composetj
composetj
beste cliofanaten
krijd nu namelijk met clio 2. ph2
en heb maandj geleden composetj gestoken vooraan van hertz, en agteraan 2 ovalen speakers
in de hoedenplank eveneens van hertz,, maar die ovalen kraken en wil ik vervangen...
ik zou nu nog een compo willen steken vanagter, maar zou ik de tweeters in hoedenplank steken?
of ergens in het inrerieur? en 2nieuwe ovalen in de hoedenplank?
dus die 2 originele luidsprekers in de zijkant vervangen door een composetj,
en die iun de hoedenplank vernieuwen..
krijd nu namelijk met clio 2. ph2
en heb maandj geleden composetj gestoken vooraan van hertz, en agteraan 2 ovalen speakers
in de hoedenplank eveneens van hertz,, maar die ovalen kraken en wil ik vervangen...
ik zou nu nog een compo willen steken vanagter, maar zou ik de tweeters in hoedenplank steken?
of ergens in het inrerieur? en 2nieuwe ovalen in de hoedenplank?
dus die 2 originele luidsprekers in de zijkant vervangen door een composetj,
en die iun de hoedenplank vernieuwen..
Re: composetj
aloha meneer bloky ...
als ik et dus goed lees , wil jij strax 2 composetjes in de auto hebben + setje ovaaltjes in de hoedenplank ?
wat voor klank wil je je in je Clio ??
- Mooie , zuivere klank ??
- of zoveel mogelijk decibelletjes ?
als je voor mooie zuivere klank gaat , zou ik persoonlijk alles 2 composetjes steken ... als je de ovaaltjes dr bij steekt gaat dat ten koste van je klank ... die gaan overheersen zeg maar, en dus kun je geen mooie zuivere klank creëren ...
Je kunt de compo's natuurlijk wel in de originele plaats steken en dan kun je eventueel de tweeter van achter wel ergens voor kwijt ... ( zelf ff de creabea uithangen ) ...
Wat je ook kunt kiezen is 1 x composetje vooraan steken en achter alleen ovaaltjes in de hoedenplank , sluit je composet dan aan op de versterker ( indien die aanwezig is ) en de ovaaltjes op je radio ... kun je ook een mooie klank creëren ... mooi vol geluid krijg je dan ...
mja .... tis net wat je zelf wilt natuurlijk
dis slechts een ideetje
mocht je nog meer vragen hebben ... kom maar op
gr Marcel
als ik et dus goed lees , wil jij strax 2 composetjes in de auto hebben + setje ovaaltjes in de hoedenplank ?
als je voor mooie zuivere klank gaat , zou ik persoonlijk alles 2 composetjes steken ... als je de ovaaltjes dr bij steekt gaat dat ten koste van je klank ... die gaan overheersen zeg maar, en dus kun je geen mooie zuivere klank creëren ...
Je kunt de compo's natuurlijk wel in de originele plaats steken en dan kun je eventueel de tweeter van achter wel ergens voor kwijt ... ( zelf ff de creabea uithangen ) ...
Wat je ook kunt kiezen is 1 x composetje vooraan steken en achter alleen ovaaltjes in de hoedenplank , sluit je composet dan aan op de versterker ( indien die aanwezig is ) en de ovaaltjes op je radio ... kun je ook een mooie klank creëren ... mooi vol geluid krijg je dan ...
mja .... tis net wat je zelf wilt natuurlijk

dis slechts een ideetje
gr Marcel
euhm dan hou ik me wel bij de ovaaltjes die ik nieuw in de hoedenplank zal steken, een paar redelijk goede op de radio aangesloten en ik kan verder,ClioMarcel schreef:aloha meneer bloky ...
mja .... tis net wat je zelf wilt natuurlijk![]()
dis slechts een ideetje
gr Marcel
en is goedkoper ook dan ^^
bedankt marcel
groetjes
haha lol
maar graag gedaan , zijn we voor
ben benieuwd na de pica's als et klaar is
maar graag gedaan , zijn we voor
ben benieuwd na de pica's als et klaar is

