melding injectie controleren en noodloop
Geplaatst: 10 mei 2022 14:56
Hallo allemaal...
ik heb al even gezocht maar kon hier zo snel geen antwoord op vinden. Wij hebben een mooie Clio 3 1.2 tce uit 2008, maar die geeft bij het starten problemen.
Als ik start kan het zijn dat hij in de noodloop start. Melding injectie controleren in het display en lopende op 3 poten. Poot 1 (cilinder 1, doet het dan niet)
Soms start hij wel gewoon. En ik kan dan een heel eind rijden.. zonder problemen, motor pakt ook goed op. Als ik hem dan uitzet kan het soms zijn dat ik wel weer kan starten en soms ook niet.
De Bobine is vervangen omdat dat de eerste gedachte was, geen vonkje op pootje 1, maar het probleem bleef. Vervolgens de bougies vervangen (alle 4) maar dat heeft ook niet geholpen. Er is een fles injectiereiniger in gegaan en hij rijdt (als hij goed start) lekkerder dan daarvoor. Het zal dus wel iets gedaan hebben. Weer kreeg ik dezelfde melding weer met daarbij het lopen op 3 poten.
Zijn dan de injectoren gewoon ruk en die moeten vervangen worden of moet ik het zoeken in het electronisch systeem?
Hopelijk hebben jullie een idee.
desperate marc
ik heb al even gezocht maar kon hier zo snel geen antwoord op vinden. Wij hebben een mooie Clio 3 1.2 tce uit 2008, maar die geeft bij het starten problemen.
Als ik start kan het zijn dat hij in de noodloop start. Melding injectie controleren in het display en lopende op 3 poten. Poot 1 (cilinder 1, doet het dan niet)
Soms start hij wel gewoon. En ik kan dan een heel eind rijden.. zonder problemen, motor pakt ook goed op. Als ik hem dan uitzet kan het soms zijn dat ik wel weer kan starten en soms ook niet.
De Bobine is vervangen omdat dat de eerste gedachte was, geen vonkje op pootje 1, maar het probleem bleef. Vervolgens de bougies vervangen (alle 4) maar dat heeft ook niet geholpen. Er is een fles injectiereiniger in gegaan en hij rijdt (als hij goed start) lekkerder dan daarvoor. Het zal dus wel iets gedaan hebben. Weer kreeg ik dezelfde melding weer met daarbij het lopen op 3 poten.
Zijn dan de injectoren gewoon ruk en die moeten vervangen worden of moet ik het zoeken in het electronisch systeem?
Hopelijk hebben jullie een idee.
desperate marc