Boordcomputer tankindicatie van slag?????

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
richard1212

Boordcomputer tankindicatie van slag?????

Bericht door richard1212 »

Goedemiddag,
even een vraagje,
vanmorgen stond er op me display van me boordcomputer dat in nog 76 km kon rijden tot een
tankbeurt,echter bij de 67 begon het lampje van de tank te branden en paar minuten daarna
stonden er alleen maar --- op me display?????????dus geen indicatie van hoeveel km je nog kon rijden.
maar gelijk gaan tanken maar waar zijn die 67 km dan gebleven die over waren.
is dat normaal???heb een clio 3 uit 2008.
alvast thanks
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Boordcomputer tankindicatie van slag?????

Bericht door Vinnie »

ja dit is normaal
werkt op percentage en je verbruik.
als je comp niets meer aangeeft (km---) kan je MAX 50km me rijden :thumbsup:
is niet aanteraden om het zo lang uit te stellen.
Groeten, Vincent.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Dat heb ik ook, toen ik hem net had keek ik ook wel eens naar hoeveel km je nog kon rijden. Eerst kon ik nog 70 km, en na een paar km weer opnieuw kijken stond d'r ook ineens niets meer.. Sindsdien kijk ik daar nooit meer na.
Groet,
Martijn

Afbeelding
richard1212

Bericht door richard1212 »

thanks voor snelle uitleg,
ben misschien een leek :thumbsdown: maar je kan ook je verbruik zien op je boordcomputer maar wanneer rij
je zuinig,hoe werkt dat precies?.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

gemiddeld gebruik = bijv 7l op de 100 km
Groeten, Vincent.
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

Je hebt het huidige verbruik wat je kunt uitlezen, en het gemiddelde verbruik.
Beiden zijn in het scherm zichtbaar als liters brandstof per 100km (hoe hoger het getal hoe onvoordeliger je rijdt dus).

Het gemiddelde verbruik wordt berekend aan de hand van de afgelegde km's in je "trip" teller, als je deze reset zal de gemiddelde verbruiksmeter ook weer opnieuw starten.

Overigens.. wat ik nog wel eens heel soms heb, dat het brandstoflampje al oplicht terwijl de meter nog 2 streepjes aangeeft. Geloof dat dat lampje werkt aan de hand van het gemiddelde verbruiksmetertje. Als je onvoordelig gereden hebt, en dan een heel lang stuk voordelig rijdt zal ie eerder aangeven dat het lampje aan moet gaan.....denk ik.. ik vertrouw in dat geval op het analoge metertje en kan ik rustig nog 100km doorrijden met het brandstoflampje aan... spannend he... :lol:
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Bij mij gaat het lampje altijd pas branden zodra ik in het rode zit en dat maakt dan niet uit of ik die tank voordelig of niet voordelig heb gereden.

En volgens mij klopt het verbruik wat hij aangeeft toch niet, want het matched niet (helemaal) als ik het zelf uitreken. Of ik wordt opgelicht door het tankstation :smash:
Dus bij mij staat hij alleen nog maar op dagteller, dat is het enige wat tenminste wel klopt (hoop ik dan maar) :smash:
Groet,
Martijn

Afbeelding
Starplus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Starplus »

heb het ook een keer bekeken hoever ik de tank leeg kon rijden, is af en toe goed. hij rekend het gemiddeld gebruik altijd door. dus niet alleen van 1 tankbeurt. je huidige gebruik is berekend op je huidige tank, maar is ook gemiddeld. als je snel optrek zal je zien, dat hij meer dan 12 l/100 km verbruikt, maar rij je netjes 50 in z'n 5 heb ik regelmatig 4.5 l/100 km en toch ligt mijn verbruik tussen de 6.5 en 7.5.

gewoon een indicatie van je rechtervoet hahahhahahahah
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”