Pagina 1 van 1

ontsteking Clio 1.4 Mexx 1997

Geplaatst: 15 mei 2019 21:02
door Clio1-97
Hallo,
Even een vraagje over de mogelijkheid om het ontstekingstijdstip te controleren.
Wordt het moment misschien geregeld via de boordcomputer?
De veerdeler heeft twee bevestigingspunten waarvan er een met een sleufgat om eventueel de stand te wijzigen.

Even erbij vermelden dat ik begin mei 19 de dist. riem en waterpomp heb vervangen.
De waterpomp had hopeloos veel speling en maakte veel lawaai.
De merktekens boven en onder waren goed, heb vele malen de motor met de hand omwentelingen laten maken.
De motor loopt wel veel soepeler dan voor de reparatie.

Kmstand van de auto is 271.500.

Wie kan mij over het bovenstaande verder helpen?

Groet,
WS

Re: ontsteking Clio 1.4 Mexx 1997

Geplaatst: 14 jun 2021 15:56
door icebox666
Om de ontsteking af te stellen heb je een lichtpistool nodig. en het bdp van het vliegwiel als ik me niet vergis.
Stroboscopisch flitserpistool <<< typ dat maar is in in google.

Ik zal mijn boek vanavond is opzoeken daar zal het vast instaan.

Re: ontsteking Clio 1.4 Mexx 1997

Geplaatst: 14 jun 2021 18:53
door AS1
De inspuitcomputer regelt het ontstekingstijdstip. Is niet afstelbaar.

De merktekens van de disriem zijn niet altijd even duidelijk. Als je een compressietester hebt dan zou je 13+ bar op alle cilinders moeten meten.
Zitten ze op 11 bar dan staat de riem een tand te laat.

Re: ontsteking Clio 1.4 Mexx 1997

Geplaatst: 14 jun 2021 20:23
door icebox666
AS1 schreef: 14 jun 2021 18:53 De inspuitcomputer regelt het ontstekingstijdstip. Is niet afstelbaar.

De merktekens van de disriem zijn niet altijd even duidelijk. Als je een compressietester hebt dan zou je 13+ bar op alle cilinders moeten meten.
Zitten ze op 11 bar dan staat de riem een tand te laat.
je heb helemaal gelijk ik zat even met een 1.1 in mijn hoofd