Sinds een tijdje heb ik dat mijn km teller even op 0 gaat liggen terwijl ik aan het rijden ben.
Op een willekeurig tijdstip.
Deze springt ook op een willekeurig tijdstip gewoon weer omhoog en dan doet die het gewoon weer.
Ik neem aan dat dit een elektronisch probleem is, daarom post ik het hier.
Het gaat om een renault clio rs uit 2000.
Iemand die eenzelfde probleem al eens heeft gehad, of nog beter er een oplossing voor heeft?
Mvg Ivo
Km teller
Re: Km teller
Jup, exact hetzelfde. Dat is je snelheidssensor. Ik had precies hetzelfde met mijn 1.6 uit '98. Bij mij zat hij bovenop de versnellingsbak, een beetje aan de achterkant. Bij mij kon je de sensor zo uit de bak trekken (komt geen bakolie uit), en de nieuwe/gebruikte er weer in.
Ik heb hem toevallig gistermiddag vervangen voor een gebruikte van de sloop, en hij blijft nu netjes de snelheid aangeven.
Wel irritant ja, dat hij steeds op 0 gaat liggen. Wordt ook steeds vaker en langer dat hij op de 0 ligt zeker?
Ik heb hem toevallig gistermiddag vervangen voor een gebruikte van de sloop, en hij blijft nu netjes de snelheid aangeven.
Wel irritant ja, dat hij steeds op 0 gaat liggen. Wordt ook steeds vaker en langer dat hij op de 0 ligt zeker?
Ja precies, in het begin was het heel even en af en toe.stefan_ schreef:Jup, exact hetzelfde. Dat is je snelheidssensor. Ik had precies hetzelfde met mijn 1.6 uit '98. Bij mij zat hij bovenop de versnellingsbak, een beetje aan de achterkant. Bij mij kon je de sensor zo uit de bak trekken (komt geen bakolie uit), en de nieuwe/gebruikte er weer in.
Nu is het vrij regelmatig en gewoon een lange periode.
Merci, dat word zoeken naar een nieuwe snelheidsmeter

Bij mij trek je die sensor gewoon zo uit de bak, zit een soort van geklikt. Stekkertje eraf, sensor eruit trekken (met enig beleid), en de nieuwe er weer in. Dat is even een gedoe want bij mij wilde hij er niet gelijk goed in. Moet je even geduld hebben