nou in zitten ook een leuk geluid hebben...

men achterklep weet ik nog nie of k hem ga bitumen omdat ik daar verder geen db's mee win maar het gaat wel het trillen tegen natuurlijk...
Mister Björn

Bericht door Mister Björn »

Ik heb zelf bitum gebruikt en akoetisch (als je dat zo goed schrijft) noppen schuim gebruik. Klinkt als een dijk. Heb zelf wel 16 cm, daarnaast moet je ook meteen je achter speakers doen. Kan gewoon 13 cm zijn, aangezien het geluid van voren moet komen.

SUCCES met inbouwen :wink:
special clio

Bericht door special clio »

:worship:
Afbeelding

dak kaal maken:
Afbeelding

rest van t interieur strippen:
Afbeelding

Afbeelding

dak met dynamat extreme:
Afbeelding

dynaliner 6mm over dynamat extreme
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

idd 2e accu :thumbsup: beetje extreme instal komt er in :sneaky:
achterbak er uit en 1 klein stoeltje achterin :devilish:
Afbeelding

achterklep lucht dicht gemaakt 2 zijdig gedempt met dynamat extreme en de klep en zijpanelen nog eens daaroverheen dynaliner 12 mm
Afbeelding

deuren en dergelijke naartuurlijk ook gedaan

Knallen !!!!!!! :driving:
Thom88

Bericht door Thom88 »

ow netjes... en wat voor installatie komt er in dan... ben eigenlijk wel benieuwd als audio freak :joker: :joker: :joker: :joker:
special clio

Bericht door special clio »

Thom88 schreef:ow netjes... en wat voor installatie komt er in dan... ben eigenlijk wel benieuwd als audio freak :joker: :joker: :joker: :joker:
als alles klaar is komt die wel een keertje langs op een ccn meeting :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”