Jbl woofer

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
koenbloos

Jbl woofer

Bericht door koenbloos »

Hallo ik ben van plan een nieuwe sub te kopen maar ik wil er ook weer niet teveel voor uitgeven! 150 maxx ongeveer
ik heb deze gezien http://www.carfantasy.nl/jbl-jbl-gto126 ... -5934.html" onclick="window.open(this.href);return false;

is dat een beetje een goede die wel lekker geluid maakt?
ik luister het meeste Hardstyle dus moet wel een mooie harde! bass in zitten :dead: :devilish:

greetz koen alvast bedankt!! :thumbsup:
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Jbl woofer

Bericht door Viper »

Over JBL hoor ik verschillende verhalen.
Ze schijnen bij constant hard gebeuk, redelijk snel de geest te geven.
Maar ik hoor ook wel redelijk positieve verhalen over JBL.
Bij 'mijn' audiozaak zijn ze in ieder geval niet positief over JBL (verschil gehoord tussen JBL, Rockford, Pioneer).
JBL, was veruit de slechtste. Daar moet de kanttekening geplaatst worden dat Rockford ook wel wat prijziger is.
Maar er zijn vast meer forumleden die je kunnen helpen bij het maken van je keuze :thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik ben ook niet kapot van JBL, maar opzich zou het wel moeten knallen. het is een actieve? Want anders heb je natuurlijk een versterker nodig :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
koenbloos

Bericht door koenbloos »

ik heb al een verstereker die geeft 800watt maxx dus daar komt het wel goed mee.!
maar ik heb nu een Rockford sub er in en ik vind hem echt bagger :thumbsdown:
hij heeft 150 rms vermogen en een piek van 300 maxx duss..
hij knalt opzich wel maar ik wil harde hebben duss vroeg me af of die better was of of er nog bettere zijn van de prijs die ik wil :huh:
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

koenbloos schreef:ik heb al een verstereker die geeft 800watt maxx dus daar komt het wel goed mee.!
maar ik heb nu een Rockford sub er in en ik vind hem echt bagger :thumbsdown:
hij heeft 150 rms vermogen en een piek van 300 maxx duss..
hij knalt opzich wel maar ik wil harde hebben duss vroeg me af of die better was of of er nog bettere zijn van de prijs die ik wil :huh:
12" Punch Woofer van Rockford in gepoorte kist?
Ik heb die zelf ook en vindt dat ding als een malle blazen (voor 'maar' 150 Watt RMS).
Ik ben bang dat je met JBL in (langdurige) kwaliteit er op achter gaat..... :chinrub:
koenbloos

Bericht door koenbloos »

die van mij is gesloten dus knalt die wat harder denk ik:P haha

maar die box die ik heb die is al heel oud hoor de rfs-1412 d8 ik ofzo

maar waarom gaat de kwaliteit daar op achter uit want de jbl heeft meer vermogen duss:P

(ben niet zo heel slim op het gebied van woofers enzo:P :mad: )
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

Mijn Rockford woofer is inderdaad nieuwer en gepoort. Loepzuiver speelt dat ding (hangend aan een monoblok versterker).
Vermogen bij een woofer zegt niet alles.
Kijk eens op http://www.12hifi.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar zal ongetwijfeld het één en ander over vermogen opstaan.
(ben zelf ook niet echt een supertechneut :mad: )
koenbloos

Bericht door koenbloos »

Viper schreef:Mijn Rockford woofer is inderdaad nieuwer en gepoort. Loepzuiver speelt dat ding (hangend aan een monoblok versterker).
Vermogen bij een woofer zegt niet alles.
Kijk eens op http://www.12hifi.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; daar zal ongetwijfeld het één en ander over vermogen opstaan.
(ben zelf ook niet echt een supertechneut :mad: )
hahaha oke ja dankje wel ik zal effe kijken!;) bedankt maar nu moet nog effe zoeken dan of wel doe of niet doe!;) :mad:
Mister Björn

Bericht door Mister Björn »

Ik vind 250 watt rms erg weinig voor z'n sub (ik haal dat ook uit mijn 10 inch). Je moet eens kijken naar een Groundzero of een Earthquake woofer of bv een Kicker.
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

Ik denk dat hij beter eens op een meeting kan gaan luisteren of naar een grotere audio boer gaan. en luisteren wat hij echt mooi vind klinken.
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Denk dat het gewoon beter is om naar een paar subs te gaan luisteren. 't Is het zelfde als het topic over speakers ... de ene vind dit, de andere dat. De ene vind dat een kutmerk, de andere vind het super.
Niet dat ik zo'n expert ben maar vermogen zegt ook niet alles dus beter gewoon gaan luisteren en je eigen niet gek laten maken door het 'vermogen'.

Overigens wel leuke prijs dat subje, ziet er ook wel leuk uit. Toen ik voor het eerst een sub ging kiezen kwam ik al snel tot de conclusie dat je toch al gauw zo'n 100 euro kwijt ben voor een beetje sub (10" dan).
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”