Heren ( en natuurlijk ook dames die dit lezen! )
Mn zus is aan t kijken naar een clio 2 ph. 2 uit 2002 met een 1,2 16v motor. ( eindelijk ook clio!!!!! )
Nu was mijn vraag wat de aandachtspunten van deze auto's zijn en wat de meest voorkomende problemen zijn.
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten Justin
Aankooptips clio 1.2 16V 2002
Re: Aankooptips clio 1.2 16V 2002
een 1.2 van dat model wat ze zoek heeft het probleem dat de kleppen heel snel vervuilen waardoor ze elke keer opnieuw gesteld moeten worden... tot je op het punt komt dat ze niet meer te stellen zijn... opletten dus...
is mij verteld door een monteur van renault... dus k neem aan dat het geen fabeltje is... vandaar dat k een 1.4 heb gekocht...
is mij verteld door een monteur van renault... dus k neem aan dat het geen fabeltje is... vandaar dat k een 1.4 heb gekocht...
Ok, dat is inderdaad een interessant punt ja. Ik zal dan zowiezo bij aflevering even vragen om de klepjes gelijk te stellen mocht het doorgaan. ( t is bij mij op t werk namelijk.)
Bedankt voor de reactie!
Bedankt voor de reactie!
Altijd Proefrijden met koude motor zo kun je zien hoe het motortje loopt.
Keer hard remmen geen gepiep / ijzer op ijzer.
Keer hard optrekken je moet geen rare rook zien.
stukje gereden dop van koelvloeistof eraf halen kijke of je geen borrels ziet.
Droogblok dus geen vlekken olie op het motorblok
Onderhoudshistorie!
Idd of je de kleppen niet hoort.
Keer hard remmen geen gepiep / ijzer op ijzer.
Keer hard optrekken je moet geen rare rook zien.
stukje gereden dop van koelvloeistof eraf halen kijke of je geen borrels ziet.
Droogblok dus geen vlekken olie op het motorblok
Onderhoudshistorie!
Idd of je de kleppen niet hoort.
Lee schreef: Droogblok dus geen vlekken olie op het motorblok.
blok mag wel wat zweten is niets verkeerds mee... als er de druipers maar niet aan hangen...
beetje mag maar niet overdreven... dan moet je wel ff je vraagtekens hebben bij die auto...
Nee, idd ik heb al met de auto gereden. Reed gewoon goed.
Ik werk zelf bij een gerenommeerd autobedrijf in apeldoorn dus de gebruikelijke dingen zoals idd de koelvloeistof etc. weet ik allemaal. Echter van dit model specifiek weet ik helemaal niks. ( werk in de verkoop dus echt technisch ben ik niet maar de basis weet ik wel.
Bedankt allemaal!
Ik werk zelf bij een gerenommeerd autobedrijf in apeldoorn dus de gebruikelijke dingen zoals idd de koelvloeistof etc. weet ik allemaal. Echter van dit model specifiek weet ik helemaal niks. ( werk in de verkoop dus echt technisch ben ik niet maar de basis weet ik wel.
Bedankt allemaal!
- Mike (SkodaRS)
- Beheerteam
- Contacteer:
Heb zelf bijna 6 jaar gereden in een clio 1.2 16V uit 2003 nooit problemen gehad. Ook niet met de kleppen enzo. En ja reed er stevig mee door. Zou zeggen bullshit dusThom88 schreef:een 1.2 van dat model wat ze zoek heeft het probleem dat de kleppen heel snel vervuilen waardoor ze elke keer opnieuw gesteld moeten worden... tot je op het punt komt dat ze niet meer te stellen zijn... opletten dus...
Groet, Mike
Ben niet gek maar een onderzeeër!

Ben niet gek maar een onderzeeër!

k vertel alleen wat hij mij verteld heeft toen... en tuurlijk hebben ze het niet allemaal en rijde er ook wel goede rond... maar k vertel alleen wat hij mij verteld heeft... en k neem aan dat iemand die al meer dan 10 jaar renaultmonteur is wel de bekende problemen kent...
mij maak t het natuurlijk nie uit... het word mijn wage nie... vertel alleen maar door wat k heb gehoord voor bekende problemen...
mij maak t het natuurlijk nie uit... het word mijn wage nie... vertel alleen maar door wat k heb gehoord voor bekende problemen...