Ontvangst probleem radio (antenne) clio 3
Ontvangst probleem radio (antenne) clio 3
Ik vind de ontvangst in mn clio 3 erg slecht. soms valt hij gewoon weg en de muziek klinkt zowieso niet "vol". Ik op onderzoek uit. Ik heb de antenne los gedraait en met een multimeter gemeten tussen het contactje op het dak en achter de radio. Geen connectie!
Misschien werkt het niet zo maar dr moet toch iets zijn. Ik heb vervolgens het achter hoofd paneel los getrokken en gekeken hoe het daar zit met een spiegeltje want dat hoofd paneel krijg je niet ver genoeg naar beneden zonder de halve auto te moeten slopen. Ik zag daar 2 dunne draaitjes met een groen draadje wat wel vast zat. Ik kon niet meten omdat er gewoon te weinig ruimte was. Achter de radio zit een dikke coax en bij het dak dunnen draadjes, wat gebeurt er tussen vraag ik me dan af? en waar loopt die kabel naar beneden? linker dorpel, rechter dorpel, middenconsole? geen idee. Iemand wel een idee?
en heeft iemand ervaring met een andere schroefbare antennen die erin past?
Misschien werkt het niet zo maar dr moet toch iets zijn. Ik heb vervolgens het achter hoofd paneel los getrokken en gekeken hoe het daar zit met een spiegeltje want dat hoofd paneel krijg je niet ver genoeg naar beneden zonder de halve auto te moeten slopen. Ik zag daar 2 dunne draaitjes met een groen draadje wat wel vast zat. Ik kon niet meten omdat er gewoon te weinig ruimte was. Achter de radio zit een dikke coax en bij het dak dunnen draadjes, wat gebeurt er tussen vraag ik me dan af? en waar loopt die kabel naar beneden? linker dorpel, rechter dorpel, middenconsole? geen idee. Iemand wel een idee?
en heeft iemand ervaring met een andere schroefbare antennen die erin past?
Re: Ontvangst probleem radio (antenne) clio 3
Ontvangst van mijn 3 is ook niet daverend... Volgens mij heeft dat gewoon met het type te maken
even off topic en puur ter interesse. Ik zie in je onderschrift dat je een clio 3 1.4 heb. Heb ik wat gemist :-) Ik dacht dat de clio 3 alleen in uitvoering 1.2 75 pk en 1.2 TCE 100pk was? ik dacht dat de 1.4 niet meer geleverd werd in de clio?
Haha ,ik heb echt een 1.4 16v, volgens mij is er ook een 1.6 16v en volgens mij ook een 1.6 TCE
De 1.4 16v is volgens mij geleverd vanaf 2006, eerste modeljaren van de Clio III. Naderhand is die pas vervangen voor een 1.2 TCe 100.
Tijdloos, zo'n clio.....
- Contacteer:
klopt!ClioB schreef:De 1.4 16v is volgens mij geleverd vanaf 2006, eerste modeljaren van de Clio III. Naderhand is die pas vervangen voor een 1.2 TCe 100.

Groet, Age
Ik schop min eigen topic even omhoog want ik zit nog steeds met ontvangst problemen en wil nu het plafondpaneel echt goed loshalen om te kijken wat er aan de hand is en of ik de coax kabel kan vinden. Ik vermoed: geen connectie/draadbreuk.
Vraag: Hoe haal je het plafond paneel achterin los?
Ik heb 2 schuifjes eruit getrokken en daarmee kwam hij een stukje los maar aan de zijkant blijft hij goed vast zitten en durf geen kracht te zetten omdat dat plafond paneel snel breekt/kreukelt.
iemand idee? Ik hoop van wel want er zijn een aantal mensen hier op het forum die hun gehele antenne hebben vervangen door een kleinere maar kan zo snel hun gebruikersnaam niet meer vinden.
Vraag: Hoe haal je het plafond paneel achterin los?
Ik heb 2 schuifjes eruit getrokken en daarmee kwam hij een stukje los maar aan de zijkant blijft hij goed vast zitten en durf geen kracht te zetten omdat dat plafond paneel snel breekt/kreukelt.
iemand idee? Ik hoop van wel want er zijn een aantal mensen hier op het forum die hun gehele antenne hebben vervangen door een kleinere maar kan zo snel hun gebruikersnaam niet meer vinden.
Heb je ook al je dorpel panelen wat aan de bovenkant zit los gehaald?
Zonnekleppen
Handgrepen in het plafond
Dan moet je er wel aardig zijn!
Zonnekleppen
Handgrepen in het plafond
Dan moet je er wel aardig zijn!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Momenteel is de ontvangst in veel gebieden natuurlijk ook niet optimaal door de gecrashte zendmasten...