Pagina 1 van 1
wiellager crisis
Geplaatst: 05 okt 2010 15:25
door JPR
heujheuj iedereen die dit leest,
nou ik zit dus met het volgende...
ik moet mn rechterachterwiellager vervangen omdat die 'kapot' is (hij zoemt als een bij)
nu vanzelfsprekend vervang ik ook de linker tergelijkertijd
nu is het probleem alleen.. ik krijg die verdraaide standaard lichtmetalen velgen er voor geen mogelijkheid af
m'n armen zijn kapot, iemand misschien een handigheidje hoe ik die 4 bouten los krijg?
trommelrem, clio2 2001
groetenn
Re: wiellager crisis
Geplaatst: 05 okt 2010 15:55
door cliotuner
de goede dop erop zetten en een stevig wringijzer erop evenyueel met een stuk buis erop
als je hem dan niet loskrijgt dan weet ik het ook niet meer
Re: wiellager crisis
Geplaatst: 05 okt 2010 15:57
door Engee
De goede kant opdraaien??

Re: wiellager crisis
Geplaatst: 05 okt 2010 16:05
door cliotuner
zo moet het in ieder geval niet
http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... -niet-moet" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: wiellager crisis
Geplaatst: 05 okt 2010 21:57
door JPR
ja nee mn pa met al zn ervaring heeft me een stoomcursus gegeven... met belijde met de voetzool drukken, ofwel voorzichtig stampen
toch bedankt, alleen nu zit ik met het volgende.. hahaha ja sorry ik weet het, het houd niet op
maargoed ja ik heb dus nu ook mn borgring eruit, alleen nu? ik zie mn lager en al, maar hoe krijg ik die kap van mn trommelrem eraf? ik neem aan dat die eraf moet voordat ik bij mn lager kan?
groet
Re: wiellager crisis
Geplaatst: 06 okt 2010 08:57
door sj0ertum
Die wiellager kun je zelf volgens mij niet vervangen....ik dacht dat die geperst moest worden.
Zoals Arjan zegt met de luchtsleutel kan, maar als de bout echt blokkeert moet je uitkijken want ik heb al eens een gebroken wielbout gehad.
Re: wiellager crisis
Geplaatst: 07 okt 2010 17:22
door JPR
ja goed ik geef het ook maar op, dan maar even een garage in de burt vinde en daar ff langswippen met mn nieuwe lager en die trommelrem behuizing waar de oude wiellagerbehuizing nog in zit
die 2 cosinus vormirge componenten vielen er namelijk spontaan uit
ik laat nog wel weten hoe t is gegaan
hou je haaks
*update*
m'n pa heeft op zn werk ook nog een hydraulische pers, nou is alleen de vraag vanaf waar naar waar geperst moet worden
ik dacht vanaf de binnenkant gwn naar buiten, maar nou zegt die ouwe dat t wellicht van buiten naar binnen moet
opmerkingen?

Re: wiellager crisis
Geplaatst: 07 okt 2010 21:01
door Remco_Rs
Het lager pers je er van binnen-> buiten. Anders zou de borgring die ervoor zit geen nut hebben
Succes.