Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
JoeyClioRS
forum starter
Contacteer:

Re: Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen

Bericht door JoeyClioRS »

HenkRenting schreef:Ah, thx!
En Follow me? Of wordt daar hetzelfde mee bedoeld?
Follow me (home) is een verlichtingsfunctie. Daarmee kan je met uitgeschakelde motor de verlichting voor een bepaalde tijd laten branden, zodat je meer zicht hebt op je omgeving om je heen (oprit thuis).
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Follow me home zou ik ook wel willen. Hoe activeer je die als het standaard al op de auto zou zitten?
Bij mijn vorige auto moest ik de hendel van de verlichting even naar mij toe trekken, maar bij de Clio werkt dat niet
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
JoeyClioRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door JoeyClioRS »

jeroen33 schreef:Follow me home zou ik ook wel willen. Hoe activeer je die als het standaard al op de auto zou zitten?
Bij mijn vorige auto moest ik de hendel van de verlichting even naar mij toe trekken, maar bij de Clio werkt dat niet
Vraag ik me ook af :wink:
Ping

Bericht door Ping »

Klopt, bij mij werkt het wel. Inderdaad het grootlicht hendeltje even aantrekken, per keer telt hij dan 30 seconden dat de verlichting aan blijft.

Jammer genoeg doet hij dit niet standaard als het donker is, wel gaat de led verlichting altijd aan bij het ontgrendelen en vergrendelen van de auto.
Laatst gewijzigd door Ping op 03 mei 2018 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Bericht door HenkRenting »

Marco1969 schreef:Ik heb via het programma DDT4ALL diverse activiteiten toegepas OA : Mistlicht meedraaien in de bocht temp en klok op display en followme.
Wat ik niet voor elkaar krijg is de Rijstijl Indicator, het zegt in DDT4ALL dat hij geativeerd is maar zie niets heb van alles geprobeerd zijn er andere personen die misschien weten wat de oorzaak is.
Auto april 2016 Limted voorzien van Medianav
Welke optie heb je geactiveerd in DDT4ALL voor de mistlampen/bochtverlichting?

Weet iemand of dat eigenlijk is toegestaan in NL?
Normaal mag je natuurlijk geen mistlampen voeren bij goed zicht (al zie ik hele volksstammen dat wel doen overigens)... :-)
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

jeroen33 schreef:Bij mijn vorige auto moest ik de hendel van de verlichting even naar mij toe trekken, maar bij de Clio werkt dat niet
Toch wel hoor :)
Hendel naar je toe trekken bij uitgeschakelde auto voegt steeds 30 seconden toe, tot maximaal 2 minuten. Erg handig in mijn onverlichte garage, want het waarschuwingsgeluid bij nog brandende verlichting is echt asociaal hard en langdurig (40 keer)!
Laatst gewijzigd door mox op 03 mei 2018 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Zal het nog eens testen, maar zou mij ook niet verbazen als het op de mijne niet zit. Auto is uit 2013 en de eenvoudige Expression uitvoering
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

HenkRenting schreef:Normaal mag je natuurlijk geen mistlampen voeren bij goed zicht (al zie ik hele volksstammen dat wel doen overigens)... :-)
De betreffende mistlamp gaat bij bochtverlichting niet op vol vermogen aan, maar wordt op een lager vermogen ingeschakeld. De lamp "fade" geleidelijk weer uit zodra je weer rechtuit rijdt.
Ping

Bericht door Ping »

jeroen33 schreef:Zal het nog eens testen, maar zou mij ook niet verbazen als het op de mijne niet zit. Auto is uit 2013 en de eenvoudige Expression uitvoering
Ga er dan maar vanuit dat het er niet op zit, op mijn vorige Clio IV namelijk ook niet.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Mistlampen als bochtverlichting mag prima. Veel VAG auto's en mercedessen zijn er gewoon standaard af fabriek mee uitgerust.
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Bericht door Il Girasoli »

Dan was het misschien alleen de Dynamique versie. De mijn had het wel namelijk.
De Phase II heeft (in elk geval de versie met LED-koplampen) standaard bochtverlichting (ook LED).
Marco1969
beginner
Contacteer:

Bericht door Marco1969 »

Voor het aanpassen van de verlichting voor meesturen heb ik gebruikt:
EMM_Cornering-Configuration Nbx_Cornering_CF Write 1

Hou er wel rekening mee als je met verlichting aan heb : als je richting aanwijzer aan heb en als je achteruit rijd gaat de mistlampen aan
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

Gisteravond een poging gewaagd met DDT4All en de achterlichten van de estate schakelen nu direct in met de DRL (en branden dus altijd) \o/

Vergeten een screenshot te maken maar voor de liefhebbers kan ik de module en regel nog wel een keer opzoeken.
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Iemand met DDT4All binnenkort in de buurt van zuid Limburg?
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Bericht door HenkRenting »

peter85 schreef:Gisteravond een poging gewaagd met DDT4All en de achterlichten van de estate schakelen nu direct in met de DRL (en branden dus altijd) \o/

Vergeten een screenshot te maken maar voor de liefhebbers kan ik de module en regel nog wel een keer opzoeken.
Graag Peter! :thumbsup:

Weet iemand of er op deze manier ook een optie is om de ramen te laten sluiten na sluiten van de auto?
Nu moet ik de auto zelfs weer starten nadat ik ben uitgestapt zonder ze vooraf te sluiten. Alleen op contact zetten werkt ook niet... :(
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

EMM module, EMM_Lightning - Configuration, Nbx_rear_tail_with_DRL_CF van "0" naar "1"

Klik op de afbeelding voor een grote versie:
Afbeelding
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Gefeliciteerd! :thumbsup:
Het scherm komt me niet bekend voor, maar dat kan aan mij liggen. Had je geen Clio IV geselecteerd..?

