Wie wil een leek helpen?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Jarl

Wie wil een leek helpen?

Bericht door Jarl »

Voor mijn Clio II phase I wil ik wat leuke speakers kopen.
Voorin zit ik te denken aan een composet en achter gewoon speakers (in de daarvoor bestemde gaten bij de achterbank).

Geen zin om een hoedenplank te verneuken.

Ik wil zonder versterker werken. Heb een Pioneer radio met 4x50W.

Hoe haal ik daar nou een beetje stevige herrie uit?

En nu niet gaan roepen van...je moet met versterker en een subwoofer enz enz enz.
Daar heb ik dus geen trek meer in. Wil gewoon goed spelende speakers hebben. Ze hoeven echt niet de ramen eruit te blazen.

Wie kan mij voorzien van ECHT nuttige tips :thumbsup: :sneaky:
Thijs Bosmann

Re: Wie wil een leek helpen?

Bericht door Thijs Bosmann »

mooie 16.5cm compo set voorin van BIJVOORBEELD audiosystem en een mooie set 13 cm achter in de zijpanelen?... :thumbsup:

types?...

kom maar op, adviseer ik je wel! :thumbsup:
Jarl

Bericht door Jarl »

Kom maar op met je advies :thumbsup:

K kan niet zo snel een topic vinden over 16,5 cm speakers in de voordeuren. Is er wel zo'n topic. Ben benieuwd hoe je dat dan pas moet maken. Uit 16,5 cm haal je zo veel meer dan 13.
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

als je een 16,5 mm compo voorin zet dan heb je een groter conus oppervlak, dus meer midbas weergave... :thumbsup:

het past wel, kijk maar in mijn toppic....

maar achterin niet...

voorin moet je alleen maar een klein beetje sneiden in je deurpaneel om de randen erin te krijgen... :thumbsup:
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

Kom ik weer aan!
Ik ben nog steeds laaiend enthousiast over Rockford Fosgate. Goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Voorin past, zoals Thijs al zei, met enige aanpassing 16 cm speakers. Bedenk wel, dat wanneer je een composetje neemt, dat je hele dashboard los moet om de tweeters onder het roostertje te krijgen dat op je dash zit. Eventueel kun je de tweeters ook wel los op het dashboard monteren, maar is maar net wat je mooi vindt.
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

dan komt ik dr ook nog ff aan !!! :smash:

ik ben wel een beetje van Hifonics :oops: :thumbsup:
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

Waarschijnlijk komen er nog een paar medeforummers die met andere namen zullen gaan smijten, maar wil je echt het verschil weten? Ga naar een goede audioboer of bijvoorbeeld de Mediamarkt en ga daar lekker de verschillende speakers en setjes luisteren. :thumbsup:
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

mee eens :thumbsup:

suc6 met het zoeken naar een leuk setje :sunny: :thumbsup:
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

inderdaad trek er een weekend voor uit en ga luisteren bij mediamarkt ofzo denk dat zwolle voor jou het dichtst bij zit. Volgens mij ben je daar ook ooit nog eens naar school geweest als ik me niet vergis lol naam Jarl komt me bekend voor
Jarl

Bericht door Jarl »

jorna1.2rn schreef:inderdaad trek er een weekend voor uit en ga luisteren bij mediamarkt ofzo denk dat zwolle voor jou het dichtst bij zit. Volgens mij ben je daar ook ooit nog eens naar school geweest als ik me niet vergis lol naam Jarl komt me bekend voor
Zwolle is idd dichtstbijzijnde Media. En heb een aantal jaar op Windesheim gezeten als je dat soms bedoelt.
jorna1.2rn

Jha volgens mij bedoel ik die jaren ook. heb je geen leraren opleiding gedaan??
Jarl

Bericht door Jarl »

Nopes. Ik deed Hbo-V. Verpleegkunde.
Zou ik jou ook ergens van kennen dan???
jorna1.2rn

Ik meednde dat ik bij een Jarl in de klas had gezeten. en die naam hoor je niet zo heel veel. Volgens mij was zijn achternaam Raap.
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Jarl schreef:Voorin zit ik te denken aan een composet en achter gewoon speakers (in de daarvoor bestemde gaten bij de achterbank).

Ik wil zonder versterker werken. Heb een Pioneer radio met 4x50W.
Hoe haal ik daar nou een beetje stevige herrie uit?
Hoe en wat er past weet ik nie aangezien ik een andere Clio heb. Heb zelf ook geen versterker / subs aangesloten, moet nog beetje 'verbouwen' maar ook zonder kan je best leuke stevige herrie eruit krijgen.
Kan ook met merken gaan smijten maar beste advies is toch ... 'luisteren' ;)
De ene vind dit een goed merk, de andere dat. Maarja wil niet zeggen dat je een 'goed' merk ook goed vind klinken.
Heb zelf een composetje van Hifonics en vind dat toch wel best klinken. Vond het wel leuk aangezien ik er ook een sub van had en prijs vond ik ook niet onaardig. Heb wel effe staan luisteren hoe het klonk.
Beste is toch om gewoon naar een paar speakers te gaan luisteren dat je denkt van dat is wel
aardig qua prijs.
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Ik had toen in mijn 205 voorin een compo set van earthquake 25 watt rms en achterin 2 kleine kistjes met boschmann 3weg speakers van 25 watt rms...... Op die manier is het vermopgen op de radio versterker afgestemd :thumbsup:

En dankzij de kistjes achterin met die 3wegs kon ik het ook nog best laten bonken :thumbsup: Was beste geluid wat ik ooit bij een auto heb gehoord zonder versterker....

Drommels wat onzinnig eiglijk in zo'n 205 koekblik bedenk ik me nu :smash: :oops:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”