Stappenplan voor meer geluid:
- ga geld sparen
- zodra je ruim voldoende hebt, koop een niet goedgekeurde grote sportdemper
- koop een openluchtfilter en plaats die zo kort mogenlijk bij je blok
- ga rondrijden met je raam los
Resultaat:
- je word uiteindelijk knettergek van het geluid wat je in de auto hoort
- doordat je hem zo goed hoort, ga je op geluid rijden, gevolg: hoog brandstofverbruik
- doordat je openluchtfilter niet goed geplaatst is, mis je vermogen, daardoor moet je meer gasgeven,
gevolg: hoger brandstofverbruik
- doordat je nu meer herrie maakt, ben je makkelijker te vinden door oom agent, gevolg: vroeg of laat
word je aangehouden, resultaat: een flinke boete op zak, en je kan alles weer terug bouwen naar origineel
Conclusie:
een hoop geld uitgegeven aan onderdelen en boetes
Maar even zonder gekheid:
Een openluchtfilter geeft alleen maar meer aanzuiggeluid, in de uitlaat zal dit een fractie meer geluid geven, maar
niet echt schokkend bij een originele demper, dat zelfde aanzuiggeluid ga je ook in de auto horen, je moet er van
houden, maar ik vind het net niks.
Ook het correct plaasten van een openluchtfilter komt vrij nauwkeurig, hij mag geen warme lucht aanzuigen, de reden
is vrij simpel, in 1 liter warme lucht zit minder O2 (zuurstof) als in 1 liter koudere lucht, hoe meer O2 je binnen weet te
krijgen, hoe meer vermogen je hebt (uiteraard zit daar een limiet aan).
Dus mijn tip voor meer en mooier geluid:
begin met een goedgekeurde sportdemper, bv Remus, dit vul je aan met: of een sport-inlegfilter, of een K&N 57i sportfilter
daarmee zal je een mooi geluid overhouden, en als je dan rustig rijd, kan je in de auto ook nog een gesprek voeren of van
je muziek genieten