@HenkRenting: Ramen sluiten bij uitzetten van de auto vind ik wel een goeie. Laatst de auto per ongeluk met een open raam urenlang in het centrum geparkeerd. Gelukkig niets gebeurd. Verder merkte ik dat je persé op de stoel moet zitten om de auto uit te kunnen zetten. Zal ongetwijfeld een reden voor zijn, maar ik vind het irritant. Zet ik ook in de lijst.

@peter85: mocht je de regel vinden die ik nodig heb om geopende deuren na een timeout automatisch te hervergrendelen (issue nr. 13 uit mijn lijstje in de beginpost), dan hou ik me aanbevolen.
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

mox schreef:Gefeliciteerd! :thumbsup:
Het scherm komt me niet bekend voor, maar dat kan aan mij liggen. Had je geen Clio IV geselecteerd..?
Als je op het vergrootglas drukt (naast het dropdown menu) lijkt de software zelf naar de beschikbare modules te zoeken. Waarom er drie modules in gele tekst en drie andere in rode tekst verschijnen is me nog niet duidelijk.

Ik zal morgenavond nog eens op onderzoek uit gaan... Ik meen me nl. een regel te herinneren in een module met “auto lift windows” :D
mstr
beginner
Contacteer:

Bericht door mstr »

Ik heb mijne vandaag ook aangepast:
L/100 km -> km/L en de cornering-lights geactiveerd!
Nu even kijken wat er nog meer mogelijk is.
thebest07111
forum starter
Contacteer:

Bericht door thebest07111 »

Hallo.
Ik wil graag in mijn clio gt uit 2014 android auto activeren.

Welke odb connector en extension cable kan ik dan het beste kopen. Ik ben niet helemaal thuis in solder en en dat is het enoge waar ik tegenop zie.

Ik zat te denken aan deze:

https://www.obdshop.nl/obd-elm327-usb-i ... vYXfclcK7M

En dit lm de pinnetjes om te solderen

https://www.obdshop.nl/obd-2-universeel ... vYYJMlcK7M

Als er toevallig iemand in de buurt van amersfoort woont die het tegen betaling wilt doen. Mag dat ook.

Stuur mij in dat geval even een pb.

EDIT: ik zie op verschillende sites. Verschillende pinnetjes dke je zou moeten omsolderen. Dus welke is het nou?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Je kunt de gok wagen, maar gezien de voor een Nederlandse webshop lage prijs lijkt die interface me niet compatible met ddt4all. Koop een interface waarvan expliciet vermeld wordt dat er een PIC-controller van het type 18F25K80 in zit. Ik heb deze.

Die kabel lijkt me er eentje met aangegoten connectoren, dus het is alleen maar een 1-op-1 verlengkabel waar je niets aan kunt veranderen.
Laatst gewijzigd door mox op 12 mei 2018 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

peter85 schreef:Waarom er drie modules in gele tekst en drie andere in rode tekst verschijnen is me nog niet duidelijk.
Geel en rood betekenen dat de gevonden ECU geen exacte match is met die in de library, maar wel bruikbaar is.
thebest07111
forum starter
Contacteer:

mox schreef:Je kunt de gok wagen, maar gezien de voor een Nederlandse webshop lage prijs lijkt die interface me niet compatible met ddt4all. Koop een interface waarvan expliciet vermeld wordt dat er een PIC-controller van het type 18F25K80 in zit. Ik heb deze.

Die kabel lijkt me er eentje met aangegoten connectoren, dus het is alleen maar een 1-op-1 verlengkabel waar je niets aan kunt veranderen.
Hi.

Ik bestel degene die jij ook hebt.
Ik moet alleen nog even een goede splitter of verlengkabel vinden die ik makkelijk kan ompinnen
Weet u misschien welke pinnetjes dan zijn. Want 3 guides zeggen 3 verschillende dingen kwa pinnetjes. Ik wil het namelijk 1 malig gebruiken alleen voor het activeren van android auto
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Ik heb 2 wensen:
Android auto en permanente verlichting achter.

Wie helpt mij
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
thebest07111
forum starter
Contacteer:

klopt het dan dat ik het kabeltje wat naar pin 6 gaat moet solderen op pin 13.
En het kabeltje wat naar pin 14 gaat solderen naar pin 12.

Klopt het dan dat ik op pin 13 en 12 2 kabeltjes heb zitten aangezien deze ook al een kabeltje hebben voordat je gaat solderen?

en als je spvr for other phones aanzet. en je gebruikt geen android auto maar je telefoon is wel verbonden. zodra je dan op de spraakbutton op het stuur drukt start dan gewoon de voice recognition van rlink zelf of start google now dan net zoals als je in android auto zit.?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”