ik heb een clio uit 2000, initiale waarin een originele renault radio/ cd speler zit.
Ik vind echter dat ik hier te weinig volume uitkrijg en wil er dus een ander radio erin zetten.
1. Levert dat problemen op met een eventuele code (ik heb nog nooit een code in hoeven te geven)
2. Zijn er ook modellen waardoor ik de stuurbediening kan blijven gebruiken;
zo nee
3. Welke modellen zijn dan aan te bevelen.
budget rond de 100-150 euro.
originele radio / cdspeler vervangen
Re: originele radio / cdspeler vervangen
Je kunt, als je een pioneer radio koopt. ervoor kiezen een pioneer adaptersetje erbij kopen.
Deze kun je heel makkelijk tussen de kabels van je auto en de radio hangen en dan werkt de stuurbediening gewoon nog.
Heet iets van CA.R.PI of CA.D.PI met een nummer erachter.
Zijn heel veel verschillende en ik had helaas de verkeerde voor mijn auto.
Maar dat is opzich een goede oplossing.
Deze kun je heel makkelijk tussen de kabels van je auto en de radio hangen en dan werkt de stuurbediening gewoon nog.
Heet iets van CA.R.PI of CA.D.PI met een nummer erachter.
Zijn heel veel verschillende en ik had helaas de verkeerde voor mijn auto.
Maar dat is opzich een goede oplossing.
Naar mijn weten zijn er voor vrijwel alle autoradio's van die adapters verkrijgbaar.
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... groep=1707
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... groep=1707
Om ook even hier op door te gaan.. ik zie dat die adapters behoorlijk prijzig zijn, is er niet een andere manier om de stuurbediening te laten werken? Met zo'n adapter is de prijs van een andere radio wel heel erg veel ineens!
Als je een radio hebt met afstandbediening kan je die demonteren, uitzoeken hoe hij werkt, je stuur bediening open maken en op een of andere manier de afstandbediening hier in maken en alle knopjes op je stuur bediening aansluiten.
Veel en moeilijk werk denk ik
Veel en moeilijk werk denk ik

Die adapters zijn op marktplaats en soms ook op deze site te koop vor +/- 20 euro.
je zou voor goede verbinding tussen afstandsbediening en radio het ledje toch ook wel kunnen verbinden rechtstreeks op de radio? dan maakt heb in principe niet uit waar je de afstandsbediening legt..