Had eerst ook speakers in de deur zitten, nu vervangen door een composetje. Oude speakers wou ik weer terug in de hoedeplank zetten maar ... is beejte gejat toen.
Maar vond het eigelijk wel goed klinken, speakers voor en achter. Als je beetje goeie speakers heb, en wat met je instellingen (fader enzo) gaat klooien kan er best goed geluid uit komen. Althans vind ik.
Ligt er ook aan hoeveel eisen je stelt zegmaar.
Persoonlijk vind ik het wel goed klinken, speakers voor, en dan beetje 'achtergrond' geluid erbij.
Maar vond het eigelijk wel goed klinken, speakers voor en achter. Als je beetje goeie speakers heb, en wat met je instellingen (fader enzo) gaat klooien kan er best goed geluid uit komen. Althans vind ik.
Ligt er ook aan hoeveel eisen je stelt zegmaar.
Persoonlijk vind ik het wel goed klinken, speakers voor, en dan beetje 'achtergrond' geluid erbij.
uhu ... helemaal mee eens
en dr zijn ook zoveel afstellingen mogelijk idd ... meer dan fader , bass , treble enzo alleen
denk bijv ook es aan de versterker .... ( aant hertz etc )

en dr zijn ook zoveel afstellingen mogelijk idd ... meer dan fader , bass , treble enzo alleen
denk bijv ook es aan de versterker .... ( aant hertz etc )
heb nu namelijk deze te koop staan, http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... 00384.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ben ze beu, en wil namelijk de hertz in de hoedenplank ( die nu wat kraken )
vervangen voor betere ovalen in de hoedenplank,
+ die 2 aan de achterzit ( 2 cougars ronde boxen )
ook vervangen door betere kwaliteit of zelf compo.
grtz
ben ze beu, en wil namelijk de hertz in de hoedenplank ( die nu wat kraken )
vervangen voor betere ovalen in de hoedenplank,
+ die 2 aan de achterzit ( 2 cougars ronde boxen )
ook vervangen door betere kwaliteit of zelf compo.
grtz
ik denk dat je eerst eens moet gaan kijken /onderzoeken waar het kraken vandaan komt.
meestal zeggen de mensen dan ; Oh , de speakers zijn slecht.
maar,
kraken komt veel vaker vanuit de radio (Hu).
Deze moet dan veel te hard werken om de speakers lekker te kunnen laten spelen.
op de Hu staat wel een vermogen van b.v. 4x50watt, maar dat komt er echt niet uit.
hooguit 4x18 watt RMS.
en die 18 wrms zijn gewoon te weinig om speakers met een vermogen van b.v. 70wrms lekker te kunnen laten spelen.
ook zou het kunnen zijn dat er ergens een fout in je aansluitingen van de speakerkabels zit of dat er een breukje in de kabel zit.
mocht je echter reeds met een versterker je speakers aansturen dan word het weer een heel ander verhaal.
* signaalkabels kunnen slecht zijn
* versterkeruitgan kan defect zijn
* enz. enz.
meestal zeggen de mensen dan ; Oh , de speakers zijn slecht.

maar,
kraken komt veel vaker vanuit de radio (Hu).

op de Hu staat wel een vermogen van b.v. 4x50watt, maar dat komt er echt niet uit.
hooguit 4x18 watt RMS.
en die 18 wrms zijn gewoon te weinig om speakers met een vermogen van b.v. 70wrms lekker te kunnen laten spelen.
ook zou het kunnen zijn dat er ergens een fout in je aansluitingen van de speakerkabels zit of dat er een breukje in de kabel zit.
mocht je echter reeds met een versterker je speakers aansturen dan word het weer een heel ander verhaal.
* enz. enz.
µDidi schreef:ik denk dat je eerst eens moet gaan kijken /onderzoeken waar het kraken vandaan komt.
meestal zeggen de mensen dan ; Oh , de speakers zijn slecht.![]()
maar,
kraken komt veel vaker vanuit de radio (Hu).![]()
hooguit 4x18 watt RMS.
* enz. enz.
heb eens gekeken naar die krakende box als ik mijn installatie eruit haalde;
heb eens aan het kopke gewrongn en het draadj en werkte perfect terug ^^
nu ga ik zorgen dat ik mijn installatie verkocht krijg, en dan steek ik gewoon een goede compo vanagtr. grtz