Zelf wiellagers vervangen: Waar op te letten?
Geplaatst: 09 nov 2011 17:33
Luitjes,
Ik heb er zelf niet zo heel veel last van, maar de keurmeester vertelde een paar maanden geleden dat mn wiellagers achter niet best meer zijn. Dus voor de winter wil ik de auto helemaal in orde hebben en pak ik dit ook meteen aan.
Nu lees ik dat je dit precies moet monteren omdat ze anders weer zo kapot zijn. Ook begreep ik dat ze geperst moeten worden in je remtrommel. Inclusief persen zou me dit 140 euro kosten bij mn automaterialenhandel voor beide.
Mijn vraag is, wat kan er mis gaan bij het monteren? Het enige wat in me op komt is het aandraaimoment van de centrale moer. (Hoeveel Nm zou dit moeten zijn?) Voor de rest kan er toch weinig mis gaan? Als je je remvoering vervangt haal je het ook gewoon los.
Welke wijsneus heeft wat tips en trics voor me om dit zelf te doen?
Groetjes,
Sjoerd
Ik heb er zelf niet zo heel veel last van, maar de keurmeester vertelde een paar maanden geleden dat mn wiellagers achter niet best meer zijn. Dus voor de winter wil ik de auto helemaal in orde hebben en pak ik dit ook meteen aan.
Nu lees ik dat je dit precies moet monteren omdat ze anders weer zo kapot zijn. Ook begreep ik dat ze geperst moeten worden in je remtrommel. Inclusief persen zou me dit 140 euro kosten bij mn automaterialenhandel voor beide.
Mijn vraag is, wat kan er mis gaan bij het monteren? Het enige wat in me op komt is het aandraaimoment van de centrale moer. (Hoeveel Nm zou dit moeten zijn?) Voor de rest kan er toch weinig mis gaan? Als je je remvoering vervangt haal je het ook gewoon los.
Welke wijsneus heeft wat tips en trics voor me om dit zelf te doen?
Groetjes,
Sjoerd